Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 02, 2012 11:36   [R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
Ostatnio Remi do mnie zadzwonił z pytaniem czy i u mnie niema systemu EBD i okazało się że niema dodatkowego urządzenia.

Więc zacząłem grzebać :razz:

1. Pompa w moim aucie (silnik 1.8 117KM) to 0-265-216-803 natomiast z tego co widzę przed liftem była montowana 0-265-216-684 (może ktoś potwierdzić?).
Ogółem pompa przed liftem to zwykły ABS natomiast po lifcie została wyposażona w dodatkowe opcje takie jak ASR oraz ESP.

W efekcie najprawdopodobniej rolę EBD przejmuje ESP oraz ASP (czyli trzymanie trakcji oraz zapobieganie boksowaniu kół).

Prosił bym aby ktoś z pompki ABS z auta po lifcie spisał numery (są przy przewodach hydraulicznych) z benzyny i diesla oraz z aut przed liftem.

2. Druga sprawa to najpewniej komputer, ale tutaj ciężko mi coś więcej powiedzieć.

3. Trzecia to MFU (Multi-Function-Unit), trochę zmienił się sposób sterowania alarmem oraz przyciskami, reszty jeszcze nie wiem.
Ogółem niema już przycisków bistabilnych, są jedynie chwilowe (od awaryjnych także).
Przełożenie MFU z po lifta do przed lifta ciągnie ze sobą pewnie problemy, takie jak trąbienie alarmu po jego uzbrojeniu (inny sposób sterowania) oraz konieczność przerobienia przycisków na chwilowe.

4. Dołożyli czujnik poziomu płynu chłodniczego.

5. Są także wady, mianowicie nie dawali rzeczy które uważali za niekonieczne.
Są nimi:
- mata wygłuszająca silnik
- tylne lewe nadkole osłaniające przewód paliwowy do tankowania
Ale można to bez większych problemów dokupić. Za to zderzak na dole dość daleko zachodzi (po samą miskę olejową i ją częściowo z boku otacza) więc można powiedzieć że silnik ma częściową osłonę pod silnikiem i jest ciszej.

Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 02, 2012 11:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 10:12   

SRB101210 mam ja nabite :wink: Rover 45 r.2000

[ Dodano: Czw Paź 04, 2012 11:12 ]
Więcej tam nic nie ma nabitego ale wynika ze jest to :
0-265-216-684 lub 0-265-216-685 bo to to samo.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 10:17   

Czy zwykła pompka ABS bez dodatków niestety.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 21:43   

Czyli jak u was jest wbudowany regulator siły hamowania w pompie :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 22:05   

Wydaje mi się że niema regulatora, jego rolę przejęły systemy ESP i ASP.
System cały czas bada prędkość obrotową kuł i dobiera odpowiednia siły hamowania aby pojazd poruszał się stabilnie.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 22:13   

ADI-mistrzu, 45 nie miało ESP :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 22:31   

Być może w poliftowych jest z tą inną pompą.
ABS, ESP i ASR mogą być zawarte w jednym module, więc Rover miał by dość wygodną rękę, wystarczy zmienić pompę na innego typu i są 2 dodatkowe moduły.

Jeśli wyjdzie że ASR faktycznie jest w moim, to raczej na pewno i ESP działa.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 04, 2012 23:29   

ADI-mistrzu, Ja wiem ze to wszystko w jednym module normalnie i dołożenie to nie problem. Ale skąd masz te dane ze ESP i ASP ma być w tej pompie ABS. Bo z mojej wiedzy to się zawsze śmiało ze Rover upadł bo nawet te poliftowe wersje nie miały jak na te czasy ESP tylko sam ABS.

Zaczyna być ciekawie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 05, 2012 14:26   

:nook: Niema, przed chwilą sprawdzałem.
Agregat ABS może to obsługiwać, ale sieroty nie dopisały oprogramowania do ECU :neutral:
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 16:37   

ADI-mistrzu,
ADI-mistrzu napisał/a:

1. Pompa w moim aucie (silnik 1.8 117KM) to 0-265-216-803 natomiast z tego co widzę przed liftem była montowana 0-265-216-684 (może ktoś potwierdzić?).


Mam dokładnie tak jak twoja 0 265 216 803 :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 05, 2012 17:55   

ADI-mistrzu, Czyli jak sam ABS tylko masz :lol: Ehh a już myślałem ze da się ESP domontować :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 18:11   

Pompy Abs są inne dlatego, że w modelach poliftowych zrezygnowano z regulatora siły hamowania, który był na ścianie grodziowej.

Sprawa kolejna komputer - jest dokłądnie taki sam jak w przedlifcie - dla przykłądu w moim Zs gdzie jest kompletna instalacja i osprzęt z ZS 2005 - Komputer NNN100743 - taki sam jak w każdym 1.6 / 1.8 przed liftem (Występowały również NNN 100742 i NNN 100752 ale głównie w 1.4 16v)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 11:37   

Czyli regulator jest zawarty w pompie czy w ogóle go niema bo cieli koszta i wszystkie koła tak samo hamują?

[ Dodano: Sob Paź 06, 2012 12:37 ]
Jak kompy są takie same to co steruje kontrolką na liczniku od poziomu płynu? Licznik?
Bo gdyby świeciła się kontrolka tylko gdy jest niski stan płynu to ok, czujnik bezpośrednio do żarówki podłączony.
Ale tutaj widać ze po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje kontrolka się zapala po czym gaśnie, czyli tak jak by test wykonuje.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 12:19   

ADI-mistrzu, Ten czujniki płynu to tylko na zasadzie włącz i wyłącz żarówkę działa :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 14:39   

No własnie nie, po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję zapala się ikonka na kilka chwil i jak jest dobry poziom to znika (jak np. w przypadku ikonki akumulatora).
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 15:06   

ADI-mistrzu, W MG TF F to tez występowało i ludziska to montowali do K-serii w 200 i 400 :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 15:24   

Oczywiście można taki czujnik wstawić bez problemu na zwykła żarówkę, ale w oryginale cały układ działa na jakimś module i przekaźniku.
http://www.eliseparts.com...nt-level-alarm/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 15:32   

Zależy jak montowali, bo zrobić aby się zapalało przy niskim poziomie to nie problem, ale żeby zawsze przy starcie na chwile się zapalało i gasło już sztuką jest.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Wygląda jak by był wykonywany na początku test, a nie czujnik bezpośrednio z kontrolką zwarty.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 18:29   

ADI-mistrzu, To po prawej na gorze jest ta ikonka wody :wink: Ja tam mam grzanie świec :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 18:54   

Wiem że ikonka wody :razz:
Ale coś mi tu nie pasuje... Remigiusz piszesz że masz po lifcie, ale który samochód?
Ten 2000r.? Jeśli tak to nie lift :razz:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów roznice miedzy 25 z przed i po 2004
KOOKAI Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Cze 15, 2007 13:00
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Różnice między silnikami 1.8 VVC Z MG ZR a 1.8 z Rover 75]
dj_darco Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 18, 2014 22:45
sTERYD
Brak nowych postów [R214i] Różnice miedzy motorami 14K2F a 14K2A
tomi83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sie 08, 2011 18:16
tomi83
Brak nowych postów [R25/MG ZR] 1.8 VVC różnice
Macko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Maj 15, 2021 08:08
Macko
Brak nowych postów [R25] Różnica między skrzyniami w 1,4 a 1,6
yaroszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lip 02, 2013 09:42
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink