Forum Klubu ROVERki.pl :: [r214] Pompa paliwa...Spalanie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r214] Pompa paliwa...Spalanie.
Autor Wiadomość
dawidek721 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 38



Wysłany: Wto Lut 19, 2013 15:21   [r214] Pompa paliwa...Spalanie.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Mam taki problem że kiedyś brakło mi benzyny i nie mogłem odpalić.
Musiałem wlać min 7l żeby pompa w baku puściła i pchała paliwo. W kazdym roverku tak jest?
Ostatnio brakło mojej dziewczynie (wiecie jak to kobiety) :D i wlałem 10l i też nie puściła tylko "bólczało" w baku jak by się bawiła benzyną, dolałem jeszcze 5l i zaczęło lecieć. Zawiesza się tam coś ?
A ciągnie do spodu :D nie rozumie tego :D

I pali jak smok...około 12l
-sprawdziłem kable
-świece (ustawiłem przerwę)
-wyczyściłem kopułke
-wymieniłem sondę

Tylko mam komputer z silnika 8v :D
Wiem że trzeba wymienić kompa Ale kiedyś mniej palił :D

Przez to że inny komp nie wiem kolektor zabity ? wtryskiwacze do wyczyszczenia?

Nie mam do tego siły :D Help :D
_________________
http://www.polskajazda.pl...over/200/140035
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 19, 2013 15:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 15:28   

Pompa jest zbudowana jest z dwóch kół zębatych i musi być zalana cieczą aby mogła ją pchać.
Jeśli wyjeździsz paliwo do końca to złapie powietrza i nawet jak będzie zalana to powietrze nie ucieknie z pompy i nie będzie mogła zassać benzyny.
Im więcej benzyny zalejesz tym większy nacisk cieczy jest na pompę i łatwiej jej zaciągnąć ciecz i wypchnąć powietrze.

Co do spalania, pierwsze co to zmień kompa (albo komplet ECU, IMMO oraz piloty albo sam komp i przypisanie go do immo), potem będziemy myśleli.

Jakie trasy przeważają? Miasto/trasa? Jaka noga? Przy ilu obrotach zmieniasz biegi?

P.S.
Skąd jesteś?
 
 
 
dawidek721 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 38



Wysłany: Wto Lut 19, 2013 15:48   

A to spoko czyli na pompę nie ma rady... Bo już miałem zbiornik wyciągać :D

Biegi zmieniam około 2tyś obr. Czasami jak dziadzio :D

Codziennie robiłem trasę do pracy 17km w jedną stronę (po mieście to tak czasami tylko jeżdżę) :D
Mój brat ostatnio umył silnik myjką ciśnieniową i zalał 2 otwory na swiece i chodził przez chwile na 2 cylindry bo do domu musiałem dojechac 8km :D i przez tą trasę spalił 5l benzyny :D bo brakło :D
Wyczyściłem wysuszyłem i jest ok :D

Ps. jestem z podkarpacia.. :D
_________________
http://www.polskajazda.pl...over/200/140035
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 15:53   

To najpierw zmień kompa.

Mi przy jeździe 70% z prędkością 80/90km/h spalał niecałe 7L.
 
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Wto Lut 19, 2013 16:20   

Mialem podobny problem z pompa,co chwile sie przypowietrza zwlaszcza jak zostawie w garazu na wolnych,na drugi dzien zapowietrzona,i trzeba dolac.A odpowietrzenie chwile trwa jak doleje tylko kilka litrow zeby do stacji dojechac.Raz wziolem z ciekawosci wyciagnolem bak(nie lapala pompa)z baku spuscilem ok 7 l ,wyczyscilem wlalem z powrotem dalej nic,dopiero po dolaniu zlapala.Wlasnie mnie tez zadziwia ten bak. :o
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 19, 2013 16:25   

dawidek721 napisał/a:
Tylko mam komputer z silnika 8v

Z takim kompem jazda na 16V jest nie zdrowa dla silnika. Autko dostaje cały czas za bogate mieszankę, dlatego masz i takie spalanie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Chopper23 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 39
Skąd: Białobrzegi

Rover 200

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 17:50   

To dobrze wiedzieć co jest grane, właśnie nie dawno kupiłem rovera od dawidek721 no i za 100 zl robiłem niecałe 95 km przy dobrze rozgrzanym silniku zanim startowałem i przy zmianach biegów do 2.5 - 3 tys obortow. wsadziłem mu stożek i myślałem ze tu jest problem a ja mam kompa od 8v, ladnie..
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 09:29   

Chopper23, jeszcze nic nie straconego. Kompa zawsze można wymienić. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Chopper23 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 39
Skąd: Białobrzegi

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:00   

Właśnie dzisiaj byłem u mechanika, który mi to ogarnie, i za jednym zamachem usunie mi immobilizer, założy normalna centralkę, ogarnie resztę elektryki i wtedy zobaczę jak będzie się wszystko sprawować. Mam nadzieję ze to potężne spalanie się unormuje. Tylko boli mnie to że gościu na tym kompie jeździł z rok albo i lepiej i co za tym idzie czuje ze będę musiał zrobić remont generalny bo za mną niebiesko jest przy "energicznej jeździe". do tego wlany jest olej mineralny 15W/40, kurcze to nie jest traktor żeby było takie coś xD muszę ogarnąć to auta szybko :P
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 13:05   

Chopper23 napisał/a:
bo za mną niebiesko jest przy "energicznej jeździe"

Prawdopodobnie uszczelniacze zaworów będą w tym przypadku do wymiany.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Chopper23 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 39
Skąd: Białobrzegi

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 23:47   

Bardzo możliwe, ale po prostu teraz nawet stary komp podaje większa dawkę paliwa i strasznie kopci, więc resztę opinii zdam po wymianie jego, jak i kilku innych rzeczy. Później rozpatrzymy dalsze aspekty niedopatrzeń bądź zaniedbań poprzednich właścicieli :D
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 19:43   

Chopper23 napisał/a:
nie dawno kupiłem rovera od dawidek721 no i za 100 zl robiłem niecałe 95 km przy dobrze rozgrzanym silniku

Spalanie w tym przypadku wyniosło około 17,3 L / 100 Km.
Nie ma to jak kupić auto (od znajomego) :plask:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Chopper23 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 39
Skąd: Białobrzegi

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 08, 2013 18:11   

Nie chce wiedzieć ile mnie wyszło spalanie, ale wiem ze koszty "odremontowania" auta przekroczą jego co najmniej polowe rzeczywistej wartości, jak bym nie był uparty i nie chciał odnowić tego rovera to już bym go oddał i kasę zabrał bo według prawa mam taka możliwość do 30 dni. W każdym bądź razie, auto oddałem do mechanika gdzie przejdzie gruntowny remont, zostanie tez poddane kilku zabiegom, miedzy innymi, przerobiony dolot, przelot, lekkie kola (zamachowe) itd, zmiana mapy w kompie jak i całego kompa, rozpórki, w sumie sprężyny są twardsze, poczekam aż amorki padną i będzie zakładane potem coś by protezy dziadkom wypadały, a na końcu zajmę się wizualka, plany są, fundusze odłożone, po prostu chce mieć niepowtarzalnego rovera :D
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 08, 2013 18:21   

Hoho. Mam nadziej, że te wszystkie mody opiszesz w oddzielnym temacie ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 08, 2013 18:45   

1. Przerabianie dolotu niema zazwyczaj sensu, jeśli chodzi o wstawienie stożka czy branie powietrza np. z dolnej części zderzaka to lepiej daj sobie spokój, stracisz tylko moc i pieniądze.

2. Map nie zmienisz, po za tym w benzyniakach niema sensu.
 
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 12:22   

ADI-mistrzu napisał/a:
1. Przerabianie dolotu niema zazwyczaj sensu, jeśli chodzi o wstawienie stożka czy branie powietrza np. z dolnej części zderzaka to lepiej daj sobie spokój, stracisz tylko moc i pieniądze.

2. Map nie zmienisz, po za tym w benzyniakach niema sensu.


Ad.1 Kolega mówi o przerobieniu dolotu, więc i wydechu (jedno bez drugiego nie ma sensu).

Ad.2 Przy takich modach jak pisze kolega między innymi zmiana koła zamachowego dolotu itp. zdało by się zmienić mapy.

Ps. Masz w zupełności rację, nieopłacalne zabiegi. Już lepiej jakiś swap na 1.8 VVC czy coś.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 12:34   

Widziałeś ECU z R200 wewnątrz?
Żeby wyciągnąć z niego soft a tym bardziej go przerobić trzeba mieć specjalny sprzęt i sporo wiedzy.

Mapy są wewnątrz mirkoprocesora zaszyte w jego wewnętrznej pamięci, co prawda jest wyprowadzone złącze do programowania, ale trzeba zbudować sobie interfejs do komunikacji.
A i to nie gwarantuje sukcesu, trzeba znaleźć gdzie są mapy i jak zapisane.

Po za tym ile mocy on tym zyska? 5/10KM?
Rozumiem wsadzać soft turbo i na tym modzić, ale robienie dolotu i wydechu jest bez sensu.
 
 
 
Chopper23 




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 39
Skąd: Białobrzegi

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 17:25   

Tak, chyba za bardzo się rozkręciłem w tym temacie :D No właśnie biorę to pod uwagę że już z jednostki 1.4 16v jest trochę wydłubane tej mocy, ale spokojnie, wszystko ma sens :D
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 22:01   

A mnie zaciekawiło to co napisałeś o oddaniu auta w ciągu 30-tu dni.
Spisałeś umowę kupna sprzedaży i masz to w niej zapisane ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 09:15   

Grzebanie w MEMS 1.9 to jak kręcenie bata z gó**a. I nie uwierzę,
że jakiś mechanior zmieni w nim mapę. Ciężko w Polsce znaleźć speca
od MEMS3 który jest o niebo bardziej modyfikowalny i podatny na
dłubanie niż stare puchy typu MEMS1.9 czy 2J.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Pompa paliwa
Max0991 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Gru 17, 2014 17:13
Max0991
Brak nowych postów [R214 Si pb+gaz] sterowanie pompą paliwa
michal_michal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sie 20, 2014 06:18
zacekpl
Brak nowych postów [r214 98r 16v] pompa paliwa ? gdzie co i poco
Dk-san Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Kwi 29, 2010 20:55
joni_25x
Brak nowych postów [R25] Wysokie spalanie - sonda, pompa lub wtryski
piek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Maj 04, 2012 16:13
leszczu
Brak nowych postów [Rover 220] Wysokie spalanie- pływak paliwa
predatoraf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Wto Lut 12, 2013 20:22
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink