Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 97r]wysokie spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:09
[R214 1.4 97r]wysokie spalanie
Autor Wiadomość
simpIe 



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Nie Sie 08, 2010 18:44   [R214 1.4 97r]wysokie spalanie

Witam, powiedzcie mi czy to jest normalne ze mój roverek model 214 1.4 103km wchłania 12l/ 100km benzynki przy normalnej jeździe ? Wiem ze powinenem się przejechac z nim do serwisu gdzie podepną mi go pod komputer z tym ze nie mam kiedy przez prace ;/ .
Spalanie to nie jest jedynym problemem otóż, przy zmianie biegu na 2 lub 3 samochodem szarpie, tłumacze sobie ze moze go gdzies zalewać paliwem... miał moze ktos podobny problem ?
Z góry dzięki za odpowiedz :)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pon Sie 09, 2010 08:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 08, 2010 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sie 09, 2010 08:14   

jeśli chodzi o spalanie, to bardzo dużo już w tej kwestii napisano...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ReVoR 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 79
Skąd: %%%



Wysłany: Pon Sie 09, 2010 20:13   

mnie palil 14L/100 wymienilem sonde lambda NGK 150pln uniwersalną.I gitez pali.Jedz do elektryka niech ją sprawdzi. w razie uszkodzonej szukaj mechanora co ma palnik,mnie koles mlotkiem naparzal po kluczu zeby ja odkrecic ,jak zobaczylem jak katuje mojego RoVeRa :shock: spytalem go czy "jak mi zerwie gwint w kolektorze to czy mi kupi nowy kolektor..."-wymiękł i wyslal mnie do mechanora co ma palnik :roll: :lol:
 
 
simpIe 



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Sie 09, 2010 21:35   

Byłem dzis u elektryka z wielka nadzieja ze w koncu potwierdzi moje podejrzenia i powie mi ze mam do wymiany tylko sonde. Niestety przeliczyłem się, pojawiła się znów nowa usterka, komputer nie wykrywa mojego roverka... ;/ najblizszy termin gdy bede mógł oddac samochód do servisu 1 tydz, przeraziło mnie to i postanowiłem sam domowymi sposobami uporac sie z problemem. Pierwsze co mi przyszło do głowy to sprawdzenie wszystkich bezpieczników, po sprawdzeniu wszystkich okazuje sie ze sa dobre :) . Następnie było sprawdzenie czy pod maska lub pod zegarami nie ma jakiejś "wolnej" wtyczki, też nic nie znalazłem.. no i na tym moje pomysły się wyczerpały. Ma ktos jakieś podejrzenia co moze jeszcze być nie tak ? Po sciągnięciu pokrywy z licznika zauważyłem ze nie ma dwóch pierwszych kontrolek odpowiadających za silnik i komputer (chyba:)) czy w moim roverku, 214 '97 r powinny one byc ?
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 09, 2010 22:07   

Sprawdzenie bezpieczników i "wolnych" wtyczek niewiele by pomogło....

Sprawdź czujnik temperatury, sondę lambda - jak - poszukaj na forum. Przyjrzyj się pracy silnika, sprawdź, czy nie ucieka gdzieś paliwo. Wykręć świece, sprawdź ich stan.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 09:31   

Zmierz jaką masz szczelinę na elektrodach świec (książkowo to chyba 0.78mm) i wyczyść je (a jeszcze fajniej by było gdybyś przed czyszczeniem zrobił zdjęcia ich elektrod i je nam pokazał).

Pozdrawiam
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 11:00   

ADI-mistrzu napisał/a:
książkowo to chyba 0.78mm

W R400 przy tym samym silniku ma być 0,85mm.

Zresztą raczej ciężko 0,78 szczelinomierzem ustawić bo najcieńszy listek ma 0,05. Więc albo 0,75 albo 0,80mm
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 13:06   

Ja pisze książkowo, a nie ze taka powinna być :razz: 0.8mm moim zdaniem będzie ok, ale jak ktoś ma 1.3mm to gorzej, może czasem mu cylinder nie odpalić :grin:
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 18:36   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ja pisze książkowo, a nie ze taka powinna być :razz:

A ja piszę z Manuala do R400 a nie z książki nieznanego pochodzenia. :razz:
http://www.roverki.pl/ind...dane-techniczne
Więc jeżeli ten sam silnik jest w R400 jak i w R200 to dane techniczne silnika i eksploatacja nie zmienia się.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 19:00   

Owa książka nieznanego pochodzenia wygląda jak na zdjęciu poniżej i pochodzi z mojego Rover'ka z którym wyjechała z Polskiego saloniku :grin:
Co do szczeliny, źle pamiętałem, jest 0.85mm, przyznaję racje. :wink:
 
 
 
simpIe 



Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 9
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Sie 10, 2010 19:11   

Wykręciłem swiece, wszystkie wydają się byc dobre, tzn byłe czyste i suche. Przerwa pomiędzy elektrodami tylko jakas taka chyba spora bo aż 1,5 mm, w książce samochodowej - instrukcji zapisane jest ze powinna być 0.85 mm... ;/
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 19:25   

To sklep do 0,85 albo 0,80 i zobacz czy będzie lepiej :wink:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 10, 2010 20:06   

Wydaje mi się że elektroda jest gięta w czasie produkcji na zimno, dlatego w czasie pracy silnika pod wpływem wysokiej temp powoli odkształca się do stanu pierwotnego. Sam jak kupiłem autko to miałem na dwóch właśnie około 1.5mm, chodź problemów nie zauważyłem.
Ale może je powodować, więc sklepanie tylko poprawi przeskok iskry więc dobrze to zrobić.
 
 
 
Prawdziwy_Danie 




Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Nowy Dwór Maz



Wysłany: Pon Lis 03, 2014 14:08   

Wiem że trochę odkopuję jednak nie chcę zakładać nowego tematu bo jest ich za wiele.

Posiadam Rover 1.4 75km przebieg 176tysięcy, po kupnie autka zdecydowałem się na wymianę tłumika. Wydaje mi się że przed było wszystko w porządku, jednak po wymianie (środkowego i końcowego) spalanie wzrosło mi o tyle że obecnie pali 10-11 l. :( Staram się jeździć najbardziej ekonomicznie jak się da bo nie wyrabiam z tankowaniem. Czy możliwe że gdzieś pod spodem pod tłumikiem mi coś przekombinowali ? Z góry dziękuję.
 
 
 
maxwell96 




Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 81

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 03, 2014 15:10   

Normalnie łapie Ci temperaturę silnika?

Mam podobny problem, sam jeżdżę bez termostatu :evil: bo z gotuje mi wodę - powód uszczelką pod głowicą. Silnik nie łapie mi wgl temperatury praktycznie, i przez to trochę więcej pali... Ale nie 12l, tyle palą benzyny z turbiną :neutral:
 
 
Prawdziwy_Danie 




Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Nowy Dwór Maz



Wysłany: Pon Lis 03, 2014 15:40   

Temperatura raczej w normie. Rozgrzewa się dosyć szybko i utrzymuje odrobinę poniżej połowy wskaźnika. HGF to nie jest na pewno ponieważ to chyba objawia się takim dziwnym "masełkiem" pod korkiem olejowym, czego nie mam. Ogólnie to czasem odrobinkę zmuli ale ogólnie silnik pracuje w miarę równo. Jak mówię , wydaje mi się że przed wymianą tłumika było lepiej.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 03, 2014 18:57   

Raczej sonda.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Prawdziwy_Danie 




Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 17
Skąd: Nowy Dwór Maz



Wysłany: Pon Lis 03, 2014 21:00   

Również tak myślę, ale czy to możliwe żeby przy wymiany tłumików skopali coś przy sondzie?Dodatkowo mogę powiedzieć że kamputer nic o sondzie nie mówił.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 03, 2014 21:54   

Mogli utrącić, nie wiem. Podjedź do jakiegoś mechanika konkretnego i niech sprawdzi co trzeba. Ale masz rację - komp powinien wyświetlić błąd. Tylko czy jesteś pewny, że ktoś nie wykręcił żaróweczki?

[ Dodano: Pon Lis 03, 2014 21:54 ]
Zerknij też tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=86051
Może podczas wymiany ruszyli bak i coś z pompą nie halo?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 03, 2014 22:53   

Wystarczy ze sonda bedzie dawać sygnał ze jest ubogo, komp tego nie zakwalifikuje jako bład, bo "pomyśli" że tak jest, zresztą nawet gdyby sondę całkiem odpiąć to układ bedzie pracował w tak zwanej pętli otwartej i błędu nie pokaże, chyba nie ma zdefiniowanego takiego błedu, mógłby teoretycznie po opornosci grzałki stwierdzac czy jest sonda, ale przeciez komp steruje przekaźnikiem grzałki, a nie bezpośrednio grzałką.
Jedno jest pewne w jednym i drugim przypadku objawi sie to podwyższonym spalaniem.
Jak tam katalizator może jest przytkany ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214] Wysokie spalanie
kaczorek1979 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Lis 03, 2014 22:27
slawo
Brak nowych postów [Rover25] Wysokie spalanie.
werdew Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Paź 20, 2020 05:49
seraph
Brak nowych postów [R200] Wysokie spalanie po HGF
thebloody Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Kwi 24, 2013 07:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R214i 8v 98r.] Wysokie spalanie
rudolfinho Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 48 Pon Kwi 09, 2012 20:41
robsson78
Brak nowych postów [R200 1,4 8V 1999r] Za wysokie spalanie
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 20, 2007 13:46
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink