Wysłany: Sob Lip 06, 2013 11:45 [R214 Si] Problem z silnikiem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Roverka 214 Si. Podczas tego okresu użytkowania odkryłem kilka usterek, niektóre udało się zlikwidować z innymi dalej walczę :
1)Kiedy odpalam autko z rana to po przejechaniu 400 m auto strasznie szarpie (mało silnik nie wyskoczy) dzieje się to niezależnie od biegu i obrotów, dzieje się to przez 10 s a potem nie występuje,
2)Trochę powoli się zbiera na pierwszym i drugim biegu,
2)Czy spalanie w granicach 8l przy spokojnej jeździe to standard (70-80 km)?
Dodam, że podłączany był pod komputer i wyskoczył brak błędów jedynie wyświetliły się problemy z przepustnicą i świecami. Świece wymieniłem a przepustnice przeczyściłem jednak szarpanie dalej. Za wszystkie porady bardzo dziękuję
Ostatnio zmieniony przez Tomis2013 Sob Lip 06, 2013 12:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 06, 2013 11:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ad 1.) Jakie masz obroty po odpaleniu? Może masz uszkodzony czujnik temperatury i na zimnym silniku dostaje złą mieszankę. Może to być również wina grzałki sondy lambda.
Ad 2.) Powoli się zbiera w porównaniu do czego? Porsche? Ferrari? Czy innej R200? Z tego wnioskuję ze na innych zbiera się dobrze.
Ad 3.) Zrób kalibracje przepustnicy. Sprawdzałeś napięcie na przepustnicy i rezystancję?
Obroty przy odpaleniu ok 1200 i zapomniałem dodać, że silnik jak jest zimny to nierówno pracuje."powoli się zbiera" odnosi się do 1 i 2 biegu (duże obroty mała prędkość ) na 3 wzwyż jest już ok
Więc czujnik temperatury będzie dobry. Co do falowania obrotów, to zapewne masz plastikową przepustnicę. Silniczek krokowy również może być powodem falowania. Co do przyspieszenia, to taka charakterystyka skrzyni, nic z tym nie zrobisz, gdyby Ci się sprzęgło ślizgało, odczuwał byś taki problem na wyższych biegach na wzniesieniu.
Świecę sam wymieniłem (chociaż wyglądały bardzo dobrze ) kopułka i kable zapłonowe wyglądają na nowe (rok lub dwa), jutro biorę się za czyszczenie silniczka krokowego a i jeszcze takie pytanie czy przyczyną może byś zła mieszanka ?
Nalot jest koloru czarnego ale chyba będę musiał udać się do mechanika (myślę że to wina mieszanki) auto jest tak "mułowate", ledwo co zrywa podczas ruszania a podczas zmiany biegów szarpie:( . Mam jeszcze takie pytanie czy przyczyną może być filtr paliwa, albo pompa paliwa ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum