Wysłany: Sro Lip 10, 2013 11:15 [MG ZR 160] Problem ze spalaniem
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2006
Witam,
jakiś czas temu pisałem o problemie związanym z kablami zapłonowymi.
Auto krztusiło się przy dodawaniu gazu. Kable były uszkodzone, przeskakiwała iskra. Do oleju dostawała się benzyna.
Po trudnych poszukiwaniach pasujących kabli (albo były za krótkie albo za długie) zrobili mi w firmie produkującej kable zapłonowe (www.theleader.com.pl).
Są trochę za długie ale na szczęście wpinają się w świecę.
Myślałem, że wszystko jest ok.
Problem 1
Z czasem zauważyłem, że auto bardzo dużo pali.
Wczoraj podjechałem na przegląd i ledwo wjechałem do hali i już zaczęły u nich wariować czujniki od spalania.
Okazuje się, że moje auto najprawdopodobniej źle dobiera mieszankę paliwa i bardzo dużo pali.
Czy ktoś wie co może być przyczyną albo jak znaleźć co powoduje duże spalanie??
Wiem, że nie każdy komputer potrafi wskazać wszystkie błędy w przypadku MG.
Problem 2
Dodatkowo dodam, choć nie wiem czy to ma związek z problemem spalania, że w upalne dni, jak stoję w korku, to podnosi mi się temperatura wody. Po załączeniu się wentylatora temperatura spada ale nie do odpowiedniej temperatury. Przy bardzo długim staniu w korku temperatura jak rośnie załóżmy o 20 % to po załączeniu wentylatora spada o 10% i później znów rośnie o 20%. Raz nawet mi doszła prawie do max.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 10, 2013 11:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Problem 1
Z czasem zauważyłem, że auto bardzo dużo pali.
Wczoraj podjechałem na przegląd i ledwo wjechałem do hali i już zaczęły u nich wariować czujniki od spalania.
Okazuje się, że moje auto najprawdopodobniej źle dobiera mieszankę paliwa i bardzo dużo pali.
Check sie pali
andrew82 napisał/a:
Dodatkowo dodam, choć nie wiem czy to ma związek z problemem spalania, że w upalne dni, jak stoję w korku, to podnosi mi się temperatura wody. Po załączeniu się wentylatora temperatura spada ale nie do odpowiedniej temperatury. Przy bardzo długim staniu w korku temperatura jak rośnie załóżmy o 20 % to po załączeniu wentylatora spada o 10% i później znów rośnie o 20%. Raz nawet mi doszła prawie do max.
Być może za późno włącza ci się wentylator.
Musisz podłączyć się pod kompa i sprawdzić czy niema jakiś błędów.
Check mi się kiedyś zapalił jak te kable były uwalone i zakrztusił mi się mocno aż silnik zgasł. Po usunięciu błędów na kompie check zniknął. Jakiś czas później wymieniłem kable i do tej pory check się nie pojawił.
leszczu napisał/a:
Musisz podłączyć się pod kompa i sprawdzić czy niema jakiś błędów.
Dzisiaj albo jutro będę się podłączał pod kompa, ale niestety nie ma na mim mojego (MG ZR 2006 rocznik), tylko jest 2004 więc nie wiem czy się połączy i pokaże błędy.
[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 16:48 ]
No to wracam do tematu.
1. Kable i cewki sprawdzone - wszystko ok
2. Wizyta u chłopaków z BritCars zaliczona - podłączenie do komputera T4 zrobione, żadnych błędów. Sondy w normie, spaliny w normie.
TYLKO DLACZEGO MOJE AUTO NA TRASIE 220 km SPALIŁO 20 l PALIWA ?
Wychodzi 11l/100 km. To bardzo dużo biorąc pod uwagę, że jechałem ekonomicznie, starałem się nie przekraczać prędkości powyżej 110 km/h.
TYLKO DLACZEGO MOJE AUTO NA TRASIE 220 km SPALIŁO 20 l PALIWA ?
Wychodzi 11l/100 km. To bardzo dużo biorąc pod uwagę, że jechałem ekonomicznie, starałem się nie przekraczać prędkości powyżej 110 km/h.
andrew82, wg moich wyliczeń 9L
moje VVC spalało przy nie ekonomicznej jeźdize w trasie 9L, a jakie paliwo lejesz? zauważyłem że te auta są bardzo wrażliwe na jakość paliwa, zalej 98 z dobrej stacji i wtedy sprawdź spalanie, żeby rzetelnie sprawdzić spalanie musisz wyjeździć cały zbiornik i zatankować do pełna wtedy mniejszy błąd pomiaru wychodzi
[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 17:09 ] andrew82, po przeanalizowaniu Twojego tematu na początek sprawdziłbym czujnik temperatury ten od silnika (brązowy), spalanie ma ścisły związek ze wskazaniami tego czujnika, jeśli czujnik uznaje, że temperatura jest za niska to daje na bogato, przez to spalanie też będzie większe, opóźnienie włączenia wentylatora by na to wskazywało,
ten drugi czujnik temperatury (wskazuje na desce) jest duuuużo droższy więc trochę żal wymieniać go jeśli jest sprawny. A jego funkcja jest tylko informacyjna
moje VVC spalało przy nie ekonomicznej jeźdize w trasie 9L, a jakie paliwo lejesz? zauważyłem że te auta są bardzo wrażliwe na jakość paliwa, zalej 98 z dobrej stacji i wtedy sprawdź spalanie, żeby rzetelnie sprawdzić spalanie musisz wyjeździć cały zbiornik i zatankować do pełna wtedy mniejszy błąd pomiaru wychodzi
Chyba tak będę musiał próbować zrobić. Leję 95.
Kozik napisał/a:
[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 17:09 ] andrew82, po przeanalizowaniu Twojego tematu na początek sprawdziłbym czujnik temperatury ten od silnika (brązowy), spalanie ma ścisły związek ze wskazaniami tego czujnika, jeśli czujnik uznaje, że temperatura jest za niska to daje na bogato, przez to spalanie też będzie większe, opóźnienie włączenia wentylatora by na to wskazywało,
ten drugi czujnik temperatury (wskazuje na desce) jest duuuużo droższy więc trochę żal wymieniać go jeśli jest sprawny. A jego funkcja jest tylko informacyjna
Auto było podpięte do komputera T4 z oprogramowaniem od MG. Okazało się wcześniej, że miałem chyba wgrane pirackie oprogramowanie do komputera silnika, podnoszące moc. Do tej pory jak silnik się nagrzał, to wskaźnik temperatury miałem równo na środkowej kresce. Po wgraniu oryginalnego oprogramowania teraz mam parę milimetrów poniżej środkowej kreski i już mi się tak nie podnosi temperatura. Komputer wykazał, że czujniki temperatury są ok.
Po wgraniu tego oprogramowania odniosłem wrażenie, że auto mniej szarpie na niskich biegach, spadku mocy nie zauważyłem. Mimo to, spalanie uważam, że jest nadal za duże.
ADI-mistrzu, bo przetestowałem to że auto lepiej jedzie i mniej pali na 98, zarówno 1,4 jak i 1.8, poza tym jeśli leje się 95 na kiepskiej stacji to ja przy 1,4 odczułem spalanie zwiększone o 1,5L w porównaniu do stacji dobrej i paliwa 98, różnica może być kolosalna choć na pierwszy rzut oka tego nie widać i nie czuć, to jest moje zdanie sprawdzone przeze mnie i możesz oczywiście się z nim nie zgodzić
Ja zawsze tankuję 95, u mnie na paliwie orlen'a mniej pali jak na paliwie shell fuel save
Trzeba patrzeć na kaloryczność, często wychodzi że 98 jest po prostu "tłustsza" od 95, dlatego tak jest.
Ale jak poszukamy po stacjach to może się okazać że inni mają tyle kalorii w 95 co Ci w 98 i zaoszczędzimy na paliwku jak i pieniążkach
P.S.
Niedawno pobiłem swój rekord, 6.46L na 100km Co prawda prasa ale jak fajnie gdy na stację zajechałem po 760km i jeszcze z 8L było w baku
Nasze silniki nie potrafią przystosować się do paliwa 98, zostały fabrycznie zaprogramowane na 95 i niestety w prosty sposób nie da się tego zmienić.
Różnica może wynikać z kaloryczności paliwa, trzeba by zajrzeć w katalogi i wtedy można określić jakie paliwo jest najlepsze.
Bo liczba oktanowa paliwa nie mówi o mocy a kaloryczność paliwa.
co byś mi nie napisał wiem swoje
w 1.4 miałem takie rozwiązanie, że na gazie po przekroczeniu 6 tys obr przełączał mi się na benę i na benie ciągnął do odcinki, potem jak motor spadł poniżej 6 znowu wskakiwał na gaz. Tutaj można było bardzo łatwo wyczuć paliwo/gaz, jeśli zrobiłem na dobrym gazie (wtedy orlen) kalibrację, ustawiłem idealnie gaz to przy 98 na rozpałkę nie odczuwałem wcale momentu przełączenia na benzynę powyżej 6 tys obr i potem powrotu na gaz, po zalaniu 95 również z orlenu auto wyraźnie powyżej 6 tys zwalniało przełaczając się na benzynę potem po przełączeniu się na gaz dostawało mocy, mówię tutaj o ostrym przyspieszaniu pod górę, po wyjeżdżeniu 95 zalewałem znowu 98 i znowu nie odczuwałem różnicy. Jeśli zalewałem kiepski gaz to od razu było czuć szarpniecie i lepsze przyspieszanie na benzynie 98.
Nie znam osoby która by więcej czasu ode mnie i dokładniej sprawdzała takie pierdoły w praktyce. Teoria mnie nie interesuje osobiście bo parę mitów na forum obaliłem (stożki, przepustnice z poloneza, wydechy przelotowe, katalizatory itd)
ADI-mistrzu napisał/a:
Nasze silniki nie potrafią przystosować się do paliwa 98
to być może nasze paliwo 95 pozostawia wiele do życzenia i dlatego 98 działa lepiej, słyszałem wiele opinii że jak zatankują paliwo w Austrii np to auto jedzie jak oszalałe,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum