Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 22:01 [Accord 2.0TDi] stukanie w silniku podczas gdy jest zimny
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam od niedawna jestem posiadaczem Hondy Accord 2.0TDi z 2000r. Mam z nią dziwny objaw a w zasadzie z trzy.
1.Pierwszym z nich jest to że, autko n zimnym silniku ciężko pali tzn nie tak strasznie ciężko ale dłużej odpala od poczciwego już Golf III 1.9Tdi, nie wiem czy ten silnik tak już ma czy może coś przestawione ?
2. Drugi problem, to fakt że zaraz po odpaleniu auta gdy jest zimny silnik, to strasznie nim trzęsie na boki, czuć drgania nawet w środku na desce rozdzielczej takie delikatne, a pod maska normalne VibroAction, jak tylko uzyska jakąś temp. to przestaję drgać aż tak mocno i ma normalna kulturę pracy.
3. Trzeci problem, to stuki jakby zaworów, również na zimnym silniczku, normalny klekot któremu towarzyszy stuk, podczas dodawania gazu jest mniej slyszalny (ale może zagłusza go silnik)
4. Czwarty już o Jezu Jest taki że podczas jazdy na bigu tak z prędkością około 60km/h i wzwyż strasznie coś chrebocze. Na luzie z taką saą prędkościa nic takiego nie występuje (odrazu znika ten głośny chrebot). Byłem na kanale i jak łapałem za pół osie to chodzą one góra dół tak jak by na przegubie wewnetrznym (jedna i druga naraz by siadły ?). Na skręconych kołach i ruszaniu nie ma żadngo puku ani nic. Czasem coś puknie przy delikatnym ruszaniu do przodu.
Kochani forumowicze, proszę o pomoc, bo coś boje się że siedze na minie, która zaraz wybuchnie
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 22:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Tematów o odpalaniu i możliwych przyczynach jest od groma, począwszy od lekko cofającego się paliwa do zmienionego kąta wyprzedzenia zapłony itp.
2. Może to być np. efekt cofniętego paliwa lub zapowietrzania układu paliwowego, zanim się wyklaruje to trzepie silnikiem bo nie działa na pełnej dawce tego co powinien... to tylko teza, ale możliwa - trzeba szerszego opisu i zależności.
3. Może to zawory?
4. Może luz na drążku zmiany biegów, przy dodawaniu gazy jest charakterystyczne chrebotanie.
Jak skontrolować ten luz na drażku zmiany biegów ? Bardzo proszę o pomoc bo dziwne jest to chrobotanie
PS:
sprawdzałem i tak wam powiem, że jak wżucę bieg to nie dość że 1,3,5 wygląda jak by była włożone 1 hmm a 2 i 4 (wsteczny nie) wygląda jak wlożone by było dwa. Luz jest straszny na włączonym biegu i czuć jak coś rusza się w skrzyni (słychać) sprawdzałem wgolfie tdi i teo nie ma... Co o tym sądzicie, może to powodować te chrobotanie ?
Z pewnością masz duże luzy i na krzyżaku i na samym drążku, nic tylko zajrzeć tam od spodu... są na forum opisane sposoby jak zwalczyć problemy tego typu we własnym zakresie, lub można zakupić shortshifter z tulejkami, wtedy raz na zawsze można pozbyć się problemów + krótszy skok drążka zmiany biegów.
użyj szukajki i poczytaj, nie jeden temat to opisuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum