Wysłany: Pią Maj 03, 2013 10:07 [MG ZT-T] Problem z klimatyzacją
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
posiadam następujący problem odnośnie klimatyzacji chodzi o to że na postoju na wolnych obrotach na ustawieniu na climatronicu LOW nic nie dmucha zimnego powietrza tylko ciepłe z dworu i dodatkowo co jakiś czas są zawachania w pracy silnika tak jak by sprężarka stawiała opór, a słychać że sprężarka pracuje natomiast podczas jazdy wydaje się być wszystko ok.
Wobec powyższego postanowiłem podjechać do gościa od klimy żeby sprawdził czy jest czynnik i takie tam. Po wymianie czynnika gościu stwierdził na swoim sprzęcie że jest za wysokie ciśnienie w układzie i takiś trójnik w którym jest zacięty zawór i to jest przyczyną wobec powyższego jak się wy ustosunkowujecie do tego poroblemu może macie jakieś doświadczenia i możę wiecie gdzie znajduje się ten trójnik bo u siebie w swoim drugim aucie tzn w R200 widać go na ścianie grodziowej od strony silnika a w MG ZT-T ni chuchu nic takiego nie wiedze.
porszę o pomoc bo sezon sie zaczyna a klima przydatan rzecz...
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Maj 04, 2013 14:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 10:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 10:40
trójkowy przełącznik ciśnienia operacyjnego kontroluje ciśnienie w ATC i na podstawie jego sygnałów ECM i ATC ECU włącza i wyłącza sprężarkę, by utrzymać w zależności od potrzeb ( nastaw ATC ) niski ,średni i wysoki zakres ciśnień. Pośrednio wpływa na obroty wentylatora. Szukaj go na przewodzie klimy przy prawym nadkolu w komorze silnika, do czyjnika powinny dochodzić cztery przewody (czerwono/czarny, czarny i dwa z kombinacją kolorów żółtozielonych ).
http://allegro.pl/rover-7...3169272156.html
[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 12:50 ]
bo ja myślałem z tego co mi ten gość mówił to że to zawór rozprężny tylko gdzie on jest?
cos takiego:
http://allegro.pl/rover-7...3179054110.html
ok to będę zmuszony umówić się do gościa od klimy i podjechać i wykręcić i na nowo zatankować czynnik tylko jak to będzie ten reduktor ciśnienia? to zapłacę podwójnie bo jeśli to nie czujnik to na nowo trzeba będzie przeprowadzić wymianę czynnika i reduktor. Zastanawiam się czy nie kupić tego i tego na allegro(chyba że ten czujnik można kupić w sklepie a to się dowiem po weekend-zie i za jednym zamachem w razie czego to zmienić a czy ktoś może wie gdzie znajduje się dokładnie ten reduktor ciśnienia?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Maj 03, 2013 17:03
alter6 napisał/a:
czy ktoś może wie gdzie znajduje się dokładnie ten reduktor ciśnienia?
ten zawór rozprężny (termostatyczny ) jest przy parowniku, bo on kompensuje ciśnienie w związku ze zmianą temperatury czynnika w parowniku.Niech gość powie czy chodzi o zawór rozprężny, czy o trójkowy przełącznik/czujnik ciśnienia roboczego.
on sam nie wiedział tylko przypuszczał ze zawór rozprężny bo za wysokie ciśnienie i powiedział że najlepiej sprawdzić poprzez podłączenie pod kompa i sprawdzenie konkretnie co tam siedzi.
Interfejs już zamówiłem powinien przyjść w przyszłym tygodniu to sprawdzę, bo tu u mnie nikt nie ma T4 do sprawdzenia kompa pod Wrocławiem miejscowość Oleśnica
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Maj 04, 2013 13:35
mam podobny chyba problem od 2 lat czasem cyka sprężarka a czasem właśnie tak bardziej silnik obciąża,też byłem na serwisie klimy i czynnika jest tyle co powinno ale gość nie wykrył żadnych nieprawidłowości... chyba na mój gust jego wiedza ograniczona jest do podłączenia maszyny i wciśnięciu guzika
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
noo on mi sprawdził i pokazalo na jego sprzęcie że zaduże ciśnienie po weekendzie podjadę do niego i zobaczymy ten zawór oraz czujniek to napisze co i jak
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Maj 04, 2013 14:22
alter6 napisał/a:
on sam nie wiedział tylko przypuszczał ze zawór rozprężny bo za wysokie ciśnienie i powiedział że najlepiej sprawdzić poprzez podłączenie pod kompa i sprawdzenie konkretnie co tam siedzi.
alter6 napisał/a:
natomiast podczas jazdy wydaje się być wszystko ok.
Sprawdzał na uruchomionym silniku i jak klima chodziła dłuższy czas? U mnie jak sprawdzali to też miałem duże ciśnienie ale powodem był brak 1 biegu wentylatora Po naprawie 1 biegu układ schładzał się prawidłowo i ciśnienie spadło.
no widzisz apples nie zakumalem o co chodzi myślałem że chodzi o wentylator w kabinie, od nawiewu a tu niespodzianka chodzi o ten od klimy na chłodnicy a wiesz że może to być to kurcze to najpierw zobaczę co tam piszy w wentylatorze i dopiero wtedy podjadę do klimy jęśli to nie pomoże
Jak zlukam to napisze co i jak
Podstawą działania klimatyzacji jest by ciepło odebrane z wnętrza auta na parowniku było oddane na zewnątrz przez skraplacz schładzany powietrzem przez niego przepływającym ( wentylator doskonale przyśpiesza ten proces a na postoju jest niezbędny). Wzrost ciśnienia ponad założone tzn. około 13 -15 atm jest właśnie spowodowany brakiem chłodzenia skraplacza (chłodzenia jak wiadomo obniża ciśnienie)
Reasumując nie działa wentylator- nie działa klima, dla upartego jak będzie jechał dośc szybko to trochę go schłodzi, ale z reguły wcześniej sprężarkęwyłączy presostat czyli czujnik ciśnienia o którym wspominałSeniorA,
_________________ rom
Ostatnio zmieniony przez automechanik Nie Maj 05, 2013 21:26, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum