Wysłany: Sro Maj 08, 2013 21:20 [R220SD] uciekający płyn chłodniczy
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Cześć wszystkim
ubywa mi płyn chłodniczy na szczęście w bardzo małych ilościach (ok 100ml na 100km). wyciek zauważyłem na pierwszym wtryskiwaczu patrząc od pompy (zielonkawy kolor).
czy to może być coś z głowicą, uszczelką pod nia??
Dodam że samochód nie dymi, nie kopci, oleju nie przybywa, korek od wlewu oleju bez oznak kropelek wody, w zbiorniczku wyrównawczym także czysto
Zrobiłem taki wpis w innym temacie dotyczącym innego modelu lecz dopiero teraz się zorientowałem, że popełniłem błąd.
Ostatnio zmieniony przez farciaz86 Czw Maj 09, 2013 13:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 08, 2013 21:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sorry ze tak powiem ale jak widzę takie foty gdzie jakieś węże przelewowe są taśmą izolacyjna owinięte i jakieś uszczelki gumowe pod wtryskami to dla mnie jakaś padlina ten silnik
Sprawdź sobie wszystkie węzę czy gdzieś tam indziej nie cieknie bo z pod wtryskiwacza to tylko ropa może sikać. Chyba ze ktoś rozwalił główcie i pękło i zakleił to jakaś guma. Odkręć mocowanie wtryskiwacza i zobacz pod to co tam jest nie tak.
Radził bym najpierw umyć to ładnie jakimś płynem do mycia silników żeby było czysto pojeździć trochę i zobaczyć co to to jest.
Jesteś pewny ze to woda jest a nie ropa Powąchaj to na palcu lub skosztuj jak smakuje.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Co do tych klejonych przewodów przelewowych jak również "gumowych" uszczelek pod wtryskiem można byłoby dowiadywać się u poprzedniego właściciela. Niestety pod pokrywą nie było tego widać a silnik pracuje bardzo dobrze.
Jutro posmakuje tego zielonego wydobywającego się płynu gdyż nawet o tym nie pomyślałem by to tak sprawdzić. Poza tym jednym wyciekiem nie zauważyłem więcej żadnych innych.
[ Dodano: Nie Maj 12, 2013 21:20 ]
Udało mi się w końcu wyjąć wtryskiwacz. Rzekomą gumową uszczelką, która była pod wtryskiwaczem okazał się jakiś klej, a uciekającym płynem był płyn chłodniczy. (tylko teraz pytanie skąd on tam mógł się wziąć??)
Po wyjęciu wtryskiwacza uszkodzony był gumowy oring uszczelniający, Po wymianie na nowy już od 2 dni suchutko.
Remigiusz, masz w 100% racje montuje się je na miedzianych, lecz na wtryskiwaczu jest także gumowy oring przynajmniej na tych u mnie i on był uszkodzony albo nieumiejętnie założony przez poprzedniego właściciela
farciaz86, Na całym wtryskiwaczu masz tylko miedzianie podkładki, pod samym wtryskiwaczem co się wkłada do głowicy jest miedziana podkłada, na rurkach przelewowych do wtryskiwacza tez są tylko miedziane podkładki tam nie ma prawa bytu gumowy O-ring czy cokolwiek
Mi się raczej wydaje ze masz pęknięta głowice
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001221 tu jest wszystko pokazane, są tylko podkładki miedziane, oringów nie ma
jak leciało to ktoś kombinował i uszczelniał, nie ma takiej opcji by to płyn tam leciał, tylko ropa
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Maj 13, 2013 21:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum