Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Cze 01, 2013 17:44 [R620 SDI] Problem z A/C
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
Dzisiaj zauważyłem że klimatyzacja zrobiła się mało wydajna. Sprawdziłem czy sprężarka się włącza i jest ok. Jednak wentylatory załączają się dopiero po pewnym czasie w dodatku na 3 sekundy i tak co jakiś czas. Wygląda to tak jakby było słabe sprężenie! Miał ktoś podobny problem? W poniedziałek pojadę sprawdzić szczelność i czynnik. Oby to nie była tylko sprężarka!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 01, 2013 17:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 18:56
praktis napisał/a:
Jeśli działa to przyczyną małej wydajności jest zazwyczaj mało czynnika w układzie. Kiedy ostatnio serwisowałeś klimę?
Cytat:
Klimę nabijałem jakiś rok temu po trzech latach jazdy bez zaglądania do klimy i wyszło że praktycznie była pełna i dlatego trochę się teraz martwię że mogła paść sprężarka:/ Na forum znalazłem jeszcze coś na temat jakiegoś zaworu ciśnienia który nie trzyma ciśnienia i też może być taka przyczyna. No nic zobaczę jutro jak się wybiorę do serwisu klimy...
Orientujecie się czy mogą mi sprawdzić ilość czynnika bez jego wymiany, bo pamiętam ostatnio gość mi powiedział że tak czy siak musi wymienić i wtedy będzie wiedział ile zeszło!??Jak dla mnie trochę dziwne ale wtedy mi nie zależało bo i tak chciałem zmienić czynnik!
Automat "wysysa" czynnik z układu, robi próbę próżniową i ładuje czynnik spowrotem z ewentualnym uzupełnieniem braku więc na wydruku będziesz mieć wszystko opisane.
Tak na marginesie to sprężarkę podejrzewałbym na samym końcu, zazwyczaj przyczyną ewentualnych nieszczelności jest skraplacz
Automat "wysysa" czynnik z układu, robi próbę próżniową i ładuje czynnik spowrotem z ewentualnym uzupełnieniem braku więc na wydruku będziesz mieć wszystko opisane.
Tak na marginesie to sprężarkę podejrzewałbym na samym końcu, zazwyczaj przyczyną ewentualnych nieszczelności jest skraplacz
Bardziej bym na chłodnicę stawiał ale generalnie dużo razy się zdarza u mnie na serwisie klimatyzacji że sprężarka wali czynnikiem .
Podjedź niech wtłoczą Ci barwnik i będzie widać po paru dniach .
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 20:07
praktis napisał/a:
Automat "wysysa" czynnik z układu, robi próbę próżniową i ładuje czynnik spowrotem z ewentualnym uzupełnieniem braku więc na wydruku będziesz mieć wszystko opisane.
Czyli i tak będę musiał zapłacić za wymianę nawet jak będzie pełna:/ a miałem w tym miesiącu nie inwestować w roverka hmm
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Cze 05, 2013 10:53
Wyszło na to że nie było czynnika. Nieszczelności nie stwierdzili ale gdzieś jakaś minimalna musi być! Na rok czasu to za dużo ubyło. Nabili czynnik razem z barwnikiem i za tydzień kontrola. Puki co klima chłodzi znowu jak szalona:)
Wyszło na to że nie było czynnika. Nieszczelności nie stwierdzili ale gdzieś jakaś minimalna musi być! Na rok czasu to za dużo ubyło. Nabili czynnik razem z barwnikiem i za tydzień kontrola. Puki co klima chłodzi znowu jak szalona:)
Tylko uważaj bo nie raz spotkałem się z tym że specjalnie lekko popuszczają zaworki żeby zeszło . Sprawdź spryskiwaczem w zaworki czy nie robią się bąbelki .
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 132 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lip 03, 2013 16:52
Kurcze, u mnie chodzą wiatraki klima chłodzi ale się nie wyłancza.Caly czas mam podniesione obroty.To znaczy że jest za małe ciśnienie w układzie ?mało czynnika?
Czy walnięty czujnik.
Jeśli naciśniesz AC guzik i klima chodzi cały czas to dobrze kompresor nie musi się wyłączać zależy od producenta . Podjedź do magika niech Ci sprawdzi ile masz tzn ściągnie czynnik nabije nowy i nowy olej tylko nie za dużo . Generalnie jak podjedziesz powiedz mi jakie ciśnienia miałeś na tłoczeniu (HP) i ssaniu (LP).
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Lip 03, 2013 21:15
U mnie zawsze są cały czas podniesione delikatnie obroty na klimie, sprężarka cały czas pracuje tylko wiatraki się załączają co jakiś czas! Ale to raczej normalne w naszych roverkach!
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 132 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Lip 11, 2013 16:49
W piątek będę u magika to opisze co i jak.U mnie wiatraki chodzą przy klimie cały czas.Sprężarka SANDEN.
[ Dodano: Pią Lip 05, 2013 20:46 ]
A więc byłem dzisiaj sprawdzić i ewentualnie dobić czynnik klimatyzacji.Okazało się
że w sciągali i nabijali 2 razy.wg wydruku za pierwszym razem zeszło 343 gramy czynnika v 1200 s 84 mbar. nabili 13ml oleju,5ml uv i 246 gramów czynnika.
Za drugim razem zeszło 195 g czynnika nie wiem co to 1200 s 116 mbar V.
Dobili 690 g czynnika.
Co się okazało.Teraz klima nie pracuje cały czas tylko tak jak kiedyś sie załancza wiatraki pracują i po chwili się wyłancza obroty spadają.Wniosek jaki mi się nasuwa to to że przy małej ilości czynnika jakiś czujnik ciśnienia nie pozwala wyłączyć kompresora bo nie uzyskuje właściwego ciśnienia w układzie,a to oznacza że mam gdzieś wyciek.Po roku ubyło mi połowę czynnika.teraz pojeżdżę kilka dni i zobaczymy gdzie.
[ Dodano: Czw Lip 11, 2013 17:49 ]
Kurna,magik od klimatyzacji sprawdził dzisiaj czy nie ma śladu wycieku.Od strony silnika nie ma nic ale zostało jeszcze w kabinie.Tylko nie wiem gdzie szukać.Chyba sobie dam spokój i będę co roku uzupełniał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum