Forum Klubu ROVERki.pl :: [45]Krótki artykuł o silniku 2.0 iDT.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Pią Mar 22, 2013 10:40
[45]Krótki artykuł o silniku 2.0 iDT.
Autor Wiadomość
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 10:39   [45]Krótki artykuł o silniku 2.0 iDT.
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

"Nie tylko samochody Rover korzystały z podwozi i rozwiązań mechanicznych Hondy. Współpraca działała także w drugą stronę. Honda do tego stopnia potrzebowała diesla, żeby pozostać obecną na rynku europejskim, i do tego stopnia nie chciała opracowywać go za własne środki, że korzystała z silników 2.0 iTD marki Rover.

Silnik ten, regularnie opisywany w ogłoszeniach (błędnie) jako TDI, nie ma nic wspólnego z jednostkami TDI z VW, a przede wszystkim nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Diesel Rovera nie należy może do szczególnie awaryjnych, ale z wyjątkiem mechaników wyspecjalizowanych w naprawach Roverów, prawie nikt nie chce podejmować się jego obsługi serwisowej. Pracuje w nim pompa wtryskowa Boscha, w której często dochodzi do uszkodzeń elektromagnetycznych czujników czasu i dawki wtrysku. Prawidłowe ustawienie kąta wtrysku to kluczowa sprawa, a sporo porad można znaleźć na forum roverki.pl.
Dla kogoś, kto kupił Hondę jako "solidne, japońskie auto", zderzenie z angielską technologią może być szokiem."

Hondy i Roverki z tym silnikiem w artukule są wymienione jako jedne z tych których należy unikać jak ognia.

Co myślicie o tej opinii :) ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 22, 2013 10:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maniaq 



Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pią Mar 22, 2013 10:52   

Mialem 2 ZRy z IDT i zlego slowa nie powiem ! Nieznajomosc mechanikow nie jest argumentem, za nie kupieniem auta- bo to zle auto, nie to raczej slabi mechanicy ;)

czytalem i sie usmiechnalem do siebie, bo z jednej strony pisza ze malo awaryjne a z drugiej zeby unikac :D czyli lepiej kupic vaga, bo kazdy kowal wie jak to naprawic, bo sie co chwila psuje :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:03   

tam nie było silników z 45-ki stary tylko SDi i SD z 400 i 200 :ok:

[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 11:03 ]
maniaq napisał/a:
Mialem 2 ZRy z IDT i zlego slowa nie powiem !
a ja powiem, jak się popsuje pompa to wujowo, ale w artykule mowa właśnie o modelach w których pompa pada niezwykle rzadko :ok:
 
 
 
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:12   

od 2002 czy 2004 wymieniony był tranzystor na inny w pompie i podobno rzadziej psuła sie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:13   

A pozatym mam wątpliwosć co do tego wtrysku paliwa ... o ile pamietam, to właśnie w SDi już był wtrysk bezpośredni.

[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 11:13 ]
"The L-Series engine commenced production in January 1995 and was the first Rover designed and manufactured direct injection diesel for use in Rover Cars"

cytat z wikipedii - wiec dobrze pamiętałem
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:14   

dawidmdj napisał/a:
od 2002 czy 2004 wymieniony był tranzystor na inny w pompie i podobno rzadziej psuła sie.
tyle to ja wiem, ale w hondach była inna pompa bo silnik starszy, jak weszło iDT to honda wycofała diesle z oferty :ok:
 
 
 
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:20   

no ja właśnie zastanawiam się kiedy mogę spodziewać się jakiejś awarii :P
mam R45 2.0iTD 2002r. 120tys przebiegu, ale pewnie znając życie +100 tys.
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:22   

Cytat:
mam R45 2.0iTD 2002r. 120tys przebiegu, ale pewnie znając życie +100 tys.
oby tylko +100 :ok: ;-)
 
 
 
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:24   

no to już tajemnica dla mnie :)
 
 
farek 




Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:32   

a powie mi ktoś, kto już robił, ile wychodzi regeneracja pompy w iDT? Ile całość a ile sterownik? Jeśli dobrze pamiętam to tam VP30 siedzi..
 
 
 
dawidmdj 



Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 40
Skąd: Opoczno



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:41   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42282 o vp30
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Mar 22, 2013 11:42   

farek, ja w chipcarze 1200 + przesyłki za pełną regenerację z gwarancją na rok dałem.
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 22, 2013 18:31   

Tańsza opcja jest wsadzić pompkę od SD zamiast Vp30. To jest mój plan awaryjny :wink:

Kazdaf ma pompę SD w swoim SDI i działa fajnie nawet bez ECU :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 23, 2013 11:07   

Remigiusz napisał/a:
Tańsza opcja jest


Kupić polifta :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
farek 




Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sob Mar 23, 2013 11:09   

czyli podobnie jak VP44 bo ten temat miałem już opanowany ;)
bociannielot, cena całkiem sympatyczna ;) rekordzista wśród moich znajomych wyrzucił 3900zł za VP44 w oplu :) Niestety to główny powód dla którego nie kupiłem R45..
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Mar 23, 2013 18:53   

Raptile, Tam tez padnie pompa nie łudź się ze jest to wieczne. Ciebie tez to będzie czekało :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Artykuł z gazety - MGF
szylozbi Offtopic 6 Sob Sie 20, 2011 13:18
leszczu
Brak nowych postów ciekawy artykuł
awaria za zranicą
tolik Offtopic 1 Pią Lis 16, 2007 15:18
Kozik
Brak nowych postów [artykuł] Przyszłość motoryzacji?
emilek900 Offtopic 3 Sob Maj 17, 2014 18:31
krzychu.b
Brak nowych postów Artykuł - używane: Rover 25
kalisz Offtopic 16 Pią Wrz 17, 2010 08:15
IROLA
Brak nowych postów Artykuł o Roverkach z Interii
chinskie-mg-udaje-rovera
Brt Offtopic 5 Czw Kwi 05, 2007 21:07
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink