Wysłany: Nie Cze 09, 2013 17:34 [R200] sprzedaż auta. Ile waży blacha?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam.
Nie wiem czy dobry dział ale jeżeli nie to proszę o przeniesienie.
Z racji z tego iż moj R200 się ciągle psuję i na dodatek wczoraj dostał porządny strzał(sarenka się natoczyła) to postanowiłem go sprzedaz na części całego.
Czy może wie ktoś z was ile waży sama blacha rovera? Beż środka bez silnika bez szyb zderzaków kalpy przedniej i tylnej i drzwi. Wersja 3d? 500kg może ważyc?
Dzieki za odpowiedzi i pozdro
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 09, 2013 17:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie wiem ile waży ta blacha z rovera,
ale sądzę ze to co planujesz zrobić nie jest do końca legalne, gdyż nie będziesz mógł go wyrejestrować jak sprzedaż to co się da na części a to co ci zostanie czyli niewiele nie przyjmą ci na złomie i nie dostaniesz kwitka o zbyciu pojazdu, potrzebnego do wyrejestrowania Auta, co z tym idzie będą ci liczyć OC i nie wiem co jeszcze i za pare lat mogą sie o to dosrać z ubezpieczalni
"
USTAWA z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
Cytuję tylko paragrafy, które interesują kogoś, kto sprzedaje pojazd na części:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 1.
1. Ustawa określa zasady postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji w sposób zapewniający ochronę życia i zdrowia ludzi oraz ochronę środowiska zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
2. W sprawach dotyczących postępowania z pojazdami wycofanymi z eksploatacji w zakresie nieuregulowanym w ustawie stosuje się przepisy o odpadach.
Rozdział 3
Obowiązki właścicieli pojazdów
Art. 18.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji może przekazać go wyłącznie do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów.
Art. 19.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji lub upoważniona przez niego osoba, przekazując pojazd do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, jest obowiązany okazać:
1) dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość;
2) dowód rejestracyjny pojazdu oraz kartę pojazdu, jeżeli była wydana, lub inny dokument potwierdzający dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym;
3) dokument potwierdzający własność w przypadku właściciela pojazdu innego niż wpisany w dowodzie rejestracyjnym.
Art. 20.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji jest obowiązany w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia o demontażu pojazdu lub zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
Rozdział 4
Obowiązki przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu
Art. 23.
1. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu jest obowiązany do przyjęcia każdego pojazdu wycofanego z eksploatacji, który posiada cechy identyfikacyjne pojazdu, o których mowa w art. 66 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, z zastrzeżeniem ust. 7.
2. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu przy przyjmowaniu pojazdu wycofanego z eksploatacji może pobrać opłatę od właściciela pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3 i 6.
3. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty, o której mowa w ust. 2, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
1) pojazd jest zarejestrowany na terytorium kraju, zgodnie z odrębnymi przepisami;
2) pojazd wycofany z eksploatacji:
a) jest kompletny,
b) nie zawiera innych odpadów, które nie pochodzą z danego pojazdu.
4. Za pojazd kompletny uważa się pojazd, który zawiera wszystkie istotne elementy i jego masa jest nie mniejsza niż 90% masy pojazdu.
5. W przypadku przyjmowania od właściciela niekompletnego pojazdu wycofanego z eksploatacji opłata, o której mowa w ust. 2, nie może przekraczać wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu.
7. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu może odmówić przyjęcia niekompletnego pojazdu, jeżeli właściciel pojazdu odmawia uiszczenia opłaty, o której mowa w ust. 2.
8. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, mając na uwadze wymogi ochrony środowiska, potrzebę zapewnienia kompletności pojazdów w celu uzyskania odpowiednich poziomów odzysku i recyklingu oraz przeciwdziałanie niewłaściwemu zagospodarowaniu odpadów, określi, w drodze rozporządzenia, listę istotnych elementów pojazdu, o których mowa w ust. 4.
Art. 25.
1. W przypadku przyjmowania pojazdu, który nie spełnia warunków określonych w art. 23 ust. 3 pkt 2 lit. a, przedsiębiorca prowadzący stację demontażu jest obowiązany do wydania zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu. Przepisy art. 24 ust. 1 pkt 1 i ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
Rozdział 8
Przepisy karne
Art. 48.
Kto wbrew przepisowi art. 18 nie przekazuje pojazdu wycofanego z eksploatacji do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, podlega karze grzywny.
Art. 50.
Kto poza stacją demontażu dokonuje:
1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub substancji niebezpiecznych, w tym płynów,
2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,
3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów nadających się do odzysku lub recyklingu
- podlega karze grzywny.
Wiem że nie ma zdjęc ale na ile byście wycenili tak orientacyjnie Rovera 200 3d ciemny granat 1998 r. 1.4 103km.
Klima jest ale coś nie działa,
alarm immo i centralny odlaczony bo sie psuło
katalizator wyciety
skrzynia dziala ale przy wrzucaniu 1 i 2 zgrzyta
wycieraczka i spryskiwcz z tyłu ani podgrzewanie nie działa
Stan wizualny dobry rdzy nie widac.
posiada wspomaganie i elektryczne szyby
abs brak
auto jest na zimowkach i felgach stalowych
I jak bym chcial zrobic ta blacharke(klapa,zderzak i nowa chłodnicę), wymienic skrzynie, zrobic klime do porządku przewody swiece tez trzeba wymienic bo szarpie i jeszcze ta woda mi sie gotuje nie raz pisałem na forum o tym:) to ok 2koła musze włożyc więc sami powiedzcie czy nie lepiej na części?
Trzeba popytać w różnych punktach skupu takich samochodów, niektórzy ostro przestrzegają że samochód musi posiadać 90% masy własnej jeśli ma być sprzedany jako kompletny i doliczają kasę za każdy kilogram od normy. Ale w niektórych złomach, zwłaszcza na uboczu gdzie nie ma dużego ruchu wystarczy im sama podłoga z numerami a wszystko powyżej można ciąć No i wiadomo trzeba troszkę dopłacić.
Ja jak złomowałem kadeta to koleś powiedział że ma być 90% masy ale niekoniecznie auta byle w metalu.
Więc dołożyliśmy odpadki z zakładu i było OK.
Zależy na jaki zakład trafisz.
Wziąłbym cały motor, 103 km kusi mnie od dawna ale kasa, a po drugie ta woda to człowieka odstrasza. Ile aut ojciec na złom pooddawał.. Byle Ci wyrejestrowali, ale tak czy siak zarobić to się na tym nie da.
Z przodu pod zderzakiem są przykręcane po obu stronach takie gumy, aby się śmiecia nie nabierało - masz może prawą dobrą??
Kolego Fancy jeszcze nic nie sprzedaję;)
Najpierw muszę podjechac do znjomego od złomu i sie zpytac co i jak.
Zrobic może i się nie da ale chyba lepiej całego sprzedac na części niż włożyc 2 tys i sprzedac jakimś cudem za 4 prawda?
jak sprzedawałem niedawno swojego 820 na złom, to dzwoniłem do wielu osób które skupuja auta niekompletne lub uszkodzone. większa część z nich chciała by kompletne auto i najlepiej za darmo...
na jednym złomie powiedział mi gościu chyba 60 albo 80gr za kg, auto mogłobyć niekompletne, byleby masa zgadzała się z dowodem. ale dowóz musiałbym zorganizować we własnym zakresie.
dogadałem sie z innym, wyjąłem wszystko co wygladało na sprawne i przedstawiało jakąś wartość. czyli komora silnika była pusta, lampy, zrerzak itp wyjałem, w środku wyjąłem co sie dało, zostala goła deska i fotele przód bo były juz wyjechane wydech, emblematy i inne części wyciągnąłem, pozniej auto załadowałem złomem i chłop praktycznie lawetą wyciągnął go z garażu, koła zdjąłem na lawecie
dodatkowo zapłacił mi za bude chyba 600zł i wystawił zaświadczenia o demontarzu pojazdu, z tymi kwitkami do urzędu i auto legalnie wyrejestrowane
dostałem mniej niż chciałem ale i tak raczej na nim wyszedłem na swoje
najpierw sie zorientuj u siebie w okolicy. takich ludzi co skupują auta jest masa, z niektórymi napewno można sie dogadać
Chyba za kolorowo widzę sprawę z tą rozbióką.
Macie doświadczenie ze sprzedażą części ? Schodzi to jakoś?
Silnik ciężko sprzedac? Bo w sumie on jest najwięcej warty. Może byście go robili na moim miejscu i dopiero w całości sprzedali jednak?
Jest jeszcze jedna opcja zdobycia kwitka na to ze sprzedałeś pojazd ale jest to takie nie do końca zgodne z prawem więc wyśle ci to na PW żeby nie było problemów
Jeżeli chodzi o silnik to miał robiony HGF(głowica planowana, coś tam czyszczone płukane) zrobiłem na tym jakies 10k km a na rozrządzie 30k km
[ Dodano: Czw Cze 13, 2013 23:16 ]
Witam wszystkich;)
Przemyślałem trochę sprawę i powiedzcie co myślicie o tym żeby kupic jakiegoś R200 z uszkodzonym silnikiem na allegro sa od 1100 w góre i przełożyc mój silnik do niego ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum