Wysłany: Pon Mar 04, 2013 18:22 [MG ZR] Światła dzienne po odpaleniu silnika
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Jak w tytule.
Witam Kolegów i Koleżanki. Auto sprawuje się dobrze więc w nagrodę postanowiłem sprawić mu prezent - światła dzienne. Po przeczytaniu sporej ilości informacji i wyborze modelu przyszła chwila montażu. Tradycyjnie, żeby nie było łatwo pojawił się mały problem. Mianowicie: skąd wziąć PLUS zasilający światła? Najszybszym sposobem byłoby podpięcie się np. do zasilania radia. Chciałbym jednak aby światła zapalały się po odpaleniu silnika. Stąd idea wpięcia się pod alternator. Pytania brzmią:
Czy po podłączeniu świateł dziennych (pobór mocy 2x6W) nie będzie żarzyła, bądź świeciła kontrolka ładowania i czy w ogóle nie zostanie on uszkodzony?
Jeśli nie alternator to ?
Pozdrawiam licząc na wsparcie
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 04, 2013 18:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
też o tym myślałem Kolego ale przy takim podłączeniu światła zapalały się będą przed uruchomieniem silnika. W przypadku diesla nie będzie to powodowało spadków napięcia, zwarć czy też uszkodzenia dziennych?
też o tym myślałem Kolego ale przy takim podłączeniu światła zapalały się będą przed uruchomieniem silnika
Wszystko zależy pod jaki bezpiecznik się podłączysz. Szukaj takiego gdzie napięcie się pojawi dopiero po przekręceniu stacyjki na zapłon. Wtedy światła będą się świeciły przed odpaleniem.
Svirus napisał/a:
W przypadku diesla nie będzie to powodowało spadków napięcia, zwarć czy też uszkodzenia dziennych?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 74 Skąd: Knurów
Wysłany: Wto Mar 05, 2013 19:39
w skrzynce z bezpiecznikami pod maska znajduje się wolne gniazdo pod standardowy przekaźnik. Nie mam pojęcia do czego to słuzy, ale na jednym z zacisków jest napięcie po przekręceniu kluczyka i tam sie wlasnie wpiąłem z instalacja światel dziennych
Irek
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 19, 2013 11:51
Dzienne zamontowane. Podłączyłem się przy za skrzynką bezpieczników pod żółty kabel idący od stacyjki czyli +12V w II pozycji kluczyka. Bezpośrednio za przyłączeniem umiejscowiłem bezpiecznik, dalej wyłącznik (przecież nie zawsze przy uruchomionym silniku muszą być włączone światła dzienne), przejście do komory silnika oryginalnym otworem. Automat od świateł znajduje się w samych lampach. Wszystko działa ładnie, pięknie w pełnej automatyce także dziękuję za wsparcie.
Temat do zamknięcia.
Svirus, tylko pamiętaj, że wg PoRD światła dzienne muszą wyłączać się w momencie włączenia innych świateł (mijania, drogowych, przednich przeciwmgłowych).
Svirus, tylko pamiętaj, że wg PoRD światła dzienne muszą wyłączać się w momencie włączenia innych świateł (mijania, drogowych, przednich przeciwmgłowych).
Przy włączonych drogowych muszą się wyłączać,? Nie zauważyłem tego zapisu w PoRD
przy pozycyjnych ( auta wyprodukowane przed 2009r mogą mieć pozycyjne i dzienne włączone jednocześnie - choć nie wiem czy dotyczy to przednich pozycji ) oraz mijania tak . P.mgielne nie są problemem bo nie włączysz ich bez włączenia pozycyjnych czy mijania.
Najprościej jest podać światłom dziennym masę poprzez żarnik żarówek pozycyjnych, W momencie ich włączenia przez żarnik zaczyna płynąc prąd i masa "zanika" wyłączając światła dzienne. Innym wyjściem jest przekaźnik
Przy włączonych drogowych muszą się wyłączać,? Nie zauważyłem tego zapisu w PoRD
Dz.U. 2009 nr 75 poz. 639
http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20090750639
"Światło do jazdy dziennej (...) 2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu"
chudson napisał/a:
( auta wyprodukowane przed 2009r mogą mieć pozycyjne i dzienne włączone jednocześnie - choć nie wiem czy dotyczy to przednich pozycji )
Przed 31 grudnia 2009, czyli de facto przed 2010. Przepis ten nie odnosi się do daty produkcji, lecz pierwszej rejestracji pojazdu. Dokładnie to światła pozycyjne, obrysowe i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
_________________ Pozdrawiam,
Adam
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 20, 2013 12:40
Dokładnie tak. Światła dzienne wyłączają się po zapaleniu świateł pozycyjnych, a dalej mijania, drogowych, przeciwmgłowych. Zamontowany zestaw posiadał trzy kable przyłączeniowe:
tradycyjnie +12V (ten został wpięty pod + po stacyjce)
"-" czyli masa - wiadomo gdzie takie kabelki podłączamy
oraz kabel "D" - punkt przyłączeniowy to dodatni kabel świateł pozycyjnych.
Dziękuję pięknie za wsparcie w temacie:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum