Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
Autor Wiadomość
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 16:13   [R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Walki z układem chłodzenia ciąg dalszy.
W sobotę rozwaliło mi zbiorniczek wyrównawczy :( Nowy już w drodze, jednak czy to nie będzie zlikwidowanie jedynie skutków zamiast przyczyny?

Chcę w końcu dojść do ładu z wentylatorami. Proszę o pomoc w ustaleniu:

1. Czy wentylator silnika w modelu 420 Si Lux (silnik benzynowy serii T) powinien posiadać dwa biegi czy jeden? W RAVE przy innych silnikach są podane wartości slow speed i fast speed, a przy silniku T jako jedynym nie ma podane, stąd wywnioskowałem, że pewnie jest jeden bieg...
Do czasu aż usłyszałem na własne uszy jak włącza się drugi bieg. Więc jak to jest? Od czego to zależy? Jakiś sterownik?

2. W którym miejscu wskazówki temperatury włącza się wentylator? U mnie wydaje mi się, że kiedyś się włączał tuż za połową, a teraz włącza się na 3/4 wskazówki. Dzisiaj zmienię czujnik i zobaczę jak będzie, bo normalnie już świra dostaję.

3. Czy wentylator klimatyzacji włącza się od razu po uruchomieniu AC czy dopiero po jakimś czasie? Pytałem różnych użytkowników i odpowiedzi są rozbieżne. Wydaje mi się, że tamtym roku włączał się od razu, teraz nie włącza się. Włącza się tylko wentylator chłodnicy.

Jeżeli wentylator powinien się włączać, a się nie włącza, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 13, 2011 16:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 16:36   

ArekL napisał/a:
1. Czy wentylator silnika w modelu 420 Si Lux (silnik benzynowy serii T) powinien posiadać dwa biegi czy jeden? W RAVE przy innych silnikach są podane wartości slow speed i fast speed, a przy silniku T jako jedynym nie ma podane, stąd wywnioskowałem, że pewnie jest jeden bieg...
Do czasu aż usłyszałem na własne uszy jak włącza się drugi bieg. Więc jak to jest? Od czego to zależy? Jakiś sterownik?
Skoro słyszałeś jak się włącza 2 bieg wentylatora oznacza to nic innego jak to, że temperatura płynu chłodniczego osiągnęła ponad 110 st. (dokładnej wartości nie znam ale jest to chyba 112 st.) - kuleje układ chłodzenia bo 2 bieg w zasadzie nie powinien się włączać no chyba, że stoimy w korku 2 godziny w upale przekraczającym 30 st.
ArekL napisał/a:
3. Czy wentylator klimatyzacji włącza się od razu po uruchomieniu AC czy dopiero po jakimś czasie? Pytałem różnych użytkowników i odpowiedzi są rozbieżne. Wydaje mi się, że tamtym roku włączał się od razu, teraz nie włącza się. Włącza się tylko wentylator chłodnicy.
Po włączeniu AC powinny się włączyć 2 wentylatory - od klimatyzacji i od chłodnicy wody. Tak przynajmniej jest w roverkach.

ArekL napisał/a:
Jeżeli wentylator powinien się włączać, a się nie włącza, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Do sprawdzenia:
- wentylator - podepnij na krótko pod aku. Nie ważne gdzie + a gdzie -.
- bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika
- przekaźnik

Ale najpierw sprawdź na wyjętym czujniku temperatury czy się włączy.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 16:45   

des napisał/a:
Skoro słyszałeś jak się włącza 2 bieg wentylatora oznacza to nic innego jak to, że temperatura płynu chłodniczego osiągnęła ponad 110 st. (dokładnej wartości nie znam ale jest to chyba 112 st.) - kuleje układ chłodzenia bo 2 bieg w zasadzie nie powinien się włączać no chyba, że stoimy w korku 2 godziny w upale przekraczającym 30 st.
No właśnie nigdy się nie włączał i nagle po kolejnej wymianie termostatu na kolejny się włączył.
A pytam dlatego, że niektórzy mówią, że w tym silniku wentylator ma tylko 1 bieg. Może mam coś nakombinowane.

des napisał/a:
Ale najpierw sprawdź na wyjętym czujniku temperatury czy się włączy.
Ja miałem na myśli wentylator klimy, a Ty chyba mówisz o wentylatorze chłodnicy. Ten już działa po wielkich bólach.

Jednak jest coś jeszcze. Ja to wszystko już pisałem w innych tematach, ale pewnie nie kojarzycie więc zbiorę do kupy jeszcze raz tutaj:
Kupiłem samochód, wszystko było ok. Wentylatory działały. Później wentylator silnika przestał działać. Okazało się, że było zwarcie i paliło bezpiecznik. Stwierdziliśmy, że jest nieźle namieszane w kablach. Do wentylatora silnika i od niego szło 3 razy tyle kabli ile powinno, niektóre szły donikąd, były poucinane, polutowane i różne takie cuda. Wyrzuciliśmy to wszystko i podłączyliśmy normalnie 2 przewody - wentylator zaczął działać i przestało palić bezpiecznik. Ale teraz wentylator klimy nie działa. Być może on właśnie tam był podłączony?? Może był zmostkowany, że jak się włączał wentylator silnika to i klimy razem z nim, nawet jeśli klima nie chodziła? Niestety nie znam się na tym i nie potrafię stwierdzić jak ta instalacja powinna wyglądać.

Druga sprawa to taka, że nadal podejrzewam uszczelkę pod głowicą jako przyczynę wszystkich problemów. Problemów nie było dopóki wentylator silnika chodził, potem przestał, silnik się przegrzał 2 razy i od tamtej pory problemy z utrzymywaniem temperatury. Albo się nie dogrzewa, albo przegrzewa, wentylatory nie chodzą. Termostat zmieniany 2 razy, teraz wentylator naprawiony ale włącza się z opóźnieniem, teraz rozwaliło zbiorniczek. Co będzie następne?

Jeszcze tak sobie myślę czy przyczyną nie mogłaby być zakamieniona chłodnica. Może objawy byłyby podobne.

Już zupełnie nie wiem. Jeżdżę do pracy rano 13 km w jedną stronę i po południu 13 km z powrotem i nawet takiej eksploatacji nie potrafi ten samochód wytrzymać.


EDIT:
Właśnie wróciłem z garażu. Zmieniłem zbiorniczek, zmieniłem czujnik. Odpaliłem... Leje się z chłodnicy...

Czyli jednak uszczelka? Ciśnienie rośnie i rozwala wszystko po kolei? Czy kolejny przypadek? 2 razy termostat, zbiorniczek, teraz chłodnica? Żadnych innych typowych objawów uszkodzonej uszczelki nie ma. Nawet węże nie są twarde :(
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 20:43   

1. ma 2 biegi
2. powinien się włączyć zaraz za połową skali, jak miałem uszkodzoną pompę wody to potrafiła wskazówka dojść do 3/4 skali a nawet i dalej

Na początek na Twoim miejscu wymieniłbym pompę wody skoro gotuje Ci płyn, koszt o wiele mniejszy niż wymiana uszczelki pod głowicą a piszesz że nie ma objawów jak przy jej uszkodzeniu.
Druga sprawa: jeśli chodzi o wentylator od klimy to w rave jest schemat instalacji elektrycznej do silnika T-serii, sprawdź wiązkę przewodów i wyjaśni się co jest że nie działa. Nie ma w tym wielkiej filozofii trzeba tylko iść po kolorach kabli od wentylatora do modułu przekaźników i do kompa.
ArekL napisał/a:
Może był zmostkowany, że jak się włączał wentylator silnika to i klimy razem z nim

Nie wiem jak u Ciebie ale ja jak dokładałem klimę to żółty przewód(w rave żółto niebieski) z komputera(5 pin) idzie do przekaźnika pod maską (tym w skrzynce z bezpiecznikami) i również do modułu przekaźników od sterowania wentylatorami. Może coś uciąłeś tak jak pisałeś i dlatego teraz nie działa.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Cze 13, 2011 22:00   

Dzięki.

Hmm pompę wody mam nową kupioną, wożę w bagażniku, ale nie zmienialiśmy - stwierdziliśmy, że jak obecna nie cieknie to nie ma co ruszać. Też ją podejrzewałem. Twoja miała uszkodzone łopatki?

Z wentylatorem muszę pokombinować, ale dojście do niego jest tak marne, że nie widzę innej opcji jak zdjąć zderzak. W sumie do wymiany chłodnicy pewnie i tak trzeba będzie to zrobić. W samochodzie było dokładane Webasto i pewnie stąd plątanina dodatkowych kabli, dodatkowe bezpieczniki itp. Zacznę od podłączenia wentylatora na krótko i wtedy się okaże, bo może całkiem padł.

Dziwne, że tak wszystko pada tydzień po tygodniu.

Jestem już zdecydowany na wymianę uszczelki pod głowicą. Nie będę się dalej bawił i ryzykował, że znowu coś pęknie. Znane są przypadki kiedy nie ma objawów uszkodzonej uszczelki, a po zdjęciu głowicy okazuje się, że jest przedmuch. Uszczelkę i śruby w panice kupiłem już wcześniej, po wymianie termostatu było dobrze więc miałem je zwrócić, ale jednak wymienię... Więc teraz koszt to tylko planowanie + robocizna.

Wymienię też pompę wody i chłodnicę.
Jak już pisałem: termostat zmieniany 2 razy: pierwszy z którym kupiłem samochód padł w październiku, drugi kupiony padł już w styczniu, obecnie jest trzeci i na razie byłem zadowolony. Przestał się przegrzewać. Aż w końcu zbiorniczek pękł po prostu z minuty na minutę. Oprócz termostatu zmieniany próbowałem 3 korków zbiorniczka, obecnie zmieniony zbiorniczek, zmieniony czujnik wentylatora na nowy (ale nie wiem jak działa bo dziś przy testowaniu zaczęła przeciekać chłodnica), no i chłodnica do wymiany. TO wszystko wg mnie nie przypadek -> ciśnienie. Ale węże nie są twarde, nie wywala płynu, nie ma oleju w płynie, nie ma płynu w oleju, nie ma mazi pod korkiem oleju... Dziwna sprawa.

Jeśli ktoś ma na sprzedaż zbiorniczek wyrównawczy w dobrym stanie to też chętnie odkupię - w tym, który kupiłem dziś nie widać poziomu płynu, tak jest zasyfiony.

Szkoda, bo miałem kupić nowe opony i felgi, położyć nowy lakier i odnowić skórę.

Odpisz jak możesz co dokładnie uszkodziło się w tej pompie u Ciebie.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 06:51   

ArekL napisał/a:
Też ją podejrzewałem. Twoja miała uszkodzone łopatki?

W sumie to nie zauważyłem żadnych jej fizycznych uszkodzeń, nie ciekła i niby było wszystko ok, ale auto zaczęło się przegrzewać czego wcześniej nie było.
Podczas nagrzewania auta sprawdziłem wężyk przelewowy na zbiorniczku i ledwo co leciał tamtędy płyn więc pompa nie kręciła się tak jak powinna(może po nagrzaniu robił się luz na wirniku i nie kręcił łopatkami) dlatego została wymieniona i teraz wszystko działa.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 08:56   

Właśnie wczoraj obserwowałem sobie jak ładnie leci płyn tym przewodem powrotnym, a kiedyś go zdjęliśmy i odpaliliśmy silnik i też nieźle leciało, więc raczej pompa ok.

Kurcze mechanik mi jednak mówi, żeby nie ruszać uszczelki, że to po prostu zbieg okoliczności...

Ale ten wentylator włącza się na 3/4 skali albo nawet dalej i to mnie też zastanawia.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 10:45   

To jak masz możliwość podpięcia auta pod komputer to wtedy zobacz przy jakiej temp. włącza się wentylator
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Cze 14, 2011 15:52   

ArekL napisał/a:
w tym, który kupiłem dziś nie widać poziomu płynu, tak jest zasyfiony.


...wystarczy wlać w niego trochę benzyny ekstrakcyjnej - solidnie potrząsnąć i sprawa załatwiona...
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 08:49   

... nie sądzę żeby mu to pomogło :) Ale dzięki za sugestię.
Myślę, że swoje źródło w problemach mogła mieć chłodnica. Wczoraj dokładniej jej się przyjrzałem i przecieka w wielu miejscach, chyba już od dłuższego czasu. Ale nie zauważałem ubytków płynu, więc nie przyszło mi do głowy, że coś może być nie tak. Może też jest zakamieniona. Zmienię na nową i zobaczymy. Może nie rozsadzi nic przewodów.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
imejdz 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 363
Skąd: Legionowo

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 20:15   

up;)
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Cze 16, 2011 20:19   

Dzięki :)
Więc tak: właśnie wróciłem z wymiany chłodnicy. Ze starej mało co zostało.
Przy okazji pierwszy raz miałem okazję sprawdzić nowy czujnik wentylatora...
... i niestety. Wentylator dalej włącza się przy 3/4 skali i pierwsza próba skończyła się na czerwonym polu. Albo zapowietrzony był jeszcze układ, potem jeszcze odpowietrzaliśmy ze 30 minut...
Ale moja teoria jest teraz taka: być może coś jest skopane, że wentylator nie włącza się w ogóle na I bieg, tylko od razu na II (3/4 skali).

Bo co innego może powodować takie zachowanie wentylatora? W układzie chłodzenia zmieniane już wszystko oprócz pompy wody...

Może przekaźnik się zepsuł? Który układ odpowiada za biegi wentylatora?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 16, 2011 20:57   

Arnold, a korek zbiorniczka wymieniales. Przeciez powinien puszczac nadmiar cisnienia. Przydaloby sie faktycznie zmierzyc temperature wlaczenia wentylatrora.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pią Cze 17, 2011 07:53   

Senn, czekałem na Twojego posta :) Jasne, od korka zacząłem. Miałem swój, później kolegi, teraz jest nowy od Tomiego. Oprócz tego zmieniany zbiorniczek, czujnik wentylatora nowy (2 dni), chłodnica nowa, układ odpowietrzony chociaż trudno odpowietrzyć jak urwał się odpowietrznik. W zasadzie oprócz pompy wody wszystko jest już wymienione.

Ktoś wyżej pisał, że takie miał objawy przy uszkodzonej pompie wody, ale jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak ona wpływa na moment załączania wentylatora.

Na razie tak mi się wydaje, że pierwszy bieg się nie włącza i dopiero drugi się włącza przy 3/4 skali. W zeszłym roku wszystko było dobrze, a teraz nie wiem co jest. Zmienilibyśmy dla świętego spokoju uszczelkę, ale wtedy przy okazji warto by było wymienić uszczelniacze zaworowe, dotrzeć zawory itd. więc i koszta wzrosną a może przyczyna jest gdzieś w elektryce.
Może ma to coś wspólnego też z tym, że wentylator klimy nie chodzi, wszak podobno obydwoma steruje jeden układ.

A temperaturę włączenia jak zmierzyć? Po podłączeniu do kompa z którego czujnika on zbierze dane? Z tego samego co na deskę? Wtedy to nie ma sensu. Chyba, że z tego od wentylatora.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 17, 2011 09:33   

ArekL napisał/a:

A temperaturę włączenia jak zmierzyć? Po podłączeniu do kompa z którego czujnika on zbierze dane? Z tego samego co na deskę? Wtedy to nie ma sensu. Chyba, że z tego od wentylatora.

Z tego na sterownik silnika, który odpowiada również za włączenie wentylatora. Masz schemat w rave. Zobacz czy masz prawidłowo połączone przewody do modułu wentylatorów(pisałeś że było dokładane webasto i masz tam dużo niepotrzebnych kabli), tam są przekaźniki odpowiadające za ich włączenie(przy klimie masz od 1 i 2 biegu osobne) więc mógł się uszkodzić ten odpowiadający za 1 bieg i włącza się dopiero 2. Jak masz kogoś kto ma taki sam silnik to podmień jeszcze moduł wentylatorów i sprawdź czy się załączy 1 bieg, jak nie to masz coś nie tak z wiązką kabli, a jak się załączy to moduł do wymiany lub przelutowanie przekaźnika.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 10:05   

Właśnie nie mam nikogo kto ma taki sam silnik :( Ale chyba znalazłem przyczynę.








Next question is: dlaczego to się upaliło? Może te przewody, które były podłączone to było jakieś obejście bezpieczników? Nie mam bladego pojęcia.

Mam teraz urlop i chciałbym to zrobić. Nie chcę się wozić po elektrykach, bo im nie ufam :) Jedno zrobią a drugie zepsują. Wolę sam się za to wziąć. Muszę zajrzeć do RAVE. Z tego co popatrzyłem po kablach, to akurat do tego miejsca dochodzi kabel od wentylatora wody, więc pewnie to załatwiło mi pierwszy bieg. Ciekawe czy to ma też wpływ na wentylator klimy.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
chrupol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 148
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 14:05   

ArekL napisał/a:
Właśnie nie mam nikogo kto ma taki sam silnik :( Ale chyba znalazłem przyczynę.


mozesz zawsze zajechac do bialegostoku ja mam taki silnik jak u Ciebie :)
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 21:36   

:) Jak będę przelatywał to wpadnę.
Aha, jeszcze coś mi się przypomniało. Od zawsze mnie zastanawia dlaczego nie mam pod maską jednego bezpiecznika w tej skrzyneczce przy podszybiu.
W Rave jest ona oznaczona ENGINE COMPARTMENT FUSE BOX a bezpiecznik ma symbol K i jest opisany jako "Cooling fans/air con". To jest jeden z tych wielkich żółtych. Inni mają 3, ja mam tylko 2. Nie mam od kiedy mam samochód. Kiedyś ktoś mi mówił, że w wersji z fabryczną klimą tego bezpiecznika nie ma, ale czy to prawda? Może on tam powinien być, może go paliło, może ktoś zrobił jakieś obejście... Nie wiem, muszę to wyprowadzić do takiego stanu jak powinno być.

Moja nowa teoria jest taka:
było zwarcie, paliło bezpiecznik (czy przekaźnik - ten żółty "klocek"). Ktoś podłączył na krótko, żeby wentylatory działały (stąd te kable przy wentylatorze, które ostatnio wycięliśmy) i się nie przejmował. I tak chodziło rok albo dwa aż upaliło wtyczkę.
Przecież to się mogło skończyć pożarem... :/

Gorąca prośba: kto sprawdzi ile ma tych żółtych "klocków" i porównamy jak to się ma do wersji z fabryczną klimą. Chyba że ktoś zna gotową odpowiedź czy u mnie ten trzeci powinien być czy nie. U wszystkich widzę 3, a ja mam 2. A wentylatory działały...
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 22:45   

Ja mam co prawda 1.6 K-serie ale myślę, że zasada działania wentylatorów jest taka sama.
Więc ja mam 3 przekaźniki (te żółte klocki), nie miałem fabrycznie klimy, dokładałem z rozbitka i też mam problem z wiatrakiem chłodnicy.
Jeśli nie ma klimy to nie ma jednego przekaźnika czyli powinny być 2. Jeśli jest klima to muszą być 3 przekaźniki. Z tym, że nawet jak nie miałem klimy to miałem 3 przekaźniki.

A co do mojego problemu to może mi ktoś powie czy po przekręceniu kluczyka na pozycję II pojawia się sygnał na wtyczkach przy wentylatorach, czy musi być włączony silnik?
Bo jak musi być włączony silnik to za dużo nie zdziałam, bo prędzej przegrzeje silnik niż znajdę problem.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sro Cze 22, 2011 16:41   

Właśnie chyba jest odwrotnie niż mówisz. Wczoraj poprosiłem kolegę, który też ma prawie takiego samego Roverka jak ja tylko że w dieslu, ale to samo wyposażenie i fabryczną klimę. I on tak jak ja ma 2 te żółte bezpieczniki/przekaźniki. I dlatego Ty miałeś 3. Inny kolega z forum też nie miał klimy i też ma 3.
Tylko dlaczego w RAVE jest opisany jako "Cooling fans/air con" skoro występuje w wersji bez klimy? Tego nie rozumiem.

Jak zwykle trzeba się wszystkiego domyślać, bo nikt z forum nie chce pomóc. Są tutaj osoby posiadające dużą wiedzę, ale jak zwykle milczą.

A co do Twojego wentylatora wody to z tego co pamiętam powinien działać też na samym zapłonie. A nawet jeśli nie, to przecież wcale nie musisz czekać aż się zagrzeje silnik żeby sprawdzić czy się włączy wentylator. Zdejmij wtyczkę z włącznika wentylatora i powinien wystartować. Przynajmniej u mnie tak jest.
Uwaga! W tych samochodach odwrotnie niż w innych wentylator załącza się nie na zwarcie (a więc nie musisz zwierać pinów we wtyczce) tylko na brak zwarcia. I znowu dodam, że przynajmniej u mnie tak jest, nie wiem jak w K-series.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Układ chłodzenia
kamil1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Wrz 27, 2007 13:12
yoonior
Brak nowych postów [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Mar 07, 2008 20:35
grib
Brak nowych postów [R 420 si] układ chłodzenia
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lut 27, 2015 21:09
greg-si
Brak nowych postów [R45] Układ chłodzenia
Wii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Mar 04, 2016 20:21
Wii
Brak nowych postów [R400] Układ chłodzenia
piter74 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Paź 16, 2008 12:17
des



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink