Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam.
Mam pytanie, kolejne zresztą...
Czy ktoś wie od czego jest tak wtyczka pokazana na zdjęciu?
Wychodzi mniej więcej spod regulacji gazu. Dzisiaj na nią trafiłem, leżała luzem na silniku.
Jakby ktoś obeznany z tematem mógł rzucić okiem na to zdjęcie i powiedzie ć mi, co powinno być podpięte w miejscu za wtyczką od czujnika podciśnienia za przepustnicą.. Obok tego grubego przewodu z odmy z czerwoną obwódką. Tam gdzie mam tę srebrną zaślepkę. Wiem, że jakiś przewód, ale nie mogę go zlokalizować.
Wielkie dzięki, tym bardziej za foto. No z tym gazem to wiem, zastanawiam się czy opłacałoby się dać to komuś doi przerobienia.
A ma ktoś fotkę jak te wtryski powinny być podłączone żeby było dobrze? No i najgorzej będę miał znaleźć ten cienki przewód spod kolektora. Zastanawiam się (biorąc pod uwagę fakt, że jest tam zaślepka) czy mądry jakiś mechanik nie urwał tego kabla. I zrobił 'na sztukę'.
A z ciekawostek do których doszedłem sam.
Zamieniłem miejscami przewody w przepustnicy. Ten za wtyczką od czujnika podciśnienia podłączyłem w miejsce tego z przodu, obok cienkiego węża od filtra powietrza. a ten zakrzywiony który tam był w miejsce gdzie był tamten, w miejsce z tą czerwoną obwódką. Efekt jest taki, że obroty się uspokoiły i nie gaśnie., Mogę podpiąć ten czujnik podciśnienia i wszystko jest ok.
Nie wiem na ile to mądre, ale działa.
[EDIT] Tylko nie wiem czy dobrze celuję tą wtyczką. Bo u mnie to gniazdo w przepustnicy wygląda na okrągłe, a wtyczka jest prostokątna:/
No właśnie też chyba do takiego wniosku doszedłem:)
Miałem trochę zgryz, bo po drugiej stronie przepustnicy jest taka sama wtyczka, ale wpięta (od strony akumulatora). Na zdjęciu na czerwono.
To o czym piszesz powinno być tan, gdzie zaznaczyłem na zielono, tak?
A tam gdzie mam niebieskie kółko nie ma nic.
Masz może fotkę jak ten czujnik położenia przepustnicy wygląda? Bo na Allegro nie mogę znaleźć. A jedyne co znalazłem to nie wygląda jakby miało tam pasować.
chyba że nie masz tempomatu to czujnik jest jeszcze z drugiej strony , najlepiej wyciąg filtr powietrza wraz z koszykiem i znajdziesz czujnik przepustnicy
Masz źle podłączone odmy ,a co do gazu to chyba szewc go montował . Nawierty pod wtryski robi się w kolektorach dolotowych (aluminiowych). jedz do jakiegoś normalnego gazownika niech to poprawi bo auto z zamontowanym tak gazem po porostu nie jedzie tylko się toczy.koszt przerobienia tego to jakieś 400-1000 zł . Jeszcze bym wymienił wtryski bo te Valteki co masz to badziew
Co do odmy to zamieniłem miejscami te dwa przewody zaznaczone na czerwono. Mogę powiedzieć, że trochę pomogło. Obroty nie szaleją i mogę podłączyć czujnik podciśnienia. Wcześniej z podpiętym czujnikiem gasł.
Tempomatu nie mam. Czyli ten przewód o który pytałem może sobie wisieć, tak?
I boli mnie ten cienki spod kolektora, nigdzie go nie widzę:/
A co do gazu i montażu, to taki kupiłem. Jest sens to przerabiać? Z tego co rozumiem to wtryski powinny być wwiercone w ten metal poniżej plastiku, tak? Czy jakoś całkiem pod tą plastikową obudową?
Ceny wtrysków zaraz sprawdzę. Ale tak jak pytam. Jest sens przerabiania tej instalacji? Trochę to kosztowne.
I ostatnia sprawa. Z tą odmą. Macie może jakieś zdjęcie na którym widać w miarę wyraźnie jak to powinno być? Może sam ogarnę to podłączenie.
No to dobrze pokombinowałem z tymi kablami. Teraz tylko rozgryźć mi zostało ten przewodzik spod kolektora. I ten czujnik położenia przepustnicy, ale wychodzi na to, że u mnie ten kabel może po prostu wisieć.
A z gazem muszę podjechać do kogoś kumatego, a z tym u mnie w okolicy chyba ciężko:/
Czy po podłączeniu wtyczek i zamianie odm auto na benzynie chodzi ok?? czy warto przerabiać instalacje gazową?? Moim zdaniem TAK. Auto pewnie w chwili obecnej ma problemy z obrotami na gazie ,brak mocy,i pali sporo. wtryski jak chcesz tanio a dość dobre to polecam AC W01 sam mam takie zamontowanie i jestem zadowolony
No po zamianie przewodów obroty są ok, nie gaśnie na niskich. Wcześniej na wolnych obrotach lubił się zadławić a jak podłączyłem czujnik podciśnienia, ten za przepustnicą to od razu gasł, lub zaraz po dodaniu gazu. Teraz czujnik podpiąłem, jest ok.
Co prawda obroty jeszcze deczko falują, ale to zwalam na przepustnicę, muszę ją rozebrać i wyczyścić.
A wtryski, hmmm. Będę musiał przemyśleć sprawę. Zrobię wycenę. Teraz mi pali jakieś 14 litrów. Może w porywach 15. W ogóle mam coś z tą sekwencją, bo do 3000 obrotów na gazie chodzi jak czołg. Dopiero od 3000 się buja.
Tanio go kupiłem, w sumie to drugie auto w domu. I tak go po trochu staram się doprowadzić do kultury.
[EDIT]
Tak z tego co widzę, to jeśli o samą wymianę listwy chodzi to chyba sam dałbym radę. Chyba nic bardzo skomplikowanego?
Bo przełożenie jej z tego plastiku to już wyższa szkoła jazdy.
Listwa wtryskowa nie jest plug&play trzeba rozwiercać dysze zmienić w kompie rodzaj wtrysków i wyregulować,ale listwa to pikuś najważniejsze to wykonać poprawnie nawierierty w kolektorze dolotowym i wywalić te kilometry węzy. To co masz w tej chwili zrobione to masakra zabił bym gazownika za takie coś dziwne że auto wo gule jeździ na gazie
Ale jednak chyba się powstrzymam od remontów. Właśnie dostałem info, że mam opcję jechać na 4 miechy za granicę do pracy. Ogarnę się z kasą po powrocie, sprzedam go i kupi się coś porządniejszego chyba...
Bez przesady po co sprzedawać popraw instalacje gazową i będzie ok, myślę ze jak znalazłbyś jakiegoś normalnego gaziarza to ogarnąłby to za jakieś 500 zł oczywiście bez wymiany wtrysków. Tez kupiłem auto już z gazem stag 300 isa2 oczywiście valteki poszły w śmietnik i jakieś 1,5 metra węża. roverek teraz śmiga aż miło
ale poza tym jeszcze parę rzeczy go boli. A będę miał większą kasę to będę mógł pokombinować.
Ale szczerze to zastanawiam się nad MG ZT 2,5 V6. Tylko najlepiej benzynę, gaz założę już we własnym zakresie. Przypilnuję warsztatu gdzie to będą robić.
Tylko chciałbym znaleźć rocznik 2004, w full opcji. Podgrzewane fotele, kontrola trakcji, roleta z tyłu, tempomat. Webasto, o ile było w benzyniakach. Podoba mi się to autko, naprawdę. Tylko z tym poliftowym przodem jest całkiem super.
Ale jakby się uparł to może dałoby się jakoś zamontować. W sumie fajna rzecz. I ogólnie MG chyba miało bardziej ubogie wersje wyposażenia chyba niż Rovery, przynajmniej tak widzę po ogłoszeniach.
Najbardziej zależy mi na podgrzewanych i elektrycznie regulowanych fotelach z pamięcią, tempomacie, webasto. Dobrze byłoby jakby miał jeszcze nagłośnienie Harman Kardon. Był taki jeden czerwony na otomoto. Tylko diesel, 2.0 130 KM. Ale piekny, czerwoniutki. I pod ręką bo w Płocku. Tylko Rover, nie MG. Ale to nic. Zrobiłbym mu tylko porządny chiptuning, tak na 150 KM i byłaby lala. 17 000 facet chciał. Ale chyba się sprzedał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum