Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 22:46 [R45 2.0 V6] Sondy lambda - wybór i wymiana
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witajcie.
Diagnostyka komputerowa wykazała problemy z sondą lambda - czyli wymiana.
Znalazłem tu:
sklep internetowy
kilkanaście różnych rodzajów.
Do wymiany jest sonda druga.
Powiedzcie mi proszę, czy dam radę wymienić sondę sam, czy do tego jakichś specjalnych umiejętności potrzeba? Jaką sondę kupić z tych w sklepie - różnice w cenie dosyć spore..
Dodatkowo pytanie odn świec zapłonowych do V6 - odwieczny spór: lepsze NGK czy Bosh?
--
Pozdr.
Artur S.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 22:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mozliwe - obecenie na A znalazłęm tylko tę jedną do 45.. spodziewam się, żę od 75 jest inna (inne oznaczenie), co trochę komplikuje poszukiwania..
próbuję też znaleźć po sieci umiejscowienia sond na obrazkach, ale nie znalazłem, więc dalej nie wiem, czy dam radę to zrobić sam (czy nie wymaga to całego dnia rozbierania i składania auta..) - to samo dotyczy świec do v6 (mam nadzieję, że wymiana świec nie wymaga np. odpinania maski czy innych czarów, które dla normalnego nie-mechanika są poza zasięgiem)..
szczerze - nie miałem jeszcze czasu się przyjrzeć dokładnie komorze i dołowi, a auto obecnie stoi u mechaników na diagnozie, czekając na nowe blachy..
Sonda jest taka sama jak w 75, na bank obie sondy w kolektorach (przednim i tylnym) są takie same. Sondę bez problemu wymienisz sam, wystarczy kanał albo podnośnik (klucz chyba 19) dostęp elegancki. Świece tak samo, bez żadnego problemu wymienisz sam, wystarczy klucz do świec (16) i klucz 8 do odkręcenia cewek z tylnego rzędu cylindrów. Jak coś potrzebujesz to dzwoń 880-300-660.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
do usług ostatnio jak odkręcaliśmy z Rafałem sondy w 75 to na ciepłym silniku szło bardzo łatwo, musisz poeksperymentować czy lepiej na zimnym czy ciepłym.
Przy okazji zamów sobie kable zapłonowe i fajki. Kable to koszt ok 150zł, a fajki jakieś 80zl, np takie: http://allegro.pl/wtyczka...3166072281.html Kable są 3 (przedni rząd cylindrów) i fajki też 3 - bezpośrednio na fajkach w tylnym rzędzie cylindrów.
Bo nie da się kupić samych fajek do R/MG, a te pasują i działają w 100% (mam u siebie). Po wymianie sondy, kabli, fajek, cewek i świec silnik pracuje idealnie, różnica kolosalna. A problemem była właśnie fajka, przez nią było wypadanie zapłonu i motor chodził krzywo.
tu silnik chodzi całkiem równo - tylko spalanie dosyć duże i błąd silnika na desce..
ale tak, masz rację - kable i fajki też chciałem szukać. dzięki za podpowiedź - nie będę szukał na ślepo
lambda widzę, że jest wkręcona w rurę przy wydechu (dopiero na zdjęciu z akcji lambdy znalazłem) - więc powinno faktycznie dać się pokonać. polecają wykręcać po 2 minutach chodzenia silnika - zobaczymy
nic to.. trzeba zamówienie przygotować.. tyle
[ Dodano: Sob Kwi 20, 2013 16:16 ]
Markzo napisał/a:
Sonda jest taka sama jak w 75, na bank obie sondy w kolektorach (przednim i tylnym) są takie same. Sondę bez problemu wymienisz sam, wystarczy kanał albo podnośnik (klucz chyba 19) dostęp elegancki. Świece tak samo, bez żadnego problemu wymienisz sam, wystarczy klucz do świec (16) i klucz 8 do odkręcenia cewek z tylnego rzędu cylindrów. Jak coś potrzebujesz to dzwoń 880-300-660.
Znalazłem sondy u Tommego. Wszystkie są inne niż sprzedawane na allegro. Nie przejmować się tym? Oryginał MG w sklepie mnie zabił Bosha bym z bólem zaakceptował...
Znalazłem też świece - rozumiem, że te brać, tak?
Tommy, świece
Świece bierz z TomaTeam, kable też możesz od nich fajki te co Ci linka podałem, ja od nich brałem a sonda to ta za katem tak? to moze tego nowego boscha jak masz hajs?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum