Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 19:33 [Rover 200] PROBLEM Z TEMPERATURA
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam.
Problem zaczal sie od bardzo szybkiego wlaczanie sie wiatraka przez przejechanie niewielkiej ilosci kilometrow. Dzisiaj zauwazylem cos bardzo dziwnego rano dolalem do zbiorniczka wyrownawczego okolo pol litra pynu chlodniczego i po przejechaniu kilku kilometrow wskaznik od temeratury dziwne skakal raz byl blisko czerwonej kreski raz na srodku, gdy dotarlem do domu okazalo sie ze nie ma ani kropli plynu w zbiorniczku. Prosze o pomoc !
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 19:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 09:02
sTERYD napisał/a:
Termostat raczej nie spowoduje wyrzucania płynu
Bywały przypadki ze po wyjeciu termostatu wyrzucał płyn tak wiec nie do konca z tym bym zgodził sie
Sprawdz równiez rurke odpowietrzajaca chłodnice(ta która przelewa płyn do zbiorniczka) oraz w trakcie jazdy jak wskazówka powedruje na czerwne sprawdz czy cała chłodnica jest goraca (góra i dól)
jak dla mnie byly to nagle skoki, ten wskaznik byl w normalnym polozeniu nagle w ciagu dwoch sekund juz prawie pod czerwona kreska i znowu po jakies 10 sekundach no normalnego punktu wracal.
jak dla mnie byly to nagle skoki, ten wskaznik byl w normalnym polozeniu nagle w ciagu dwoch sekund juz prawie pod czerwona kreska i znowu po jakies 10 sekundach no normalnego punktu wracal.
Wychodzi na to że termostat sie nie otwiera i wentylator się uruchamia i schładza silnik, ale to na nic bo po jakimś czasie dalej go przegrzewasz. Jak dla mnie to termostat do wymiany.
leszczu, żartujesz, że wentylator schłodzi silnik przy zamkniętym termostacie?
Prędzej to po prostu bąbel pojawiający się na czujniku, a płyn jest cały czas gorący, bo jest go za mało.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
leszczu, żartujesz, że wentylator schłodzi silnik przy zamkniętym termostacie?
Na te chwile nic innego nie przychodzi mi do głowy.
I cały czas nie wiemy jak wygląda olej i płyn chłodniczy, bo śmiem twierdzić, że przy takich skokach temperatur w silniku, z uszczelki zostały strzępy.
wracajac z pracy bylem zmuszony jechac kilka km bez plynu w zbiorniczku wyrownawczym. Auto mialo jeden taki skok temperatury, plyn znowu dziwnie przez noc gdzies zaginal, wlaczyl sie wiatrak, sprawdzilem chlodnice to jak dla mnie ona byla chlodna moze w jedym punkcie jedynie lekko ciepla.
Sugeruje kupno nowego korka zbiorniczka wyrównawczego (no chyba, że już kupiłeś nowy to nie było tematu )
Odpowietrz układ ale zanim to zrobisz to sprawdź czy:
- jaki jest poziom oleju w silniku oraz czy nie ma nim białego nalotu (tudzież majonezu)
- czy czasem gdzieś w zbiorniczku wyrównawczym też nie ma "majonezu",
- czy nie ma wycieków np. luźne opaski na wężach lub czy nie leci z pod uszczelki głowicy (trzeba wskoczyć pod autko i obadać to organoleptycznie )
- wymiana termostatu też wskazana
- czy czasem nie jest uszkodzona chłodnica i nie puszcza płynu (np. ja tak miałem... przez co wszystko sie sypało )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum