Wysłany: Pią Mar 05, 2010 16:08 [R75] Wentylator chłodnicy od razu się włącza
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
witam
Mam problem od 2-3 dni. Gdy przekręcę kluczyk w pozycje 2 (silnik jeszcze nie pracuje)załańcza sie wentylator chłodnicy, działa aż do momentu wyłączenia silnika i wyjęcia kluczyków. Oczywiście całe zdarzenie na zimnym silniku.
Proszę o pomoc, gdzie szukać problemu ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 20:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 16:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 16:13
Czy oprócz tego coś się dzieje? Np. zawyżona wartość temperatury płynu chłodzącego? Zrób test komputera i w pozycji 7.0 sprawdź temperaturę płynu chłodzącego. Może czujnik walnięty. Czy panel sterowania klimatyzacji masz na ECON? Jeżeli tak to może też być wina czujnika ciśnienia klimatyzacji. Podaje że jest zbyt duże i próbuje wychłodzić czynnik aby zmniejszyć ciśnienie. Zrób test klimatyzacji.
Diagnostyka http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera
Test klimy http://www.youtube.com/wa...l&v=LPQfc4jvfUE http://forum.roverki.eu/v...yzacji&start=20
Marian_K napisał/a:
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 17:33
Wszystko OK.
Błędy w klimie to ze względu na zmrok na zewnątrz. Sprawdź jeszcze jutro rano jak będzie widno.
Czy panel sterowania klimatyzacji masz na ECON? Czy AUTO?
Bez podpięcia się do komputera raczej nie dojdziesz. Może być wina przekaźnika który znajduje się w puszce na obudowie wentylatora. Jest w linku od staf.
wiatrak nie reaguje na klimę w auto i econ, kręci sie dalej, sprawdziłem jeszcze raz temperaturę w komputrze pozycja 7.0 teraz gdzy auto chwilę pochodziło temperatura podskoczyła do 4,6 st C.
Poszukam i sprawdzę jeszcze przekaźniki i bezpieczniki
Na diagnostykę mogę pojechać dopiero w poniedziałek, więc mam pytanie. Jak i gdzie najszybciej odłączyć wiatrak ? (na czas weekendu)
Dzisiaj sprawdziłem bezpieczniki i przekaźnik (nie sklejony). Najdziwniejsze że gdy wyjełem bezpiecznik i przekaźnik to wentylator dalej się włańcza po przekręceniu kluczyka. Wnioskuję że ze strony silnika wszystko ok, podejrzewam że może coś złego dzieje się ze klimą, szukałem przekaźnika i bezpieczników od klimy ale nie mogę ich zlokalizować.
Proszę o info odnośnie jak mogę ją szybko odłączyć od prądu?
przekaźnik RELAY 5 i bezpiecznik FUSE 4 (15A) w komorze silnika wyjęte - wentylator kręci się
Panel od klimy nieaktywny (wyłączony) - wentylator kręci się
Panel od klimy ustawiony ECON - wentylator kręci się
POMOCY !
Czy klima ma swój przekaźnik ? a jeśli ma to gdzie go szukać ? A jeżeli to nie przez klimę to zostało mi rozebrać pół samochodu i sprawdzić przekaźnik i płytkę umieszczoną przy wentylatorze ?
Ostatnio zmieniony przez gronel Sob Mar 06, 2010 09:07, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli na włączonym ECON wentylator się kręci i po wyjęciu przekaźnika w skrzynce pod maską nadal to samo, to może być ten czujnik temperatury silnika, lub przekaźniki w skrzynce ale przy samym wentylatorze, ale żeby się do nich dostać trzeba zwalać przód samochodu.
A lepiej się z miernikiem podpiąć pod kostkę za lewym nadkolem o których pisał apples i sprawdzić przez który kabel podawane jest napięcie, kabel czerwony załącza klima, są tam jeszcze masa i inny (nie pamiętam koloru, ale sprawdzę to i napiszę) załącza czujnik temp. silnika. Zależy jeszcze na jakim biegu kręci wentylator, jeśli na najszybszym to najprawdopodobniej cujnik temp. silnika, jak wolno to od klimy... Ty masz pewnie wersję wiatraka z rezystorem to tam chyba są dwie prędkości obrotowe wiatraka
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Mar 06, 2010 09:53
Hallo. Nie ma opcji aby wyciągnąć przekaźnik i napięcie nadal było na wentylatorze. Wyciągnął zły przekaźnik lub bezpiecznik. Przekaźniki w skrzyneczce przy wentylatorze odpowiadają tylko za obroty silnika w zależności od sygnału z ECU. Faktem jest że sygnał z klimatyzacji nie idzie już przez ECU tylko od razu bezpośrednio na jakiś "przekaźnik średniego ciśnienia" w skrzynce przy wentylatorze.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Mar 06, 2010 09:58, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum