Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2006
Witam,
mam problem z wiązką elektryczną i kostką którą podłącza się do włącznika świateł. Nadpaliła się kostka wraz z włącznikiem. Chcę kupić włącznik wraz z kostką i kawałkiem wiązki elektrycznej od takiego samego modelu,czyli od diesla i z opcjonalnymi halogenami.Moja naprawa ma polegać na tym iż chcę lutować kolejno każdy przewód zwracając uwagę na kolor.Zastanawiam się tylko czy wiązki w różnych samochodach miały zawsze taki sam kolor. Proszę o poradę możliwe że ktoś spotkał się z takim samym problemem.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez MaReK Sob Kwi 13, 2013 14:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 14:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiązki powinny być takie same, ale dla św. spokoju jeśli zdecydujesz się na taki zabieg, to rób to przewód po przewodzie. Sprawdź jeszcze czy po oczyszczeniu modułu oraz wtyczki nie da się użyć zestawu ponownie.
Najważniejsze, to znaleźć przyczynę dlaczego tak się stało. Wymienisz, narobisz się i zrobi się tak samo. Problemem może być wilgoć, ale też zwarcie w instalacji gdzieś dalej. Myślę, że będziesz musiał prześledzić wiązkę na aucie i pewnie znajdziesz kilka kwiatków Sprawdzaj nad nadkolami, w komorze silnika... ściągnij sobie RAVE i popatrz co z czym jest połączone.
Pamiętaj także, że po wymianie modułu świateł od innego auta, na komputerze (kilometraż dzienny) pojawi się ERR. Będzie to skutkowało niezgodnością VINu oraz przebiegu pomiędzy nowym modułem a modułami IKE i EWS. Dlatego sprawdź czy np. możesz przełożyć elektronikę PCB modułu do nowej obudowy. Jeśli nie, to będziesz musiał sparować te urządzenia. Chyba, że kupisz cały komplet - wszystkich modułów (BCU, LSM, EWS, IKE) od innego auta, ale to chyba się lekko nie opłaca
A na koniec, proszę następnym razem tytułuj wątki poprawnie!
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Z tego co napisałeś "nadpaliła się kostka wraz z kawałkiem wiązki i włącznikiem"
„kostka” myślę, że chodzi o wtyczkę, zrób tak jak pisałeś przecinaj i lutuj kolor po kolorze nie mniej jednak sprawdzaj miejsca, w których są podłączone przewody jak pisał kolega MaReK.
Powody wypalenia się wtyczki:
1.Woda, skropliny – mało prawdopodobne, jeżeli tak to powinny być widoczne ślady po zaciekach
2.Słabe styki – luźne, brudne, zaśniedziałe – na to bym stawiał
3.Któryś z odbiorników zasilanych z tego panelu pożera zbyt dużo prądu – też mało prawdopodobne
Styki muszą być czyste, wtyczka ma wchodzić ciasno. Po przelutowaniu wszystkiego przetestuj, uruchom silnik i włącz wszystko, co jest z tego panelu zasilane. Po kilkunastu minutach sprawdź przewody przy wtyczce czy nie są ciepłe (bardzo ciepłe), jeżeli są zimne, letnie i tak się temperatura utrzymuje (nie rośnie) to na 100 procent wszystko jest O.K.
To są tylko druty i nie ma to większego znaczenia politycznego, jeżeli chodzi o resztę instalacji. To ma chodzić, napewno dasz radę.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 22:41
KRIS75, jak to jest z rokiem produkcji , 2006 ?. Teoretycznie powinno się wgrać przy pomocy T4 VIN do nowego LSM , reszta się ustawi przy pierwszym uruchomieniu silnika, albo inne rozwiązanie to dać moduł do naprawy do specjalistów od sterowników.Jaki auto ma przebieg na liczniku ?
Moim zdaniem trzeba wgrać przy pomocy T4 VIN do nowego LSM
T4 ma taką możliwość? Czy wypluje, że jest niezgodność pomiędzy modułami i dupa.
Do IKE na pewno nie da się nic wpisać za pomocą T4, a do modułu świateł - nie wiem - ale jak programowałem szyby i celowo wprowadziłem brednie do LSM'a T4 napisał żebym się... dał jednak możliwość wpisania od nowa kodów ZCS oraz VIN, co pozwoliło dodać szyby Niestety aby podać kody ZCS i VIN potrzebna jest suma kontrolna do każdej z grupy.
SeniorA napisał/a:
reszta się ustawi przy pierwszym uruchomieniu silnika
Jaka reszta ? Odometer się sam nie przepisze z innych modułów. Ustawienia dotyczące programów skandynawskich itp. same się nie zapiszą - będzie tak działać, jak na aucie dawcy - ale te opcje T4 jak najbardziej ustawi.
Do zaprogramowania LSM na szczęście nie potrzeba wizyty na T4
Można moduł nawet zdalnie zaprogramować i wysłać do adresata.
Jeszcze chwila i zmiany w BCU będziemy robić przez komórki za pomocą ELMa i Bluetootha Taki miałem sen kiedyś - proroczy
Niech autor tematu bierze się za przejrzenie porządne instalacji. Rozebranie modułu LSM i jego próbę ożywienia. Jak nie pomoże to zakup nowego i programowanie. Albo jak ma się trochę pojęcia o lutowaniu, przerzucenie kostek... chociaż, to jest ostateczność, której w ogóle bym pod uwagę nie brał
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 11:20
MaReK napisał/a:
T4 ma taką możliwość?
tak
MaReK napisał/a:
wprowadziłem brednie do LSM'a T4 napisał żebym się.
ale tu chodzi o wprowadzenie VIN
MaReK napisał/a:
Jaka reszta ?
to co jest zapisywane w pamięci LSM z IPK , czyli oprócz VIN jeszcze przebieg i serwis.
[ Dodano: Nie Kwi 14, 2013 12:20 ]
ja zmieniłbym LSM i zobaczył co się stanie , bo jest duże prawdopodobieństwo , że będzie OK, bo są w tym przypadku warunki w których LSM nie aktualizuje danych z IPK .
Może być też tak , że LSM już był zmieniany (sprawdź datę produkcji).
Pieta napisał/a:
Chyba wiązki są inne w zależności od wyposażenia. Np. Xenony lub klasyczne reflektory
Jesteś pewny?
Nie, pewności nie miałem.
Pomyślałem o czujnikach nachylenia z tyłu i z przodu dla lamp xenon. Myślałem, że są podłączone do LSM
Teraz patrzę, że nie.
W Rave w rozspisce pinów do LSM jest napisane, że dotyczy wszystkich wersji, więc wiązki są te same od strony LSM.
Jeżeli chodzi o opcjonalne przeciwmgłowe z przodu to kable z LSM idą, pewnie gdzieś kończą się wtyczką w rejonie podłożnicy, gotowa do podłączenia zestawu halogenów.
Nie mam dostępu do T4 na co dzień więc nie będę się upierał.
Może, moduł LSM da się dopisać do auta podczas sesji. Modułu zegarów natomiast na pewno nie można dopisać T4.
SeniorA napisał/a:
ale tu chodzi o wprowadzenie VIN
Rozumiem. Dlatego napisałem, że celowo zmieniłem (innym interfejsem niż T4) VIN oraz kilometrówkę. Robiłem to po to, żeby T4 zgłupiał i zaproponował wpisanie VIN i kodów ZCS w celu zaprogramowania wszystkich modułów. Po zmianie VIN w LSM T4 nie podjął próby "naprawy". Jednakże opcja dopisania modułów takich jak LSM ma sens, bo zablokowanie tego dla IPK na pewno spowodowane jest utrudnieniem cofania przebiegu
SeniorA napisał/a:
to co jest zapisywane w pamięci LSM z IPK , czyli oprócz VIN jeszcze przebieg i serwis.
VIN i przebieg to na pewno, ale czy serwis jest w LSM? Zmieniając moduły do programowania dla innych użytkowników R75, nigdy nie zmieniał mi się stan inspekcji wyświetlany na IPK. Zawsze te dane "resetowałem" w module IPK.
SeniorA napisał/a:
bo jest duże prawdopodobieństwo , że będzie OK, bo są w tym przypadku warunki w których LSM nie aktualizuje danych z IPK .
Jakie to warunki?
SeniorA napisał/a:
Może być też tak , że LSM już był zmieniany (sprawdź datę produkcji).
W jakim sensie zmieniany?
Sugerujesz, że jak się dopiszę do auta nowy LSM, to później taki zabieg można robić w nieskończoność i dopisywać codziennie różne LSMy? Ja zmieniałem u siebie już dwukrotnie i nigdy nie było okej. Zawsze był ERR wynikający na pewno z różnicy VIN i być może, ale niekoniecznie z różnicy w przebiegu.
Kupując nowy (fabrycznie) moduł IPK, mamy możliwość dopisać na T4 przebieg i VIN. Warunkiem jest nieprzekroczenie 100KM od założenia nowego modułu na aucie.
Nie spotkałem się jednak jeszcze z nowym fabrycznie LSMem, ale pewnie jego dopisanie jest banalne, jeśli masz pewność, że T4 potrafi dopisać używany do auta.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 15:25
MaReK napisał/a:
Modułu zegarów natomiast na pewno nie można dopisać T4.
o IPK ja nic nie wspominam bo to mnie w trym temacie nie interesuje.
MaReK napisał/a:
Zmieniając moduły do programowania dla innych użytkowników R75, nigdy nie zmieniał mi się stan inspekcji wyświetlany na IPK.
no oczywiście bo to się zapisuje tylko w pamięci LSM z IPK po pierwszym uruchomieniu silnika po wgraniu VIN do LSM.
MaReK napisał/a:
Jakie to warunki?
przebieg/stan licznika (jest mi znany)
MaReK napisał/a:
W jakim sensie zmieniany?
no np. przełożony z innego auta z licznikiem i immo.
MaReK napisał/a:
Kupując nowy (fabrycznie) moduł IPK, mamy możliwość dopisać na T4 przebieg i VIN. Warunkiem jest nieprzekroczenie 100KM od założenia nowego modułu na aucie.
no oczywiście bo to się zapisuje tylko w pamięci LSM z IPK po pierwszym uruchomieniu silnika po wgraniu VIN do LSM.
W jakim celu miałoby się to tam zapisywać i dlaczego akurat w LSM?
Cytat:
przebieg/stan licznika (jest mi znany)
VIN też jest znany, co nie zmienia faktu, że jak podepniesz inny moduł LSM, to ERR będzie się wyświetlać dopóki nie skorygujesz wartości za pomocą komputera.
SeniorA napisał/a:
no np. przełożony z innego auta z licznikiem i immo.
Nic już nie rozumiem Jak tak byłoby zrobione, to ERR nie będzie. Tylko dlatego, że dwa moduły były już wcześniej sparowane (LSM i IPK), zatem zmiana jednego z nich spowoduje wyświetlenie się ERR Nawet jak się nie pokrywa przebieg jednego modułu z resztą, to w przypadku VINu tak się nie uda. Zatem ERR będzie się pojawiał po wymianie modułu i moim zdaniem to jest większe prawdopodobieństwo niż to, że będzie OK i błędu na desce nie będzie. Dodatkowo moduł LSM z niepasującym VINem i kilometrami będzie zwiększał swój licznik kilometrów.
Cytat:
tego warunku nie ma dla LSM
Przy najbliższej okazji i wizycie u Mariusz418, jeśli czas pozwoli zrobię symulację na swoim aucie. Zmienię VIN na inny i licznik kilometrów. Następnie podłączę T4 i zobaczę co zaproponuje Anglicy też mają rozbieżności... jedni piszą, że T4 dopisze każdy LSM do auta inni piszą, że nie Może to kwestia wersji oprogramowania T4 ?
Ps.
Ciekawe czy autor tematu żyje Może w natłoku informacji z wątku sprzedał auto
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
["KRIS75"] Witam.Dziękuję za wszystkie porady.Czytając posty wpadłem w osłupienie widząc jak wielką posiadacie wiedzę o naszych roverkach . We wtorek dostanę włącznik z kostką i będę walczył. O tym co z tego wyjdzie, poinformuję.Pozdrawiam.
["KRIS75"] Witam.Dziękuję za wszystkie porady.Czytając posty wpadłem w osłupienie widząc jak wielką posiadacie wiedzę o naszych roverkach . We wtorek dostanę włącznik z kostką i będę walczył. O tym co z tego wyjdzie, poinformuję.Pozdrawiam.
Już się nie bój tych nawiasów kwadratowych tak One są wymagane tylko podczas zakładania tematu W poście nie musisz się wpisywać z nick'a bo i tak wiadomo, że to Ty
Możesz pstryknąć fotki i załączyć je do posta (ODPOWIEDZ->DODAJ Załącznik)? Ciekaw jestem jak wygląda Twoje nadpalenie. Da się w ogóle rozłączyć moduł od wtyczki? Czy to wszystko spłynęło?
KRIS75 napisał/a:
We wtorek dostanę włącznik z kostką i będę walczył. O tym co z tego wyjdzie, poinformuję.Pozdrawiam.
Do wtorku koniecznie przejrzyj całą instalację. Jak będzie Cię bardzo denerwował ten ERR (ewentualny), to możesz podjechać do Grudziądza/Bydgoszczy - tam nasz koordynator regionalny, kolega szpynior posiada odpowiednie narzędzie, które pozwoli przeprogramować moduł. O ew. wynagrodzeniu możecie pogadać na PW (prywatna wiadomość). Jak Ci bliżej do Warszawy, to na spota możesz podjechać cotygodniowego. A jak nie będzie Cię denerwować, to można to załatwić np. na Zlocie Ogólnopolskim (jeśli zechcesz się pojawić)
Powodzenia,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 20:08
MaReK napisał/a:
W jakim celu miałoby się to tam zapisywać i dlaczego akurat w LSM?
co 100 km IPK linią K-bus przesyła do LSM stan licznika, który zapisuje się w pamięci LSM jako zapasowa kopia faktycznego przebiegu.
MaReK napisał/a:
SeniorA napisał/a:
no np. przełożony z innego auta z licznikiem i immo.
Nic już nie rozumiem Jak tak byłoby zrobione, to ERR nie będzie.
i przecież nie ma EROR,KRIS75, pyta czy będzie EROR jak zmieni LSM.
MaReK napisał/a:
Zatem ERR będzie się pojawiał po wymianie modułu i moim zdaniem to jest większe prawdopodobieństwo niż to, że będzie OK i błędu na desce nie będzie.
jak jest na liczniku 300 kkm i więcej, to EROR nie wystapi ,bo moduły już wtedy się nie komunikują i nie sprawdzają. O takim przypadku piszę.
MaReK napisał/a:
Cytat:
przebieg/stan licznika (jest mi znany)
VIN też jest znany, co nie zmienia faktu, że jak podepniesz inny moduł LSM, to ERR będzie się wyświetlać dopóki nie skorygujesz wartości za pomocą komputera.
MaReK, nie zrozumiałeś , chodzi o to , że ja znam prawdopodobny przebieg tego auta , a nie ogólnie i stąd moje przypuszczenia , że eror się nie pokaże.
co 100 km IPK linią K-bus przesyła do LSM stan licznika, który zapisuje się w pamięci LSM jako zapasowa kopia faktycznego przebiegu.
Tak. Zgadzam się w 100%, ale pytałem o inspekcje, bo wydawało mi się, że wyżej pisałeś, że oprócz ODOMETER i VIN wpisuje się jeszcze inspekcja serwisowa. Nie wiem nic na ten temat, a chętnie bym zgłębił wiedzę...
SeniorA napisał/a:
i przecież nie ma EROR,KRIS75, pyta czy będzie EROR jak zmieni LSM.
No nie ma. Ale ma spalony moduł i wiązkę. Jak naprawi i będzie wymieniał moduł LSM na inny (z innego auta) to taki błąd mu się pojawi, gdyż VINy będą różne. Wtedy albo opcja T4 albo inne urządzenie, które może tam gmerać.
SeniorA napisał/a:
jak jest na liczniku 300 kkm i więcej, to EROR nie wystapi ,bo moduły już wtedy się nie komunikują i nie sprawdzają. O takim przypadku piszę.
Tego nie wiem Miałem szalony plan zwiększyć sobie do 700 tyś. przebieg - dla jaj
Czy to działa w/g Ciebie w obu kierunkach? Jeśli w module świateł i EWS będzie przebieg 380 tyś. km. to błędu na wyświetlaczu nie będzie? Zakładam, że wyświetlacz ma poniżej? No i znów nasuwa mi się pytanie, dlaczego tak miałoby być Czemu 300kkm jest taką granicą ? Nie mam nikogo w Warszawie, kto dysponuje R75 z takim przebiegiem
SeniorA napisał/a:
MaReK, nie zrozumiałeś , chodzi o to , że ja znam prawdopodobny przebieg tego auta , a nie ogólnie i stąd moje przypuszczenia , że eror się nie pokaże.
Teraz rozumiem Twoje wnioski Ciekawi mnie ten przypadek i będę musiał jak się ociepli to sprawdzić oczywiście Czyli zrobię z auta swojego jeszcze większego dziada zwiększając mu przebieg do 700 tyś. Albo zrobię 990 tyś. Będzie można rwać laski na taki przebieg I wmawiać ludziom, że to świetne auta i długo jeżdżą
PS.
SeniorA po czym wnosisz, że ma tak duży przebieg ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No na bogato Nieźle się ufajczyło. Czyli raczej już modułu nie ma co naprawiać, więc musisz zrobić wiązkę (kabel po kabelku) i drugi moduł. Jeszcze raz tylko napiszę, żebyś dokładnie sprawdził wiązki. Może gdzieś zgniła, zrobiło się zwarcie, albo coś powoduje pobór mocy duży i stąd problem. Nie wygląda na wilgoć, ale też nie ma już gdzie się jej dopatrywać
Masz jakiś garaż, czy tak pod chmurką?
Jak tam stan wykładziny pod nogami kierowcy i pasażera? Nie ma bajora, wilgoci... jak przyciśniesz nie wyłania się woda? Jak odpływy i ściana grodziowa?
Zajrzyj do tego modułu o którym wyżej pisał SeniorA. Zobacz czy tam się coś niepokojącego nie zaczyna dziać. W wątku który podał jest opisany problem po czyszczeniu pianką kanałów nawiewu... robiłeś to jakiś czas temu u siebie?
Jaki masz przebieg na aucie? Ile kkm?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 20:59 [ R 75] PROBLEM Z WIĄZKĄ ELEKTRYCZNĄ WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ]
MaReK napisał/a:
No na bogato Nieźle się ufajczyło. Czyli raczej już modułu nie ma co naprawiać, więc musisz zrobić wiązkę (kabel po kabelku) i drugi moduł. Jeszcze raz tylko napiszę, żebyś dokładnie sprawdził wiązki. Może gdzieś zgniła, zrobiło się zwarcie, albo coś powoduje pobór mocy duży i stąd problem. Nie wygląda na wilgoć, ale też nie ma już gdzie się jej dopatrywać
Masz jakiś garaż, czy tak pod chmurką?
Jak tam stan wykładziny pod nogami kierowcy i pasażera? Nie ma bajora, wilgoci... jak przyciśniesz nie wyłania się woda? Jak odpływy i ściana grodziowa?
Zajrzyj do tego modułu o którym wyżej pisał SeniorA. Zobacz czy tam się coś niepokojącego nie zaczyna dziać. W wątku który podał jest opisany problem po czyszczeniu pianką kanałów nawiewu... robiłeś to jakiś czas temu u siebie?
Jaki masz przebieg na aucie? Ile kkm?
Na pewno sprawdzę wiązkę o której wspominacie . I tak jak dla mnie cała ta sytuacja jest ciężka do ogarnięcia.Rozmawiałem telefonicznie z gościem ,który odgrzybiał klimę i był wielce zdziwiony taką sytuacją i nie chciał przyjąć do wiadomości że ta sytuacja stała się za jego sprawą.Wysłałem go na forum ROVERKI i po kilku minutach oddzwonił przyznając się do winy.Po przelutowaniu wiązki mam podjechać do niego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum