Forum Klubu ROVERki.pl :: [214] Ubywający płyn chłodnicy + wiatrak chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214] Ubywający płyn chłodnicy + wiatrak chłodnicy
Autor Wiadomość
quiet69 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 59



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 13:33   [214] Ubywający płyn chłodnicy + wiatrak chłodnicy
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witajcie,
- jakiś czas temu przy nie za dużych trasach(20-40 kilometrów) zauważyłem ubywający płyn chłodniczy, nigdzie nie widzę wycieków ani śladów, na podłodze nic nie ma. Temperatura utrzymuje się taka sama, wskaźnik po środku, jakiś 0,5-1cm poniżej środka. Gdzie może być jakiś wyciek? Płyn dostaje się do silnika i go pali? Większych dymów z rury nie zauważyłem.

- Jak sprawdzić czy mam sprawną chłodnice? Wiatraka odkąd jeżdżę ani razu nie słyszałem, podobno coś można odłączyć i wiatrak będzie chodził na okrągło przy jeżdżę, tylko który?

- Sprawdzając bezpieczniki coś chyba jest nie tak, na przykrywce ukazane się 4 x 15a i 3x 20a, na w samochdzie założone są 3x15a i 4x20a. Jest jakiś schemat co i jak powinno być dobrze?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 13:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 13:43   

Wskazówka temperatury powinna znajdować się w okolicach tych falowatych linii przy symbolu temperatury wody, jak jest poniżej to silnik się nie dogrzewa (podejrzenie uszkodzenia termostatu).

Czy wentylator działa sprawdza się przez wypięcie wtyczki czujnika temperatury:
http://obrazki.elektroda...._1318880398.jpg

Sprawdź czy nie masz plam oleju w zbiorniczku wyrównawczym lub olej nie zaczyna mieć koloru kawy z mlekiem (czyli objawy HGF).

Jeśli nie to możesz profilaktycznie wymienić uszczelkę kolektora ssącego (chyba 15zł kosztuje).
Jest tam kanał wodny, i jeśli uszczelka puszcza to woda może dostawać się do cylindra i spalasz ją.
 
 
 
quiet69 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 59



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 14:41   

Wiatrak działa. W zbiorniczku nie ma żadnych plam, olej ma standardowy kolor.


Jak to jest z tymi bezpiecznikami?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 15:45   

Pod maską czy w kabinie ?
 
 
 
Fancy 




Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 69
Skąd: Marysin



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 17:08   

Ten płyn krąży. Ja myślałem, że ubył mi ale nie miałem co dolać i pojechałem. Stanąłem na parkingu i płynu tyle, ile powinno być i zalałem - tyle było. :) Raz przez to za dużo nalałem i mi korkiem wypłynął aż.

Temperaturę zacząłem monitorować od czasu, kiedy strzelił mi wąż i dymiło się. :-|
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=861748#861748
Ostatnio zmieniony przez Fancy Wto Kwi 23, 2013 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 17:12   

quiet69, jeśli płyn ubywa musi być gdzieś wyciek. Obadaj dokładnie obudowę termostatu, pompę wody, zaworek nagrzewnicy, chłodnice. Sprawdź również czy nie leci płyn spod głowicy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
quiet69 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 59



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 18:39   

@ADI-mistrzu

Pod maską.

@Fancy, @leszczu

Po małej trasie, rzędy 5 kilometrów i sprawdzeniu na parkingu zauważyłem iż troszkę płynu przybyło, jak to możliwe nie wiem. Poświęciłem dobrą godzinę aby wyszukać wyciek i nigdzie nie mogłem go znaleźć.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 18:50   

Sprawdź czy jak silnik ostygnie to czy poziom płynu nie wróci :wink:
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 18:56   

Zagrzał się to zwiększył objętość i był większy poziom, sprawdź w takich samych warunkach jak wcześniej. A żeby wyciek znaleźć to odpal auto i niech się dobrze zagrzeje. Wentylator się włączy raz, drugi, aż ciśnienie pokaże gdzie płyn ucieka. Sam tak zrobiłem. Płyn uciekał ale wszędzie sucho, już miałem uszczelkę wymieniać w kolektorze ale jeszcze postanowiłem sprawdzić. 3 razy mi się wentylator załączył aż zobaczyłem malutką kropelkę płynu... Dotknąłem węża, delikatnie ruszyłem i poszło. Dziurka pod opaską była.
 
 
 
quiet69 



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 59



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:25   

Po rozgrzaniu jest jakieś 1,5cm więcej niż na zimnym, jednak i tak ubyło gdzieś ponieważ było wlane ~0,5cm od kreski maksimum.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Kwi 25, 2013 12:45   

U mnie też kiedyś ubywało, na początku niewielkie ilości, później więcej, nie mogłem zlokalizować wycieku. Mechanik na kanale zauważył nieszczelny brok w silniku (przerdzewiał). Dorobiono nowy brok i jest spokój :) Możesz sprawdzić u siebie.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Marcin1985 




Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: Manchester



Wysłany: Pią Kwi 26, 2013 06:18   

Ja miałem problem z wyciekiem(0,5 litra na tydzien) i do tego silnik szarpał przy 2000 obrotów. Okazało się że winna była uszczelka pod kolektorem ssącym, płyn przedostawał się na świece i je zalewał. Wymiana uszczelki pomogła i od stycznia nie ubyło nic.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów
Zakręty dla szybkich kierowców!
 
 
 
damek176 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 19:50   przekaznik wentylatora

Siemka wszystkim
Potrzebuje pilnie pomocy mam problem z przekaźnikiem wentylatora nie załącza mi go coś jest zepsute te kostki chyba bo łapie mi temperaturę i wyrzuca wodę. To jest jeden problem a drugi to ze mam za duże ładowanie bo tak koło 16 mi pokazuje na mierniku i przez to mam migotanie licznika podświetlenia i świateła i nie wiem co się dzieje potrzebuje pilnie pomocy. Rover 25 rok 2000 poj.1.4 16v 103 km
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 21:40   

Do wymiany regulator w alternatorze.

Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury, jeśli wentylator się włączy to wszystko jest ok.
Wtedy do wymiany jest korek w zbiorniczku wyrównawczym bo nie trzyma ciśnienia i dlatego Ci wodę wypluwa.

Poniżej zdjęcie z opisem co gdzie w silniku:
http://obrazki.elektroda...._1318880398.jpg
 
 
 
damek176 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 14:03   

Super dzięki za info:-)
Sprawdze wymienię korek i zobaczymy.


A jeśli chodzi o to za duże ładowanie to muszę wwymienić regulator ona alternatorrze? I problem zniknie ?
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 15:06   

Tak, to ten element na zdjęciu, przykręcony śrubami razem ze szczotkotrzymaczem :)
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
damek176 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 18:27   

a ile taka cześć kosztuuje? i czy jest n możlwość jej naprawy albo cos w tyym stylu??;p

[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 19:27 ]
damek176,
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 20:38   

Dać się wymienić da (pewnie nawet bez wyjmowania alternatora) ale skąd wziąć nowy? Nie wiem.
 
 
 
perzyk23 



Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 17



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 20:57   

Najlepiej zabrać to ze sobą do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego pokazać i zakupić nowy. Myślę, że cena będzie się wahała do 25 zł do 60 zł - w zależności od sklepu.
 
 
damek176 



Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 7



Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 19:22   

Niestety wymiana korka nie pomogła dalej wodę wyrzuca :-/ Zdenerwowałem się i oddałem do mechanika z prawdziwego zdarzenia nie mam sił już do tego auta. podoba mi się bardzo ono ale mam problemy cały czas coś w nim się dzieje.. Ale. myślę ze już po tej naprawie będzie wszystko ok trzymajcie kciuki prawdopodobnie znowu uszczelka pod głowica chociaż tydzień temu ja wymienilem tylko to była ta gorsza uszczelka nie metalowa..
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Kwi 30, 2013 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Ubywający płyn do chłodnicy
Whatashame Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Gru 17, 2018 11:36
Whatashame
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] WIATRAK CHŁODNICY
mucha1791 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Mar 23, 2012 11:39
Adrian
Brak nowych postów [MG ZR] Jak sprawdzić wiatrak na chłodnicy?
Sajgon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Czw Cze 02, 2011 21:33
intruzone
Brak nowych postów [MG ZR] Wiatrak chłodnicy klimatyzacji nie załącza się.
jrdarus1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Wrz 07, 2016 19:42
napiwks
Brak nowych postów [25 1.6 '00] Kiedy włącza się wiatrak chłodnicy?
pytanie do znawców tematu :)
timer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Wrz 05, 2008 14:54
timer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink