Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie wszytskich fanów Roverków:D
Potrzebuje pomocy odnośnie układu chłodzenia. Być może temet się znowu powtarza ale nie mogę znaleść odpowiedzi do mojego problemu. Rover 75 1.8 benzyna rocznik 1999 Sytuacja wygląda tak:
- Płyn chłodniczy wylewa się przez zbiorniczek wyrównawczy po przejechaniu
ok 5 km w dużych ilościach.
- Temperatura podskakuję do połowy i tak się utrzymuję cały czas.
- Chłodnica jest ciepła u góry zimna na dole.
- Pompa wody jest sprawna
- Nawiew zimny i ciepły w środku jest ok po każdej stronie i u kierowcy i u pasażera.
przyczyną może być korek od zbiorniczka wyrównawczego?? i jak go sprawdzić?? w momencie kiedy dmucham w korek przepływ powietrza jest dość swobodny..... czy t źle czy dobrze?? korek wogóle nie ma napisane na spodzie ani 100 ani 140 jest tylko u góry napis "Do not open when hot" i jest szary a tam gdzie uszczelki ma kolor czarny i jest napisane tylko coś takiego "Reutter PA 66 GF 80"
Wszyscy mówią że to HGF ale nie widać żadnych innych przyczyn olej jest czysty nic nie wypływa z rury wydechowej, płynu z chłodnicy nie ubywa tylko wylewa i płyn jest ciepły.
Pomóżcie proszę mojemu Roverkowi:D
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Kwi 24, 2013 19:54, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 13:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja mówię, że to uszczelka pod głowicą czyli tak jak wszyscy U mnie objawy były podobne ale mnie 'mechanicy' zapewniali, że to nie uszczelka, wymieniano mi wszystko termostat dwa razy, pompę wody raz, odpowietrzano pięć razy, uszczelkę wymienili mi na końcu ale było już za późno i właśnie jestem w trakcie gromadzenia funduszy na nowy silnik;] W moim mieście pod długich poszukiwaniach znalazłem warsztat posiadający sprzęt wykazujący obecność co2 w płynie chłodniczym. W skrócie wykazującym uszkodzenia uszczelki;] Poszukaj czegoś takiego u siebie, a tymczasem zadam Ci dwa pytania.
Ubywa Ci oleju?
I jeszcze jedno pytanie chociaż jeśli płyn Ci wylewa to sprawdzenie tego będzie raczej mniej niż bardziej możliwe;] Czy w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodniczego widać ślady oleju majonezu czy czegokolwiek poza owym płynem?
Mateusz 91 Oleju ani nie ubywa ani nie przybywa, a w zbiorniczku nie ma żadnych śladów tzw majonezu. A odnośnie Uszczelki pod głowicą to nie ma żadnych objawów tejże usterki oprócz właśnie wywalania płynu na zewnątrz.
Kmisiowy znasz może jakiś dobry sklep internetowy żeby można było kupić nówkę korka za nie duże pieniądze??
Dzięki wielkie za info, ale zrobiłem taki mały myk wykręciłem stary kurek przemyłem go benzyną wyczyściłem przedmuchałem osuszyłem i zakręciłem na maksa i powiem wam że dzisiaj zrobiłem ponad 60km i nic ....... ani kropelki płynu jeszcze się nie cieszę do końca bo to dopiero jeden dzień ale wydaje mi się że to właśnie wina korka, a jeżeli tak to niektórzy mechanicy tępi są jak nie powiem co wszyscy odrazu Wymiana uszczelki pod głowicą....... a tu trzeba było tylko troche pokąbinować i można sporo zaoszczędzić.... Teraz tylko muszę podjechać żeby mi mechanik sprawdził czujnik temperatury czy on nie jest walnięty bo normalnie wskazówka dochodzi do połowy a potem ani się nie podnosi ani nie opada a jak dotykam pokrywy silnika to wydaje mi się że jest coś za gorący.... mieliście taki problem kiedyś??
I dzięki za pomoc wszystkim
Kolego wskazanie temperatury w połowie skali utrzymuje się w bardzo szerokim zakresie rzeczywistych temperatur silnika - bo od 75 stopni do 115 o ile się nie mylę (proszę mnie poprawić). Trochę bardziej proszę się przyłożyć do czytania forum, było już o tym wielokrotnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum