Forum Klubu ROVERki.pl :: [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
Autor Wiadomość
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Cze 16, 2013 18:42   [K series] Różnice między uszczelkami w K oraz KV6.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Ostatnio przeglądając sobie na znanym serwisie aukcyjnym różne części do R natrafiłem się na coś co mnie zaciekawiło a mianowicie moim oczom ukazała się uszczelka pod głowicę do KV6. Jak wiadomo to głowica jak i blok między KV6 a K praktycznie wcale się nie różnią oczywiście po za tym że tam jest 3 tłoki i w 2 stronach ;]
Ale tak samo są tuleje, oraz taka sama technologia wykonania wszystkich elementów.
Zresztą można to zobaczyć :
Głowice:


Bloki:

Czyli jak widać praktycznie takie same.
Natomiast różnica jest w uszczelkach:


Jak widać KV6 mają pełne wycięcia na kanały chłodzące, w porównaniu z nimi w K serii są tylko małe kropki.
Teraz pytanie co się stanie jeśli wytniemy w uszczelce takie wielkie dziury ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 16, 2013 18:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 16, 2013 19:45   

Też ciekaw jestem, ale też mam pytanie: z czego jest uszczelka w KV6? I widać że ma jak by tłoczenia, w niektórych miejscach jest grubsza.

Nie jest ona przypadkiem metalowa pokryta cała silikonem a w miejscach styku silikon jest grubszy?

Jak w ogóle z wytrzymałością uszczelek w KV6? Nie słyszałem jeszcze o jakiejś awarii.

[ Dodano: Nie Cze 16, 2013 20:45 ]
Uszczelka na zdjęciu do R4 to stary typ jak widzę.
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Cze 16, 2013 21:36   

Z tego co wyczytałem to jest to wielowarstwowa uszczelka nowego typu prawdopodobnie z takiego samego materiału jak ta z K4.
Uszczelka starego typu do KV6 wygląda tak :

Jak widać i tak ma większe pola w tych kanałach ale mniejsze niż te z nowego typu także widać że nie bez powodu to tak zrobili. Jak widać nowa została powiększona, jest bardziej prostokątna, nie ma tych rogów.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 16, 2013 21:54   

Trzeba by zobaczyć czy w głowicy te kanały wodne łącza się między sobą, ale tak czy siak chyba bym zaryzykował i powiększył te otwory.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 17, 2013 11:46   

ADI-mistrzu napisał/a:
Uszczelka na zdjęciu do R4 to stary typ jak widzę.

Stary typ, ale wzmacniany.

BigBoyPL, a jak długimi śrubami są skręcone kv6 ?
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Cze 17, 2013 13:35   

W KV6 szpilki wchodzą pod kątem, i mają gwint w bloku dlatego nie muszą przechodzić przez cały silnik. Po zdjęciach z neta można stwierdzić że długość szpilek z kv6 to połowa długości szpilek z k4 także jak najbardziej cenna uwaga ;]
Zapewne ktoś kto rozkładał oba silniki podał by jeszcze jakieś różnice.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria T 2.0] Różnice między silnikiem 2.0 a 2.0T
piotrekcrash Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Wto Sie 17, 2010 20:40
piotrekcrash
Brak nowych postów [diesle] Żywotność i różnice między dieslami
Bobek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sro Lut 18, 2015 13:11
irmina30
Brak nowych postów [K-series] Wymiana głowicy 16v, jakieś różnice?
AVF Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Nie Paź 03, 2010 09:33
t15690b
Brak nowych postów [Silniki serii K] Różnice pomiędzy 200 i 25 oraz 400 i 45.
jerzu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 25 Wto Mar 26, 2013 16:37
polofix
Brak nowych postów [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania
sebeks Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 13 Sro Sie 04, 2010 18:37
Konix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink