Wysłany: Nie Maj 19, 2013 13:48 [R 620 SDI] Dwie "wolne" kostki pod kolumną kierow
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Sprawa wygląda tak, że dzisiaj "grzebiąc" trochę w moim Roverku zauważyłem dwie kostki, które nie są nigdzie podłączone, a pasują do dwóch wolnych "gniazdek". Mam pytanie czy one powinny być odłączone czy nie? I za co odpowiadają te dwie kostki?
Z góry dzięki
[ Dodano: Nie Maj 19, 2013 14:48 ]
Koledzy pomóżcie, bo nie wiem czy wpiąć te wtyczki czy nie, a boje się, że coś się zepsuje
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 19, 2013 13:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Maj 25, 2013 07:59
To jest od immo - jedna kostka idzie jeśli dobrze pamiętam do stacyjki (jest tam pętla indukcyjna) a druga do ECU. jeśli chodzi ci auto bez tego tzn że masz odłączone immo
Nie wiem czy to seryjna centralka czy nie. Jak je podłączyłem to zaczął na desce migać zielony kluczyk, jak odpaliłem silnik to dalej miga, a powinien zgasnąć z tego co mi się wydaje. Coś pewnie jest nie tak tylko pytanie co. A w nawiasie pytając nie mam centralnego...w każdym modelu był centralny zamek czy w niektórych wersjach go nie było? Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Maj 26, 2013 16:18
To co opisujesz to jednoznaczny sygnał że ktoś kiedyś miał problem i załatwił go kilofem - nie widział gdzie stuknąć to walił gdzie popadnie. Każda 600-tka czy z przd liftu czy poliftowa miała alarm, centralny zamek z pilotem i immo. Immo w pierwszych modelach, tych z pilotem na podczerwień jednoprzyciskowych było połączone z alarmem i centralnym - tzn z puszki w bagażniku szedł sygnał do ecu że można odpalić i samochód odpalał. Działanie tego immo było nieco zbliżone do tych montowanych w mniejszych roverach (100, 200, 400, MGf ale również i LR Freelander) - chodź tam montowany był system LUCAS-a (W R600 zawsze było Valeo). Polegało ono na tym że aby uzbroić immo należało zamknąć auto z pilota -wówczas załączała się pełna ochrona i alarm i centralny i immo - jeśli otworzyło się z kluczyka nie można było uruchomić silnika tylko odzywał się klakson było trzeba otworzyć pilotem by można było uruchomić silnik. w nowszych modelach (tych z grubymi kluczykami i zieloną kontrolką z kluczykiem na obrotomierzu (immo)) immo jest już całkowicie oddzielone od alarmu i centralnego zamku. Immobilizer jest oparty o kluczyk z transponderem, pętla indukcyjna przy stacyjce "szczytuje" dane z kluczyka i przekazuje dalej do ecu i wówczas można dopiero odpalić auto. Alarm z centralnym tylko zabezpiecza auto przed dostaniem się do środka. Jeśli ci nie dział centralny to musisz jeszcze sprawdzić czy centralka w bagażniku też przypadkiem nie jest odłączona
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 17:18 ]
Sabzu napisał/a:
Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO
To nie dysk twardy PATA by mieć prawie 50 pinów. Całkowicie oryginalna część układu immo
Wygląda jakoś znajomo:
Marrkus, jak bym chciał pozbyć sie immo (gruby kluczyk z transponderem) to już trzeba coś mieszać przy kompie w samochodzie? Pytam bo działa mi tylko jeden kluczyk i żyje w strachu bo jak się on zespuje to nie odpale auta.
Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO
To nie dysk twardy PATA by mieć prawie 50 pinów. Całkowicie oryginalna część układu immo.
Chodziło mi o to, że w moim R 200 jest ich o wiele więcej. Sam wyjaśniłeś, że 600 miały centralki Valeo, a reszta Lucasa. Taka odpowiedź zaspokaja moją niewiedzę. Obyłoby się bez ironii o dysku twardym
_________________ A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Maj 26, 2013 20:55
Sabzu napisał/a:
Obyłoby się bez ironii o dysku twardym
są tez dyki twrade SATA gdzie jest ledwie kilka pinów - tak na serio nie maiło być ironicznie -przepraszam. Tak jak pisałem w systemach Lukas-a immo, alarm, centralny siedziały w jednym miejscu to i wtyczka większa...
karol6376 napisał/a:
Marrkus, jak bym chciał pozbyć sie immo (gruby kluczyk z transponderem) to już trzeba coś mieszać przy kompie w samochodzie? Pytam bo działa mi tylko jeden kluczyk i żyje w strachu bo jak się on zespuje to nie odpale auta.
Ale taki kluczyk da się bez problemu dorobić - w środku siedzi transponder PCF7931XP/C - co prawda oryginał philipsa już nie jest produkowany ale są zamienniki czy to dokładnie o takim samym nr produkcji chińskiej bądź następca PCF7935AS - ponoć nawet domowym sposobem da się zbudować programator by sczytać i zaprogramować .
link na start transpondery
Koszt w punktach dorabiania kluczy około 200pln
Prawdopodobnie ucięcie któregoś kabla przy ecu też pomaga (wyłącza immo) ale nie wiem czy na pewno - zaraz poszukam wątku na ten tema -coś tam było na temat immo w dieslu
A gdzie dokładnie znajdę tą centralkę w bagażniku? No właśnie zdziwiłem się, że mam dwa piloty, każdy po dwa guziki ale nic się nie dzieje jak nacisnę którykolwiek guzik. Chyba będzie łatwiej jak pojadę do jakiegoś szpeca od zamków i alarmów. Jeśli znacie jakiegoś dobrego w Warszawie to chętnie skorzystam.
Gdzieś po boku? Czytałem kiedyś że centralka w bagażniku chyba powinna być po prawej stronie za obiciem (tym materiałem ^^). Jak nie to po lewej.
Nie pamiętam w którym R tak jest. Jeżeli się mylę to przepraszam.
_________________ A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
[ Dodano: Pon Maj 27, 2013 19:43 ]
Dzisiaj znalazłem skrzynkę od centralnego i były wypięte dwie kostki, jak wcisnąłem je to nic się nie wydarzyło, centralnego dalej nie ma. Jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum