Wysłany: Nie Paź 21, 2007 13:29 [R75] Dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
od jakiegoś czasu czyli miesiąca zauważyłem że podczas jazdy w momencie wrzucenia na luz obroty silnika spadaja poniżej zadanych. widzę i słyszę że obroty zatrzymują się na niższym poziomie na około 2-3 sekundy po czym wracają do swoich normalnych wartości.
nie ma żadnego falowania obrotów czy szarpania.spokojnie zejdzie z obrotów a potem je podniesie i jest ok. nie zdarza się to często ale jest. czy to może być przepływomiez powietrza? miałem go na wierzchu ale na moje oko jest czysty bo nic w nim nie ma. zresztą nie bardzo wiem coby miało się w nim zepsuć.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 20:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 15:57
jarema napisał/a:
czy to może być przepływomiez powietrza?
- w znanych mi opisach jest to jedna z możliwych przyczyn.
Spróbuj przeczyścić przepływomierz. Tutaj jest procedura:
http://www.the75andztclub...read.php?t=2207
Uwaga: nie wolno w środku czujnika niczego dotykać.
Jako spray do czyszczenia możesz użyć Kontakt WL do czyszczenia styków, jest na bazie jakiegoś specjalnego alkoholu, do kupienia w sklepach z częściami elektronicznymi.
Czujnik wcale nie będzie wyglądać na brudny. Na Forum TDI pisali, że jakieś dwa druciki (których jeszcze na oczy nie widziałem) po czyszczeniu lekko zmienią kolor (z czarnego na szary lub odwrotnie).
Jeżeli czujnik się kończy to czyszczenie nie pomoże ale jeżeli jest brudny to może wydłużyć jego żywot. Ze względu na wysoką cenę oryginalnego czujnika (zamienniki są podobno duuuużo mnie trwałe) warto spróbować.
Ja jeszcze tego nie musiałem robić, więc własnych doświadczeń nie mam.
[ Dodano: Nie Paź 21, 2007 17:09 ]
jarema napisał/a:
nie bardzo wiem coby miało się w nim zepsuć.
- zużywają się i jest to normalne. Polega to (chyba) na wysyłaniu coraz słabszych sygnałów do ECU, które mając błędne dane nie steruje dalej prawidłowo.
Jeszcze cytat z tego:
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm#CF
"THE MAF SENSOR IS THE SINGLE MOST COMMON CAUSE OF POOR PERFORMANCE BELOW 2000RPM." , czyli: przepływka jest najczęstszą przyczyną kiepskiej pracy silnika poniżej 2kobr/min.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 17:22
Test komputerowy o ile testujący potrafi to zrobić to bez problemu to zinterpretuje (przepływomierz) a najlepiej odłącz go i wtedy zobacz jak się zachowuje silnik
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 18:33
Nie wiem ale wydaje mi się że to może też być po części wina zaworu wysokiego ciśnienia na pompie, bo on lubi się przyciąć jeżeli jakiś paproch mikroskopijny wpadnie. Proponuję go wyjąć i przedmuchać sprężarką. Najprawdopodobniej się mylę ale może to też być przyczyna.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 18:45
Zawór wysokiego ciśnienia jeżeli się zaciął to auta nie da się uruchomić automatycznie będzie za niskie cisnienie na akumulator paliwa (listwę common rail)proste do zdiagnozowania na wskazaniach komputera który tylko potrafi zczytać parametry silnika
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 19:03 Re: [R75 CDT 2000] dlaczego spadają obroty biegu jałlowego?
jarema napisał/a:
od jakiegoś czasu czyli miesiąca zauważyłem że podczas jazdy w momencie wrzucenia na luz obroty silnika spadaja poniżej zadanych. widzę i słyszę że obroty zatrzymują się na niższym poziomie na około 2-3 sekundy po czym wracają do swoich normalnych wartości.
nie ma żadnego falowania obrotów czy szarpania.spokojnie zejdzie z obrotów a potem je podniesie i jest ok. nie zdarza się to często ale jest. czy to może być przepływomiez powietrza? miałem go na wierzchu ale na moje oko jest czysty bo nic w nim nie ma. zresztą nie bardzo wiem coby miało się w nim zepsuć.
A nie zauwazyles moze, czy zdaza sie to w sytuacji, gdy w chwili wrzucenia na luz wciskasz hamulec? U mnie tak jest. Gdy podczas jazdy wrzuce luz, puszcze sprzeglo i wcisne hamulec obroty spadaja (do ok. 400obr.), gdy na chwile puszcze hamulec, obroty wracaja do normy. Przy ponownym wcisnieciu hamulca juz jest ok. Co dziwne, gdy wrzuce luz i przy wcisnietym sprzegle, wcisne hamulec wszystko jest dobrze( tak wlasnie robie teraz caly czas). Moze u Ciebie jest podobnie? Na poczatku myslalem ze jest to wina paliwa, ale trwa to juz zbyt dlugo, duzo tankowan, rozne stacje i wciaz bez zmian. Moze ktos znajdzie rozwiazanie?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 21, 2007 19:07
Sprawdż wężyki podciśnieniowe i zawór przy serwie
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 13:41
W temacie zaworu się nie do końca zgadzam z przemo285 ponieważ auto nie odpali gdy zawór całkiem się zatnie w pozycji bodajże wsuniętej. A może być też tak że kiedy się wsuwa jest w nim jakiś mikro syf to wtedy on się przycina ale nie całkiem.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Paź 22, 2007 17:56
Chyba się nie zrozumieliśmy Rovan mi chodzi o zaworek podciśnieniowy od serwa /hamulcy a Ty cyba mówisz o zaworze /regulatorze paliwa w pompie wysokiego ciśnienia
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
po kilku dniach obserwacji doszedłem do wniosków że te obroty spadają jak tylko wrzucę na luz. nie ma wpływu naciskanie pedału hamulca. po prostu jadę wrzucam luz a obroty spadają do około 600 trwa to 2-3 sekundy po czym silnik wraca na swoje optymalne obroty.
nigdy nie zgasł ani też nie przerywał czy szarpał na tych niskich obrotach.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 15:44
jarema napisał/a:
obroty spadają do około 600 trwa to 2-3 sekundy po czym silnik wraca na swoje optymalne obroty.
- kiedyś na Forum padło pytanie, czy w R75 CDT nie są zbyt niskie wolne obroty. Z zamieszczonych informacji wynika, że wszystkim (u mnie też) zegar pokazuje 600obr/min - i to cały czas. RAVE podaje więcej (chyba ~800) i sprawdzaliśmy, że na cyfrowym wyświetlaczu, przy wywołaniu wewnętrznej diagnostyki cyfrowo pozkazane jest w większości przypadków ~800obr/min. Na zegarach mamy pokazywane cały czas 600obr i przynajmniej ja nie zauważyłem żeby to 600 po jakimś czasie się podnosiło - i nie ma znaczenia czy wciskam hamulec, czy nie oraz czy jest to na postoju czy w czasie jazdy. Zegar stoi na 600.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 19:29
jarema napisał/a:
no i ja mam 800
- na obrotomierzu?, na wyświetlaczu cyfrowym w trybie diagnostyki?, to samo tu i tu?
wejdź w tryb testowy komputerka i sprawdź na wyświetlaczu cyfrowym. Marian_K opisał dokładnie jak wejść w ten tryb i jak się po nim poruszać.
Na wyświetlaczu cyfrowym na wolnych obrotach powinieneś ujrzeć ustabilizowane ~800 obr/min. Co to znaczy czuć? - autem telepie? Bo, że słychać różnicę w obrotach silnika to raczej normalne.
Jeżeli będziesz miał na wyświetlaczu cyfrowym, w trybie diagnostyki wewnętrznej 600 obr/min, to sądząc z wcześniej przytoczonej wymiany danych, zapoczątkowanej postem Jolci (odszukaj), to będzie rzeczywiście mało. Innym niepokojącym trochę objawem jest ten skok obrotów. Tu to już pomysłu nie mam - może jakiś czujnik się kończy, może słynna przepływka - jest prowadzony równolegle wątek w tym temacie, może coś przypchane - np. Anglicy radzą po około 100kkm przeczyścić zawór EGR (nie wiem co to, na zdjęciu to widziałem).
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 19:34
Koniecznie sprawdż EGR czy się casem nie rozszczelnił ten grzybek w środku i nie przydusza go spalinami. A najlepiej test zrobić , może coś wyjdzie
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum