Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 17:07 [R45] czujnik klimatyzacji
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam forumowiczów .mam pytanie ,czy czujnik klimatyzacji w R45 znajduje się z przodu wentylatorów ? jak go wyciągnąłem i dałem przewodem bezpośrednio to załączał tylko wentylator od chłodnicy ten po prawej stronie patrząc z przodu .nie dochodzi prąd do sprężarki .jak podłączyłem bezpośrednio z akumulatora to sprzęgło włącza i chodzi .czy są jeszcze jakieś inne czujniki ? na desce zapala sie kontrolka jak wcisnę klimę .klima jest manualna.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 17:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dmuchawa chodzi .pompa klimy też jak wezme bezpośrednio podłączę a tak nie ma napięcia . auto rozbiorę a muszę przyczynę znaleść .jeśli coś jest na wyposażeniu auta musi działać
to ja się trochę podepnę, bo zbaraniałem i musiałem dać się wydoić na 150zł (a temat w zasadzie podobny)
auto podłączone do maszyny od klimy - okazało się, że układ był całkowicie pusty.. chłopaki wyciągnęli powietrze, zapakowali czynnik, odpalamy auto, włączamy klimę i czekamy... nic.. układ szczelny... włączamy jeszcze raz, słuchamy - sprężarka się włącza - a zimno dalej nie leci...
najpierw mi powiedzieli, że coś z jakimiś łopatkami - popatrzyłęm jak na kosmitów, ale OK - może czegoś nie wiem... jak dla mnie - jest wiatrak i pompka na pasku.. i wszystko, nie wiem, jakie skrzydełka (nieważne) - zostawiłęm do sprawdzenia
dzień drugi - dzwonię - dowiaduję się, że to jednak nie skrzydełka, i nie konsola (chcieli rozbierać konsolę, bo myśleli, że coś przy włączniku - ale przecież działa).. za to informacja od mechanika: "musimy naprawić sprzęgiełko klimatyzacji"
hmmmm...
odpaliłem YT, poszukałem sprzęgiełko klimatyzacji i koleś na filmie rozbiera całą sprężarkę i takie cuda - na pewno nie byli w stanie zrobić tego na warsztacie...
pytanie: co miałem uszkodzone, że klima się włączała, ale nie wiała zimnem? mechanicy oczywiście dalej w śpiewkę, że to sprzęgiełko klimy, ale... coś mi tu nieładnie pachnie
1. Popełnili błąd, jeśli układ klimatyzacji jest pusty to napełnia się go azotem i szuka nieszczelności, po napompowaniu klimy czynnikiem ciśnienie wzrasta dopiero po jej uruchomieniu, w niedziałającej jest za niskie aby czynnik szybko zwiał.
2. Sprzęgłu klimatyzacji jest w budowie proste jak cep:
Jak spojrzysz na kompresor to widzisz koło pasowe a to koło wygląda jak by trzymało się na takiej trójkątnej blaszce. Po uruchomieniu silnika przy wyłączonej klimie kręci się samo koło a ta blaszka stoi w miejscu, po odpaleniu klimy zaczyna się ta blaszka także kręcić.
Ogólnie ta blacha jest elastyczna a za kołem pasowym jest elektromagnes. Jeśli włączymy ten magnes, to blachę przyciągnie do koła pasowego które zacznie ją napędzać a ona napędza mechanizm sprężarki.
Więc samemu da się sprawdzić czy działa sprzęgło czy nie, po za tym sprzęgło może być sprawne a układ z jakiegoś powodu go nie załączać.
3. Sprawdzali Ci czy klima działa pod maszyną? Sprawdza się jakie ciśnienia generuje i do jakiś poziomów dochodzą.
4. Jeśli kompresor się uruchamia a niema ciśnienia to możliwe że zdechł.
5. Jeśli się nie uruchamia to w pierwszej kolejności do sprawdzenia błędy bo takie rzeczy jak czujniki wychodzą na nich.
[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 08:28 ]
P.S.
Chcieli Ci deskę rozdzielczą wyciągać bo inaczej nie da się tunelu powietrznego rozebrać a w nim jest nagrzewnica.
A i wymień sobie zaworki od nabijania klimy, niby pierdoła ale nigdy nic nie wiadomo
a cholera ich tam wie, co czarowali, jak już sobie poszedłem i nie gapiłem się na ręce.. ktoś musi zarabiać na tę bandę..
na pewno najpierw robili próżnię i sprawdzali szczelność. przytrzymali próżnię na trochę i wpuścili "coś" - myślę, że czynnik, ale nie wiem.. później się wykazał problem z chłodzeniem (powtarzam - klima się załączała, czuć było obciążenie na silniku, jak włączałem) - i dalej już sobie poszedłem, bo był fajrant a dokończyć mieli następnego dnia.. jak dzwoniłęm dowiedzieć się co - to mi powiedzieli, że sprzęgiełko klimatyzacji i będzie kosztować 150zł, a potrzebują na to 2h..
teraz klima hula aż miło.. można wódkę chłodzić.. fajnie, cieszę się.. chciałbym tylko wiedzieć, co wyczarowali - tak naprawdę - że mnie to 150zł kosztowało, a ich podobno 2h pracy..
Może faktycznie był problem ze sprzęgłem kompresora, teraz już raczej zostaje gdybanie...
Ja to mam ciekawiej z klimą, ile to się namęczyłem aby w końcu się skapnąć że to normalne
Ogólnie po włączeniu klimy działa ona cały czas w tym samym poziomie, ale u mnie tak nie było... i się głowiliśmy czemu jest za niskie ciśnienie.
Zaworek rozprężny został wymieniony, nowy kompresor, szczelnie a tu dalej kaplica...
W końcu jakoś pomyśleliśmy aby podstawić dmuchawę do ogrzewania warsztatu (był to styczeń) i ooo.... ciśnienie wzrosło
A jak temperatura ustawiła się na zadaną wartość na klimatroniku to znowu spadło.
Więc ciekawa sprawa, obciążenie klimatyzacją u mnie jest zależne od zapotrzebowania na nią, jak temperatura w aucie jest bliska zadanemu to gdzieś ciśnienie zostaje popuszczane i obciążenie na kompresorze spada.
ten przy filtrze oleju ? troche dziwne co ma olei do klimy
[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 20:37 ]
myślałem ,ze on jest tylko do kontrolki na desce .
Są2 czujniki. Jeden ciśnienia (to ten z deski), a drugi czujnik temperatury oleju, który wyłącza klimę jak auto za bardzo się przegrzeje. Często on pada i sprężarka się nie włącza. Wystarczy go oszukać przez odpięcie wtyczki i włożenie drucika do wtyczki i zwarcie go (oczywiście od strony silnika). Wtedy można zobaczyć czy załączy sprężarka.
Tu sobie poczytaj
ten od oleju to wiem już gdzie jest .obejrzałem go sobie ale nie próbowałem łączyć na kabelek ,ale o co chodzi z tym w desce ? na forum wyczytałem ,że u jednego był za szybą koło kratki nawiewu ale u mnie nic takiego nie ma .
ten od oleju to wiem już gdzie jest .obejrzałem go sobie ale nie próbowałem łączyć na kabelek ,ale o co chodzi z tym w desce ? na forum wyczytałem ,że u jednego był za szybą koło kratki nawiewu ale u mnie nic takiego nie ma .
A TY masz klimatronik czy zwykłą klimę?
Podesłałem Ci link gdzie on się znajduje. U Ciebie nie ma go w tym miejscu?
[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 22:31 ]
z tych fotek na linku wynika ,że tam dwa są przy filtrze oleju jutro bedę miał więcej czasu to poleżę pod nim ,pooglądam
Od kontrolki oleju na desce jest jednopinowy czujnik. Od klimy obok dwupinowy. i idzie kabelkami do góry, (łączy sie kostką przy obudowie rozrządu z tyłu, przy pompce od EGR) wystarczy rozpiąć i zewrzec, ale nie od strony czujnika) Mam tak zrobione. Spawali mi chłodnice klimy wszystko ok a klima tez nie chciala sie wlączyć(spręzarka).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum