Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:32 [214]Problem z jazdą na LPG
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1997
Witam,
Dzis w trakcie jazdy po przejechaniu kilku km na LPG wyłączal sie samoczynnie gaz i przełaczal na beznyne, mimo liczny prob nie udalo sie dojechac całej trasy na gazie cały czas po paru km samoistnie na prostej drodze przełaczal sie na paliwko Wie ktoś co mogło sie porobic?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jedź z tym może do "gazowników". Zazwyczaj takie zachowanie spowodowane jest nieprawidłowym działaniem parownika, który zamarza ze względu na brak ogrzewania przez gorący płyn chłodzący.
Problemów z ogrzewaniem w samochodzie nie masz? Ciepełko wieje z nawiewu?
Nie mam żadnych problemów z ogrzewaniem, jest juz na plusie wiec mysle ze nic tam nie zamarzło. Miałem ten problem kiedyś lecz wtedy wogole na gazie nie jechał tylko na benzynie.
Może jakieś zwarcie mogło wystąpić, pspomnie ze czasami zdarza mi sie jezdzic po błocie pośniegowym, pare razy jak wjechalem w wieksza kałuże to kontrolka akumulatora mi sie zaswiecila ale pozniej zgasła Ale na gazie szedl nie bylo ubytku mocy. Moze komp sie przestawil sam?
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 22:50
Jeśli to nie jest sekwencja, to mozliwe że centralka nawala, przycisk w samochodzie od przełaczania gaz/benzyna.
Napisze na przykładzie.
W centralce jest potencjometr, który decyduje obrotami przełaczania na gaz.
Może jakoś się rozlegulował, temu Ci sie przełącza na benzyne??
Czasami to się psuje i tyle..
Niewiem, mało szczegułów...
Danio2020, miałem ten sam problem, przyczyną może być czujnik ciśnienia gazu. mnie wymiana kosztowała 270 zł. Tylko nie wiem czy w twojej instalacji coś takiego jest;) Ale jak piszą koledzy leć do gazowników;) Powodzenia!
_________________ Najważniejsze wiedzieć na czym stoisz:)
Pozdrawiam, Damian
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 23:04
teraz o dobrych gazowników to wiadomo:) zobacz może na forum. lpg-forum.pl Możliwe że tam szybko znajdziesz odpowiedź, co zmniejszy Twoje koszty do ewentualnej wizyty u gazownika.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 35 Skąd: Płochocin/Wolica
Wysłany: Sob Kwi 06, 2013 10:22
Kolego jak chcesz uniknąć dużych kosztów to najpierw sprawdż masę od instalacji , a następnie czujnik temperatury parownika i dopiero czujnik podciśnienia , a najlepiej opisz jaką masz instalkę pod maską i zrób zdjęcia . Dobry gaziarz weżmie od ciebie jakieś 20 zł za podłączenie i diagnozę (Różnie się cenią )Jak coś zdiagnozuje to daj znać to pomożemy dalej.(Tak żebyś nie przepłacał jak Kolega )
Wrzucam foto. Co do instalacji to nie znam sie za bardzo na instalacji gazowej, wiem jedynie ze mam II generacje Tomassetto. Zauwazyłem ze dzieje sie to przy przyspieszaniu albo gwałtowniejszym dodaniu gazu (niekoniecznie redukcji), dosc czesto gdy nie zredukuje a obroty sa nieco ponizej 2000 tys obrotow zaczyna wtedy troche szarpac i natychmiast przełacza sie na benzyne i żeby spowrotem wrzucic na LPG musze dwukrotnie nacisnac przycisk, jakby sie cos wieszało czy cus, ale na poczatek wymienie filterek gazu moze cos pomoze
Za wiele elementów instalacji gazowej to tu nie widać.
Wymiana filtra gazu raczej nie pomoże.
Skąd wiesz że nie masz wtrysków ? To że nie ma ich na wierzchu nic nie znaczy. Zajrzyj pod element zaznaczony na zdjęciu strzałką, często wtryski LPG tam się umieszcza ze względu na bliskość i krótkie wężyki.
Czy po przełączeniu na gaz słychać charakterystyczne cykanie ?
Tomasetto to nazwa parownika, nie instalacji.
Nadal nie wiemy (i Ty sam też) jaką instalację masz zamontowaną, nie masz żadnych dokumentów ?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 35 Skąd: Płochocin/Wolica
Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 12:24
Kolego obok parownika widzę silnik krokowy od instalki on odpowiada za podawaną dawkę gazu w danym momencie w zależności od obrotów , zacznij od niego ,zdemontuj ,dokładnie wyczyść najlepiej przemyj w benzynce listwy wtryskowej nie masz co szukać jes to 2 gen na mieszalniku (poszukaj jeszcze gdzieś kompa -emulatora = gazowego i zrób zdjęcie)
Chodzi mi o ten element instalki:http://moto.allegro.pl/silnik-krokowy-bingo-autronic-stag-lovato-brc-i3160184857.html
Jeśli ci szarpie to musisz jechac do gazownika.Program do ustawiania spalania gazu kosztuje "ja płaciłem 3 tyś" wiec niewiem czy ci sie opłaca na jeden raz go kupować.jesli ci się wyłącza gaz to albo parownik nie utrzymuje odpowiedniej temperatury bo jak każdy wie gaz jest zimny i w parowniku dopiero się grzeje ale jesli dochodzi do parownika to momentalnie go ochładza i po chwili sam sie odłącza.Trzecia sprawa moze byc przełącznik LPG ale ten przyrząd ci działa jesli włącza się LPG więc to odpada.Czwarta sprawa to filtry gazu.jak jż bedziesz u gazownika niech ci je przeczyści.Podsumowanie wyregulowanie LPG,czyszczenie filtrów bądź wymiana parownika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum