Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompka sprzęgła "Made in Germany"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompka sprzęgła "Made in Germany"
Autor Wiadomość
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sty 04, 2009 23:51   [R75] Pompka sprzęgła "Made in Germany"
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Znalazłęm na Allegro pompkę sprzęgła http://www.allegro.pl/ite...wa_germany.html

o której sprzedający pisze, że " MADE IN GERMANY Jest to pompa pozbawiona wady fabrycznej jaką mają nowe orginalne pompy ze starych zapasów magazynowych."

Czy ktoś wie coś o tej pompie? Czy jest to rzeczywiście jakaś udoskonalona część, czy ten opis to tylko marketingowy bajer?

M
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 04, 2009 23:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 00:35   

zadałbym pytanie sprzedawcy np. co to za wada fabryczna, od kiedy te pomki były jej pozbawione, jak również o "odpowietrzenie Fabryczne" - tzn. co miał na myśli.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 01:52   

Henryk_w z tym zalaniem i odpowietrzeniem prawdopodobnie chodzi o to co przeczytałem na angielskich forach czyli kupując cały zestaw:czyli,nowy wysprzęglik i nową pompe nie ma potrzeby odpowietrzania po zamontowaniu bo są one zalane i odpowietrzone fabrycznie(przynajmniej teoretycznie)A Ty jak Myślisz :?:
A co do poprawienia wad to jakoś nie wiem no ale może...


Pozdrawiam.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 10:54   

boss.007 napisał/a:
są one zalane
tzn. połączone ze sobą i zalane? To w zasadzie niemożliwe. I dlatego proponuję zadać podstawowe pytania. To że pompki sprzęgła R75 są dalekie od ideału to wiedza powszechna. Ale na czym polegała wada fabryczna i od kiedy została usunięta tego np. ja nie wiem.
Warto zadać podstawowe pytania i przeanalizować odpowiedzi. Da to jakiś obraz sytuacji, wiedzy i intencji sprzedającego.
Zalana pomka sprzęgła, nie wymagająca odpowietrzenia to dla mnie bzdura, ale ja nie jestem mechanikiem i nigdy bym się sam za wymianę pompki nie brał. A już na pewno nie wysprzęglika.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 11:23   

Henryk_w-one nie są połączone :grin: tylko zalane i odpowietrzone po połączeniu nie trzeba odpowietrzać systemu,co do zalania to jest tak na 100% bo sam kupiłem taki zestaw z ebay.uk,i rzeczywiście pompka jest zalana a czy odpowietrzona to okaże się dopiero gdy oddam autko do warsztatu :wink:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 14:22   

henryk_w napisał/a:
Ale na czym polegała wada fabryczna i od kiedy została usunięta tego np. ja nie wiem.


Wada fabryczna polegała po prostu na złej budowie, albo inaczej, polegała na zastosowaniu złych materiałów na uszczelnieniach. Zaczynając od uszczelnienia ciśnieniowego na końcu, jest wykonane z nie zbyt miękkiego plastiku, który w połączeniu z płynem jeszcze bardziej twardnieje. Po czym albo pęka, albo się wciera, o ścianki, przez co przepuszcza płyn. Uszczelnienie, które odpowiada za szczelność, czyli ten gumowy oring, też wygląda na to, że zły materiał jest zastosowany. Generalnie tłok moim zdaniem jest źle skonstruowany. Weźmy na przykład pompę BMW, w niej tlok jest długi i przez całą swoją długość styka się ze ścianami samej pompy, przez co jest szczelny i nie ma prawa się obruszać, a w pompie z R styka się tylko w dwóch miejscach. Na końcu tłoka-uszczelka ciśnieniowa i na początku oring od szczelności, łapiąc za tłok i ruszając nim na boki, widzimy, że nie dolega dobrze i nie jest stabilny właśnie przez to, że nie ma dobrej powierzchni stykowej.
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 23:37   

Ja mam taka pompke do R75 "MADE IN FRANCE" aktualnie jest w Poznaniu u kolegi Zukowaty Moge odstapic za okolo 500 zl ale bez przewodu (i tak jest RHD a zalezy mi na koncowce od szybkozlaczki) Nie wiem czy jest zalana plynem bo jest jeszcze zapakowana ale raczej pusta. Ta awaryjnosc pompki jest troche przesadzona. Pytalem kilku wlascicieli R75 i nikt nie mial problemu (przebiegi 60 - 100 tys mil) Natomiast dzis zauwazylem (po 2 tyg postoju) w Megane pedal sprzegla w podlodze a przebieg 58 tys mil...
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 23:47   

Mombrey-kupowałeś z ebay-a :?: Ja też właśnie mam Made in France ale w oryginalnym pakunku MG/Rover,i jest zalana,na oko nic nie czuć ale płyn jest na 100%.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 12:51   

Rozmawiałem ze sprszedawcą. Pompka jest produkowanym w Niemczech zamiennikiem. Producentem jest firma SKF, ta od łożysk. Sprzedawca twierdził, że jest to nadal pompka plastikowa, i że nie ma reklamacji, więc musi być dobra (co akurat może oznaczać, że na tyle krótko jest na rynku, że jeszcze nie ma reklamacji).

Ponieważ dają roczną gwarancję (czego niestety nie miałbym w przypadku pompki od Kol. Mombrey'a - dziękuję za propozycję :-) ), więc pewnie ją kupię, a jak nie będzie dobra, to będę z powrotem montował tę co mam (do końca padnięta nie jest) i egzekwował swoje prawa z tytułu reklamacji.

M
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 06, 2009 15:43   

Albo nie ma reklamacji bo jeszcze żadnej nie sprzedał :)
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 17:59   

boss.007 napisał/a:
Mombrey-kupowałeś z ebay-a :?: Ja też właśnie mam Made in France ale w oryginalnym pakunku MG/Rover,i jest zalana,na oko nic nie czuć ale płyn jest na 100%.

Kupilem od jednego mechanika "Irola" w cenie z ebay ale za to nie placilem za przesylke. Tak sie naczytalem o awaryjnosci pompki, ze wzialem "na droge" he,he
Jest w oryginalnym opakowaniu MG/ROVER i do wszystkich R75 a nie jak na allegro tylko do CDT o pojemnisci 1950 i do CDTi 1951 cm3 :hahaha:
Moze faktycznie jest zalana ale wagowo na to nie wygladalo.
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 18:07   

Mombrey(Moze faktycznie jest zalana ale wagowo na to nie wygladalo)
No właśnie ja też wagowo tego nie odczułem,a ze jestem ciekawski :razz: odkręciłem "dekielek"a całe szczęście że nie trzymałem całości do góry kołami bo było by ups :sad: i po dywanie :shock: .
A co do pomysłu zapasowa pompka na drogę to... :hahaha: Dobre :rotfl:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 06, 2009 18:14   

boss.007, używaj opcji cytowania - zaznaczasz tekst, który chcesz cytować i klikasz " w górnym prawym rogu postu, który chcesz zacytować, bo ciężko się czyta Twoje posty.
Dzięki. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 18:15   

boss.007 napisał/a:
A co do pomysłu zapasowa pompka na drogę to... :hahaha: Dobre :rotfl:

Co sie smiejesz? Nie ja jeden z pompka zapasowa jezdzilem.
W Polsce zamienilem pompke na wezyk, strzykawke i DOT4 - tak samo pomaga.
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 18:23   

Mombrey tak tylko się śmieje,przecież nie po złości :grin: Przypomniały mi się czasy kiedy to kumpel woził wszystkie części zapasowe w swoim 126p+komplecik kluczy itp.
Pozdro.

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 19:31 ]
maciej napisał/a:
używaj opcji cytowania

OK się zrobi>
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 19:41   

boss.007, ja przez jakis czas też woziłem strzykawkę i butelkę DOT3, a no i klucze jakby trzeba było czasem odpowietrzyć.
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 19:49   

Rowan napisał/a:
ja przez jakis czas też woziłem strzykawkę i butelkę DOT3


O kurde będę się musiał też zabezpieczyć heh. :razz:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 19:52   

boss.007, tyle, że to było wtedy jak mi ciekł wysprzęglik.
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 19:54   

Mam kombi dużo gratów się zmieści :rotfl:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 19:57   

boss.007, mój tata ma kolegę, ktory ma Paska B4(chyba), wiem jedynie, że chwali się, że przejściówka 92/93 :lol: mówi, że lepszych nie było, wedlug niego 240kkm i silnik żyleta, tylko jak się żartem zapytałem czemu cały warsztat w bagażniku wozi, to się obraził :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75 1.8] POMOCY "NOWY" - znika płyn z chłodn
smut_89 Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:57
apples
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75
Brak nowych postów [R75] Gaśnie przy przyspieszaniu, "cyka" i dymi sp
wellman Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lut 22, 2014 08:01
MaReK
Brak nowych postów [R75] Kontrolka świec żarowych - "GLOW PLUG ON"
ZiGi Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Gru 27, 2010 10:26
ZiGi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink