Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wymiana baterii
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Wymiana baterii
Autor Wiadomość
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 15:16   [R416] Wymiana baterii
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam, wiem, że jest artykuł o tym, ale chcę się dopytać pewnych kwestii, gdyż nie interesuje mnie opłata lawety i elektryka :D Zauważyłem, że mój pilot traci zasięg, więc chcę wymienić mu baterie, gdyż muszę się coraz więcej gimnastykować, aby go otworzyć. Pytanie jest o przygotowanie się do tego. Rozumiem, że auto muszę zamknąć kluczykiem (nie przyciskiem na pilocie) przed całym procesem? Na podłączonym aku? Kwestia jest taka, czy naprawdę mam 4 sek. żeby wymienić baterie?

bo ktoś tak pod artykułem napisał na stronie, cytuję:

Cytat:
# Gość 2005-03-22 16:15
Masz dokładnie 4 (słownie: cztery)sekundy na wymianę - tak się dowiedziałem w byłym serwisie. Potem się rozprogramowuje . - To usłyszałem u innych.


Trochę kiepsko, jeżeli jednocześnie mam nie dotykać obudowy, styków i obszaru, który mocuje baterie, może ubrać do tego jednorazowe-gumowe rękawiczki? Przed włożeniem baterii muszę przytrzymać najpierw jeden przycisk przez 5 sek, później drugi? To już jest 10 sek. a przecież temu komuś powiedzieli w serwisie, że ma się 4 na wymianę :razz: Jak to jest z przyciskaniem tych przycisków, jeżeli obudowa pilota jest rozmontowana? Czy ktoś, kto już to robił da jakieś wskazówki? Wiem, że to wszystko lepiej robić przy samochodzie (żeby się dobrze pilot rozładował) Po włożeniu baterii, otwieram kluczykiem auto, później drzwi i 4 razy przyciskam na pilocie zamykanie, przy otwartych drzwiach?

Przepraszam, za tyle pytań, ale po prostu chcę się we wszystkim upewnić, żeby nie mieć wątpliwości i źle się to nie skończyło :lol:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 15:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 16:15   

r0wl3n napisał/a:
Rozumiem, że auto muszę zamknąć kluczykiem (nie przyciskiem na pilocie) przed całym procesem? Na podłączonym aku?

Auto musi być otwarte z podłączonym aku.
r0wl3n napisał/a:
Kwestia jest taka, czy naprawdę mam 4 sek. żeby wymienić baterie?

bo ktoś tak pod artykułem napisał na stronie, cytuję:

Cytat:
# Gość 2005-03-22 16:15
Masz dokładnie 4 (słownie: cztery)sekundy na wymianę - tak się dowiedziałem w byłym serwisie. Potem się rozprogramowuje . - To usłyszałem u innych.

Ktoś tu głupoty pisze.
r0wl3n napisał/a:
Trochę kiepsko, jeżeli jednocześnie mam nie dotykać obudowy, styków i obszaru, który mocuje baterie, może ubrać do tego jednorazowe-gumowe rękawiczki?

Nie trzeba rękawiczek.
r0wl3n napisał/a:
Przed włożeniem baterii muszę przytrzymać najpierw jeden przycisk przez 5 sek, później drugi?

Wciskasz dwa naraz i trzymasz 5 sekund.
r0wl3n napisał/a:
Po włożeniu baterii, otwieram kluczykiem auto, później drzwi i 4 razy przyciskam na pilocie zamykanie, przy otwartych drzwiach?

Po włożeniu wciskasz przycisk zamykania na pilocie tyle razy, aż zamknie się auto.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 17:40   

leszczu,

leszczu napisał/a:
Auto musi być otwarte


6 punk instrukcji na stronie roverki

Cytat:
Otworzyć samochód używając kluczyka. Wskazane jest fizyczne otworzenie drzwi.


czyli otwarte auto mam otwierać kluczykiem ? :razz:

leszczu napisał/a:
Po włożeniu wciskasz przycisk zamykania na pilocie tyle razy, aż zamknie się auto.


w 6 punkcie też jest napisane, żeby fizycznie otworzyć drzwi, to mam później zamknąć pilotem przy otwartych drzwiach?

Zapomniałem napisać, mój pilot to LUCAS 3TXB
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 17:44   

Ja ci napisałem jak ja zawsze robię i nigdy nie miałem problemów z pilotem.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 17:53   

Czyli nie otwierasz kluczykiem drzwi i pomijasz ich otwieranie? Po prostu nie chcę, żeby mi auto stanęło, dlatego tak wypytuję :razz:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 18:02   

Tak jak pisałem wyżej. Wszystko robię na otwartym aucie i po włożeniu nowej baterii robię tylko synchronizację i tyle.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 18:04   

No to ja miałem tak:
1. Auto zamykałem pilotem normalnie.
2. Następnego dnia pilot nie reagował (bateria padła).
3. W zapasowym pilocie to samo.
4. Kupiłem dwie baterie i wymieniłem w obu pilotach.
5. Samochód nie chciał otworzyć się z pilota.
6. Otworzyłem kluczykiem.
7. Po kilku (kilkunastu) naciśnięciach pilot zamknął samochód (zadziałała synchronizacja). Otwieranie też już działało.
8. Ta sama procedura z zapasowym pilotem.
9. Gotowe.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 18:06   

Rozumiem, że jak auto się z synchronizuje i zamknie to mogę sobie je otworzyć, wsiąść, odpalić i przejechać z uśmiechem na twarzy :mrgreen:

Dzięki leszczu!

[ Dodano: Sob Kwi 20, 2013 19:06 ]
praktis, no mnie jedna rzecz ciekawi, zamknąłeś pilotem, aktywował się alarm, otworzyłeś kluczykiem, czyli nie wyłączyłeś alarmu, nie włączyła się syrena?
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 18:12   

Jak otwierasz kluczykiem to rozbrajasz alarm, ale nie deaktywujesz immo. Czyli otworzysz, ale nie uruchomisz silnika :)
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 18:54   

praktis, a po otworzeniu auta kluczykiem, otworzyłeś drzwi (w sensie fizycznie) i wtedy klikałeś zamykanie na pilocie? bo to jeszcze jeden etap, który jedni piszą, że trzeba zrobić inni mówią, że nie...
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 19:15   

NIe pamiętam już :) ale to chyba nie ma znaczenia :)

http://www.roverki.pl/ind...overa-serii-400
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 19:20   

Dziękuje pięknie za odpowiedzi. Zadawałem tyle pytań, bo naczytałem się komentarzy do artykułu o wymianie baterii (właśnie tego co podałeś, nie jestem osobą, która nie szuka, bo łatwiej zadać pytanie :P ), niektórzy magicy wypisywali tam, że właśnie ważne jest otworzyć drzwi fizycznie i podobnego typu zdarzenia, natomiast następni czarodzieje popierali te słowa i straszyli coś tam o lawecie za 300 zł i elektryku za 100 zł :razz:

Myślę, że temat w końcu jest poparty autentycznymi wypowiedziami. Napiszę jak mi poszło :mrgreen:
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 19:22   

Jak Ci to poprawi samopoczucie to otwórz te drzwi ;)
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Tomahawk 




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 20:53   Dobra rada

w instrukcji jest wszystko opisane
i koledzy podpowiadają jak to zrobić, więc powinno być OK

ALE

zakładając że masz dwa piloty, sprawdź czy działa ten drugi (zapasowy)
jeżeli nie- zacznij od niego
jeżeli nie uda ci się po wymianie baterii w nim uruchomić auta (zsynchronizować go z centralką )
to nic nie rób z drugim, tym działającym (jeszcze)
znajdź kogoś w okolicy kto ma narzędzia do zaprogramowania pilotów - masz jeszcze sprawne auto i możesz sam do niego podjechać (bez lawety) :)

ja wsierpniu przerabiałem to samo
wymieniłem baterię bo już byłą słaba- i ... pilot nie "porozumiał " się z autem
zapasowy - nieużywany też nie zadziałał
i zaczęły się schody
_________________
Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 21:25   

Tomahawk, mam tylko jeden pilot, jeden zestaw kluczy.. Na razie jeszcze działa, tylko muszę gdzieś przy szybie przykładać od kierowcy, przykładać do głowy, więc nie wiem ile jeszcze podziała.. i tak będę musiał to zrobić.
Ostatnio zmieniony przez r0wl3n Sob Kwi 20, 2013 21:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tomahawk 




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 21:40   

więc namierz kogoś z t4, czy tam innym ustrojstwem do programowania pilotów
byle szybko (na pewno we wrocku paru takich speców masz)

i rób to choćby na ulicy pod jego bramą
jak będzie OK to po wymianie odjedziesz

jak nie to ..... obejdzie się bez lawety
jak ja to przechodziłem to gościu chciał mieć auto i piloty u siebie (nie wiem czy to było konieczne) żeby je zestroić.

W końcu to TWÓJ pierwszy raz :wink:
_________________
Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
 
 
r0wl3n 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 126
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 21:42   

A gdybym auto zostawił zamknięte na kluczyk (bez zamykania na alarm) wyciągnął, włożył baterię, otworzył kluczykiem i próbował synchronizować? Jeżeli się nie zsynchronizuje to chyba się nie zamknie i będę mógł jeździć, tylko będę musiał zamykać na kluczyk, tak? Czy immo będzie aktywne?

Kurde ciężko będzie znaleźć kogoś, komu będę mógł wbić na podwórze, żeby w razie W mnie poratował. Znajduje same firmy, które się czymś takim zajmują, najwyżej podjadę pod jakąś i na ich parkingu będę wymieniał baterię :mrgreen:
 
 
Tomahawk 




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sob Kwi 20, 2013 21:53   

A nie zdarzyło Ci się np przy tankowaniu, że pomimo iż nie zamykałeś wozu pilotem
to po przekręceniu kluczyka ten nie odpala
a słyszysz sygnał immo ?? ???
i dopiero kliknięcie pilotem pozwala uruchomić silnik ?? ??

jak pilot straci łączność z centralką, to niezależnie od tego jak zamkniesz drzwi
tym wozem już nie pojedziesz.


Niech mnie ktoś poprawi jeżeli mój tok myślenia jest błędny
_________________
Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 09:40   

Tomahawk, który rok auta masz i jaki pilot 3txA czy 3txB ?
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Tomahawk 




Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 10:07   

3TXB
rok 95/96

żeby było ciekawie wcześniej wymieniał mi zegarmistrz, bez stopera w ręku
ot tak
wyjął starą, włożył nową

wróciłem
po kilku kliknięciach przy aucie zadziałały.
_________________
Najdalej dojechałem swym Roverkiem do ... Я л т а
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Pilot - wymiana baterii
tomekk_nt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Maj 26, 2013 15:39
Przem
Brak nowych postów [MG ZS] Wymiana baterii w pilocie
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Nie Lis 23, 2008 14:10
Gość
Brak nowych postów [R416] Problem po wymianie baterii nic nie pomogło
muscl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sie 08, 2013 08:33
muscl
Brak nowych postów [ZS] Dioda zdechła po wymianie baterii w pilocie
msf Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Wrz 29, 2010 17:32
msf
Brak nowych postów [R400 1.4 97r] Niedzialajacy pilot po wymianie baterii.
przemek101 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Mar 15, 2010 00:00
bielawnym



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink