Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wydech - parametry
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wydech - parametry

tłumik środkowy
Autor Wiadomość
Traianus 




Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 27
Skąd: Kraków



  Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 07:28   [R620] Wydech - parametry
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Czy ktoś was sie orientuje na czym polega różnica pomiędzy tłumikami środkowymi w R620 Si
(podobny podział i zmiana wersji środkowego tłumika występuje w całej serii R600)
wg katalogu Bosal-a

do VIN 246796 jest tłumik o oznaczeniu 283-517
od VIN 246797 o oznaczeniu 285-511

wg firmy Polmostrów podział wygląda tak samo.

Zakupiłem tłumik firmy Polmostów ze starszej wersji gdyż taki powinien pasować, ale NIE PASUJE, jest źle "wygięty" i ociera o tunel, ktoś może wie na czym polega różnica pomiędzy tymi tłumikami, czy może do jedyna różnica to właśnie inne wygięcie i powinienem założyć ten "nowszy", czy po prostu kupiłem bubel który jest źle wykonany. :evil:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 23:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 07:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 09:27   

Proszę uzupełnić dane modelu roberka w temacie, zgodnie z zasadami kącika.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 09:34   

Też miałem podobną sytuację tylko że z rurą bosala która ocierała o miskę olejową.

IMO pozostaje ci pojechanie do tłumikarza i on powinien coś wykombinować, dognie, dospawa i zainkasuje pewnie stówkę. (tak mi kiedyś policzył w innym wozie, też rura nie pasowała).

Same tłumiki środkowe pewnie są takie same, to są zwykłe perforowane rury przelotowe owinięte włókniną szklaną i zamknięte w puszce. Ma to na celu zniwelowanie silnych uderzeń pulsacyjnego ciśnienia, tak aby do końcowego tłumika już płynęły bardziej jednostajne spaliny.
Zamiast katalizatora też można wstawić taki tłumik przelotowy, na allegro dużo jest tego, np AWG.
 
 
Traianus 




Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 27
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 10:43   

właśnie ale skoro są dwie wersje to pewnie sie czymś różnią, albo kształt podłogi sie zmienił po liftingu modelu w 96 r. :mrgreen: albo sknocony wydech i nie pasuje :cry:
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 23:46   

Traianus, dwie wersje odnosnie tego iz zlacze elastyczne, portki czyli tlumik poczatkowy jak to niektorzy nazywaja wysetpowalo w dwoch wersjach, pierwsza krotsza, druga dluzsza, inaczej mocowany KAT i tlumik srodkowy :)
 
 
 
Traianus 




Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 27
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 19:21   

ok dzięki czyli wygląda na to ze firma polmostrów odstawia fuszere, generalnie niepotrzebnie zrobili podgięcie przy mocowaniu katalizatora co powoduje ściąganie całego układu na prawo
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 20:47   

Można zrobić tak:
-uciąć tą niepotrzebnie zagiętą końcówkę, czyli będzie prosta rura ale zakrótka
-uciąć rurę za katalizatorem w takim miejscu aby prawie dotykała tej nowej rury polmostrowa
-połączyć obie rury obejmą rurową

Ale jeśli obecny katalizator jest już mocno skorodowany i jego flansze też to najlepiej zamontować tłumik przelotowy z dospawaną rurą aby sięgnęła tej uciętej końcówki w rurze polmostrowa.

Poniżej fotka połączenia downpipe z 'katalizatorem' przed założeniem obejmy rurowej, kołnież downpipe został oczywiście obcięty:


Na poniższej fotce widać połączenie kołnierzowe pomiędzy 'katalizatorem' a rurą środkowego tłumika, ale równiedobrze też mógłbym uciąć kołnierze i zastosować obejmę rurowę. Czyli tak jak pisałem wcześniej mógłbyś uciął tą zagiętą końcówkę i użyć obejmę.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Mar 10, 2013 20:19   

Witajcie,
mam pytanie czy rover 620 sdi 97r posiadał tłumik środkowy czy nie ?? bo mój kolega go ma a ja nie mam, a rura na kolanku całkowicie przepalona więc czeka mnie wymiana wydechu środkowego tylko już nie wiem czy ma być z tłumikiem środkowym czy bez tłumika :( (( ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Parametry ustawienia pompy wtryskowej
jw23 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Paź 12, 2007 22:34
Brt
Brak nowych postów [R620] Głośny wydech
po wymianie na nowy
Pawloss Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Sie 10, 2007 09:28
_Mucha_
Brak nowych postów [620sdi] parametry sruby
Staniol Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Paź 21, 2013 12:05
Staniol
Brak nowych postów [R600SDI] TestbookT4, KTS urządzenia diagnostyczne-parametry
sail Rover serii 600, Honda Accord 20 Nie Sty 11, 2015 13:55
zaq
Brak nowych postów [R600] Wydech
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 11 Sob Kwi 14, 2007 11:41
Skiba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink