Wysłany: Sob Maj 25, 2013 17:13 [R25 ] Problem z zaworem EGR
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Jakiś czas temu moje autko tj Rover 25 TDi straciło na mocy głównie podczas przyspieszania (tak jakby 'zamula') + troszke przy tym zamulaniu kopci. Wyczytałem, że problemem może być zawór EGR więc postanowiłem się do niego dobrać. Od razu jednak jak się nad nim pochyliłem zauważyłem że taki cieniutki wężyk (który z niego wychodzi to czujnika jak mniemam) jest odczepiony.
Czy to mogło być przyczyną spadku mocy podczas przyspieszania czy też zbieg okoliczności/nieistotny fakt a zawór i tak powinienem zatkać?
Proszę o wyrozumiałość. Jestem totalnym laikiem.
Ostatnio zmieniony przez Wurcy Sob Maj 25, 2013 18:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 25, 2013 17:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Maj 26, 2013 12:07
jesli ten wezyk jest zdjęty tzn ze zawór jest zamknięty(nie pracuje pocisnienie don nie dochodzi) poszukaj nieszczelności w dolocie tj. od turbiny to kolektora sprawdz wszystkie weze...
Wężyki wyglądają wszystkie ok. A odkręcenie zaworu będzie dosyć trudne bo śruby są strasznie zapieczone. Może to byc coś innego czy jechać z zaworem do mechanika?
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Maj 27, 2013 16:06
Jak już gmerasz przy dolocie to polecam go przeczyścić z nagaru, a EGR zaślepić, u mnie po przeczyszczeniu wyraźnie auto dostało kopa bo prześwit zwiększył się prawie po 1 cm z każdej strony.
Przyjrzyj się też przepływce czy nie jest zbytnio zabrudzona.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum