Wysłany: Pią Lis 19, 2010 12:18 [R75] problem z alarmem - czujnik otwarcia drzwi
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam serdecznie i prosze o pomoc w kwestii alarmu
po zamknieciu kluczykiem (jezeli ma to jakies znaczenie - pilotem nie zamykam poniewaz rozlecial sie przycisk) po pewnym czasie zalacza sie alarm.
Oczywiscie po kilkudziesieciu sekundach milknie, potem tak jeszcze 3-4 razy i jest spokoj.
Czy wine ponosi czujnik otwartych drzwi? niestety ktorys jest uszkodzony i mimo zamkniecia wszystkich drzwi, maski, klapy bagaznika swieci sie kontrolka "otwartych drzwi".
Jezeli ten czujnik moze byc powodem - prosze o informacje gdzie one sie znajduja (czy sa takze w klapie bagaznika i maski-jezeli tak to gdzie?)
i jaka jest zasada ich dzialania?
dziekuje za odpowiedz
slawkop
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 12:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Lis 19, 2010 12:25
slawkop napisał/a:
Jezeli ten czujnik moze byc powodem - prosze o informacje gdzie one sie znajduja (czy sa takze w klapie bagaznika i maski-jezeli tak to gdzie?)
Jeżeli po zamknięciu drzwi, maski i klapy bagażnika pali się światło w kabinie to wina czujnika drzwi lub tylnej klapy. Jeżeli jednak światło gaśnie w kabinie to wina czujnika maski. Obstawiam ten ostatni.
Napisz czy gaśnie światło czy nie.
Czujnik zamknięcia maski demontujesz ściągając z niego osłonkę gumową. Następnie podważasz po bokach małym śrubokrętem i czujnik wychodzi do góry.
U mnie pewnego razu był zalany wodą i pokazywał otwarcie drzwi.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lis 22, 2010 21:47, w całości zmieniany 1 raz
U mnie pewnego razu był zalany wodą i pokazywał otwarcie drzwi.
Jego odłączenie powoduje zamknięcie układu, czyli tak jakby maska była zamknięta
U mnie było podobnie jak u apples. Czujnik rozebrałem, wysuszyłem, uszczelniłem silikonem i ... leży do dzisiaj na biurku Nie mam czasu zamontować.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jezeli ten czujnik moze byc powodem - prosze o informacje gdzie one sie znajduja (czy sa takze w klapie bagaznika i maski-jezeli tak to gdzie?)
Jeżeli po zamknięciu drzwi, maski i klapy bagażnika pali się światło w kabinie to wina czujnika drzwi lub tylnej klapy. Jeżeli jednak światło gaśnie w kabinie to wina czujnika maski. Obstawiam ten ostatni.
Napisz czy gaśnie światło czy nie.
zgadza sie - swiatlo gasnie po zamknieciu drzwi. czujnik znalazlem
bardzo dziekuje - mam jeszcze jeden powazniejszy problem ale to odnosnie silnika - opisze w oddzielnym poscie
pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony przez MaReK Pią Lis 19, 2010 14:38, w całości zmieniany 1 raz
Czujnik zamknięcia maski demontujesz ściągając z niego osłonkę gumową. Następnie podważasz po bokach małym śrubokrętem i czujnik wychodzi do góry.
A jak teraz założyć spowrotem tą osłonkę gumową?(Czujnik zdemontowałem podważająć tę czarną część,ta popielata w którą wchodzi owa osłonka,jest nadal na swoim miejscu,ją też się wyciąga?).Miałem tę osłonkę tylko nałożoną na czujnik i gdy jechałem powyżej 150 km/h,dostawał się większy podmuch wiatru,zapalała się kontrolka,czy mogło się tak dziać właśnie przez to że nie była dokładnie założona?
Podepne się pod temat.
Zaczęła świecić się kontrolka otwartych drzwi, pokazuje nawet, ze drzwi od strony kierowcy, swiatlo w srodku sie zaswieca.
Oczywiscie nie moglem zamknac dzrwi kluczykiem wiec wciskalem recznie te bolce od zamykania drzwi. Ale zaswiecalo mi sie po jakims czasie swiatlo w srodku, balem sie o akumulator, ale po 2 dniach "naprawilo sie".
PO 4 dniach spokoju znowu to samo, w czsie jazdy zapal mi sie ze drzwi od strony kierowcy otwarte, dyskoteka w srodku (jechalem wieczorem), co wylaczylem swiatlo w srodku to za chwile sie wlaczalo i tak w kolko.
Czujnik drzwi jak dobrze rozumie?
Co moge zrobic sam?
Cos nie styka, czy do wymiany ten czujnik? Cos przeczyscic, dmuchnac, czy WD40 moge sprobowac?
Pozdrawiam
U mnie pewnego razu był zalany wodą i pokazywał otwarcie drzwi.
Jego odłączenie powoduje zamknięcie układu, czyli tak jakby maska była zamknięta
U mnie było podobnie jak u apples. Czujnik rozebrałem, wysuszyłem, uszczelniłem silikonem i ... leży do dzisiaj na biurku Nie mam czasu zamontować.
Dzis o 3 rano musiałem wyjść pzred blok bo alarm się włączył. Problem z czujnikiem maski. Nie dało nic ruszanie nim. Dziś odkręciłem go żeby wysuszyć i jak napisane jest że jego odłączenie pooduje zamknięcie obiegu jakby była maska zamknięta. U mnie tego nie ma jak zamykam auto to jest ten dźwięk jakby było coś otwarte. Czemu? Susze teraz czujnik i zobacze czy coś da.
I jeszcze jedno w tym czuniku jest miejsce na 3 bolce a u mnie tylko są 2 jakby jeden ułamany. Ale do tej pory wsio było ok.
[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 12:03 ]
Ok udało mi się. Narazie jest w porządku zobaczymy jak bedzie dalej.
Panowie pomocy. Długo się nie nacieszyłem. Spokój był ze 2 godziny i znów się alarm załącza. Co to może być. Nie zostawię auta pod blokiem bo będzie wył cały czas. Co robić?? Jak go odłączyć żeby wcale nie było jego. Jak miałem odłączony to też nie mogłem zamknąć auta bo sygnalizował otwarcie czegoś. To jak go odpiąć żeby było dobrze.
Nie mam wyświetlacza. Pokazuje mi ogólnie że otwarte. Wcześniej jak jechałem to podczas jazdy mi mignęła ta kontrolka i się zapaliła. Dopiero jak wyjąłem i przesuszyłem zadziałało aż do teraz. Nie wiem co robić.
Ale jak zamykam auto to światło gaśnie w środku czyli wychodzi że to czujnik maski.
Teraz odłączyłem czujnik i zamknęlo się, wychodzi na to że w nim tkwi problem. Moze za krótko suszyłem go
Teraz odłączyłem czujnik i zamknęlo się, wychodzi na to że w nim tkwi problem. Moze za krótko suszyłem go
Aha. Bo ja już się pogubiłem To on w końcu jest wpięty w układ?
Jak go wypniesz, to powinien ci się zamykać normalnie i nie powinien sygnalizować, że jest cokolwiek otwarte.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Odpiąłem go i za jakieś 15 minut znów się alarm włączył. Pochodził krótko i przestał. Nic nie robiłem i czekam ale narazie po raz kolejny nie włącza się. Jakbym drzwi otworzył to potem przy zamknięciu pewnie by pipnęło. Nie iwem czy mokra jest ta wtyczka od czujnik aczy co. Na pewno z nim problem tylko jak go wyjaśnić.
[ Dodano: Pią Maj 06, 2011 16:51 ]
No i pipa. Byłem u kilku majstrów to mi sie odechciało. Jeden mnie na środe ma przyjąć. Ale do tego czasu auta nie zamknę. Co to może być. A tak samo klapa z tyłu może świrować i światło się zgasi po zamknięciu auta? Żeby można było odłączyć alarm ale nawet tego nie można bo centralka ni ebędzie działać. Co tu robić? Jest jakaś szansa żeby całkiem odłączyć ten czujnik w inny sposób? Gorzej jak to nie ten.
Może jest jakiś sposób żeby ten alarm jednak odłączyć? A tylna klapa gdzie ma czujnik? Też można go odłączyć?
A tylna klapa gdzie ma czujnik? Też można go odłączyć?
Próbuj pod wykładziną klapy... Możesz go odpiąć, ale nie wiem czy to działa tak samo jak ten od maski. Chociaż jak robiłem ostatnio podświetlenie tablicy to odpiąłem zamek i zapomniałem się i zamknąłem klapę i auto i nic nie pipnęło, ale nie wiem czy to tak działa.
Potem na siłę musiałem otworzyć klapę, ale się dało.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
markozalko, przecież jak zakluczysz kluczem to auto jest zabezpieczone a alarm nie wyje od czujnika maski. Całą zimę tak zamykałem bo nie miałem zdrowia z tym na mrozie walczyć. Ciekawe było to, że u mnie nie sygnalizowało na zegarach otwartych drzwi czy maski. Przeszło jak pogmerałem przy czujniku maski i na razie do dziś jest OK. Jak jest ten czujnik łupnięty to domykanie szyb z kluczyka też nie działa.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ale jak zamykam z klucza to tez jest dźwięk pojedynczy informujący o otwarciu czegoś. Jak rano ruszałem tym czujnikiem i go suszyłem to potem było ok. Teraz już nie jest. Nawet aku odłączyłem i nic nie dało. A jak można zamknąć auto bez alarmu?
no i OK, mnie też pikało zawsze ale nie wariował z powodu maski. Piknąć powinien. Zakluczenie kluczem zamyka auto ale alarm uzbraja się tylko w "połowie" nie działają czujniki ruchu wewnątrz, czujnik maski i coś jeszcze chyba ale nie pamiętam. Najlepiej pobierz sobie polską instrukcję obsługi i tam masz wszystko opisane. Moja żona zamykała auto bez alarmu: otwierasz tylne drzwi, zamykasz wszystkie inne przyciskiem z środka auta i zatrzaskujesz tylne i auto masz zamknięte bez alarmu, otworzysz normalnie z pilota albo z kluczyka. UWAGA MOŻNA ZATRZASNĄĆ W TEN SPOSÓB KLUCZYKI I BĘDZIE PROBLEM trzeba się pilnować albo mieć drugi komplet na podorędziu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
no i OK, mnie też pikało zawsze ale nie wariował z powodu maski. Piknąć powinien. Zakluczenie kluczem zamyka auto ale alarm uzbraja się tylko w "połowie" nie działają czujniki ruchu wewnątrz, czujnik maski i coś jeszcze chyba ale nie pamiętam. Najlepiej pobierz sobie polską instrukcję obsługi i tam masz wszystko opisane. Moja żona zamykała auto bez alarmu: otwierasz tylne drzwi, zamykasz wszystkie inne przyciskiem z środka auta i zatrzaskujesz tylne i auto masz zamknięte bez alarmu, otworzysz normalnie z pilota albo z kluczyka. UWAGA MOŻNA ZATRZASNĄĆ W TEN SPOSÓB KLUCZYKI I BĘDZIE PROBLEM trzeba się pilnować albo mieć drugi komplet na podorędziu.
Dzięki wielkie za pomoc w zamknięciu bez alarmu. Chociaż z tym spokój. Ale może wy będziecie mądrzejsi bo już zgłupiałem. Zamykam z pilota albo z kluczyka i jest dźwięk (czyli coś otwarte). Światło w kabinie gaśnie i za jakiś czas włącza się alarm. Działa chyba tylko raz (jest takie coś w instrukcji). Potem ponoć ma się znów uzbroić i będzi eok nie będzie wył. To gdzie szukać tej przyczyny?? Jeśli to nic od maski to czemu światła gasną. Czujnik maski jest dobry bo sprawdzałem. Jak przekręcam kluczyk w stacyjce czy jadę pali się kontrolka od otwarcia czegoś.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum