Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: < 1993
Witam kolegów.
Wczoraj podczas wizyty u mechanika dowiedziałem się że mam do wymiany IRD na załączonych zdjęciach widać dlaczego.
Proszę was o poradę co teraz zrobić :
- nowy - cena 5500 jest poza moim zasięgiem
- kupić używany z rozbiórki ? jak poznać w jakim jest stanie i że za krótki czas nie padnie
- regenerowany ? 2000-2500 - cena do przełknięcia tylko nie wiadomo jak go zregenerowano i co wymieniono i czy jeżeli coś się stanie podczas 12 miesięcznej gwarancji to nie zrzucą winy np. na wiskozę.
Bardzo proszę o podpowiedzi za które z góry dziękuję
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 14, 2013 19:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do Landrovera 99 nmożna kupić nowszy reduktor mimo zmiany przełożenia?
Czy można ale trzeba kupić nowszy tylny most?
Skoro jest zmiana przełożenia to prawdopodobnie oznacza że na wał wychodzi inna prędkość kątowa niż u poprzednika - nie mam pewności, proszę o info.
Jeżeli tak to w tylnym moście również muszą być zmiany w przełożeniu tak żeby wszystko współgrało.
Inaczej całą różnicę będzie odbierało sprzęgło wiskotyczne a ostatecznie padnie reduktor/most.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Nie Maj 26, 2013 19:47
Można bez problemu od TD4 i nowszych 1.8
Dyfry w nowszej (51411) i starszej (47098) rewizji przełożenia miały takie same (3.21) pomimo lekkiej zmiany w IRD. Zaś sama zmiana konstrukcyjna dyfra która nastąpiła po vinie 1A 576765 polegała na zmianie łożyskowania kosza na większe.
Z resztą zmiana przełożenia w IRD (1.467:1 w nowej vs 1.458:1) też nie była gigantyczna, aczkolwiek wpłynęła na trwałość całego układu.
Koszt takiego IRD z nowszego Landka jest wiekszy niz od tego 99r.?
Używanego powinien być podobny.
Ja regeneruję (mam zniszczone tylko podkladki satelit) - będę przekładać dwa tryby z nowszego do starszego żeby mieć lepsze przełożenie.
Jeśli mogę coś zasugerować to kupić po 2001r od autka w automacie.
Na automacie napędy nie dostają tak popalić i z doświadczenia wiem że po 200.000 robią na luzie.
Dzieki za sugestię.
Teraz już nie wiem co robić jak już mam prawie zregenerowany reduktor (łożyska chociaż były dobre, chłodniczka, podkładki będę miał) ..tyle że stara wersja.
Jak znajdę tani to kupię tak jak sugerujesz, jak nie to może powymieniam tryby na nowsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum