Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:08 [416 Si ] PASEK WIELOKLINOWY
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam:)
Mam Małe Pytanko.
Chodzi o pasek Wieloklinowy 5-cio rowkowy napedzajacy alternator.
Sprawa polega na tym że zaraz po kupnie auta postanowiłem wymienić paski Klinowe.
Kupiłem w InterCars 2 paski
Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacji: 5PK1155,
ale sie okazało że ten drugi jest za krótki bo mam nieoryginalną - później dokładaną przez poprzedniego właściciela klimatyzacje, i pasek oddałem i zaufałem mechanikom którzy sami dobrali pasek do mojego auta.
No i założyli pasek 5PK1212! i po paru miesiącach jazdy pasek lata i piszczy jak ze wścieklizną. napinacz na full wiec założyli za duzy pasek.
Jeżdziłem 3 razy do Intercarsu i dobierałem paski później sam, bo głąby jak założyli mi nowy pasek będąc pewni że jest dobry, stary przecieli i wywalili w kubeł. ( debil ze mnie bo mogłem go k***a brać spowrotem) wiec nie miałem "oryginalnego" na którym mógłbym bazować, bo wtedy bym go zmierzył i pojechał tylko raz do tego Grajdołka o nazwie Inter Cars.
Mam pytanko do Was Mili
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc bo kompletnie nie mam pojęcia jaki powinienem założyć ten pasek R 416Si 1.6 96r.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:13
Oba paski są za długie.
Pasek do wspomagania to 3PK753-3PK755.
Natomiast paski osprzętu spotkałem się z 5PK1145, 1155 i najdłuższy z jakim się spotkałem to 1200.
No jak? Bazowałem na wymiarach podanych w Technicznym FAQ
"W silnikach serii K produkowanych po 95 roku są dwa paski klinowe: Pierwszy: Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacji: 5PK1155 Pasek do alternatora (auta bez klimatyzacji): 5PK736 Warto jednak przy zakupie potwierdzić w katalogu rodzaj paska do swojego auta."
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 10:17
Wpisz sobie w wyszukiwarce części CDU2160 (to jest numer oryginalnego paska do wspomagania).
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 67 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 23:03
Jak kupowałem pasek do napędzania osprzętu to nie brałem konkretnie do rovera tylko z paskiem pojechałem do znajomego do sklepu i kupiłem wg rozmiaru. Stary pasek miał 1155mm, ale znajomy polecił mi żebym wziął 1150mm. Tak też zrobiłem i przejechał od tego czasu 3 tys km bez najmniejszego problemu.... aha cena ca pasek to było niecałe 20zł.
Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 25 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 09:24
u nie pasek ze względu do klimę dokładaną jest 5PK1200, ale to tez zalezy od rolki prowadzącej ten pasek. Kiedyś kupiłem rolkę i pasek nie pasował bo rolka była o jakieś 2-3mm większa od poprzedniej. Na takie duperelki też czasem trzeba zwrócić uwagę.
Przyjacielu powiem z czystym sumieniem
ze do mojego roverka 416 Si z 96 roku idealnie pasują następujące paski wieloklin owe
3pk760
5pk1200
wcześniej wymieniałem pasek 3 razy - zwracałem do inter carsu bo tamte byly niedobre - za duże
Te podane teraz prze zemnie pasują idealnie. Mam dokładaną klimę Diavia
Dzięki, już założyłem 5pk1200, chodź gdyby był o 10-15 mm krótszy, też by pasował. Zobaczymy jak się będzie spisywał alternator firmy Bosch z R45. A dodatkowe 20A ładowania nie zaszkodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum