Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam.
Miałem wymieniany przewód hamulcowy z powodu korozji, jakiś rok przed wymianą miałem wymienione wszystkie tarcze, klocki, zestawy naprawcze itd. itp. przy hamulcach, wszystko przetarte, przeczyszczone, przesmarowane, wymieniony płyn, odpowietrzone i hamulce były brzytwa. Po wymianie przewodu hamulcowego jest gorzej niż przed wymianą hamulców. Mechanik tylko wymienił jeden przewód, następnie uzupełnił płyn w zbiorniczku i odpowietrzył układ. Niestety układ nadal zachowuje się jakby był zapowietrzony. Skuteczność hamowania jest bardzo niska, a operowanie pedałem jest niewygodne, nie ma tego "czucia", dozowania siły hamowania. Odpowietrzaliśmy 3 razy z mechanikiem, który zmieniał przewód i 1 raz z innym mechanikiem. Bez skutku. Drugi mechanik stwierdził, że pierwszy przy wymianie przewodu popełnił błąd w sztuce i uszkodził pompę hamulcową.
Czy to możliwe? W jaki sposób mógł to zrobić? Jak mogę to sprawdzić?
Czy to prawda, że w przypadku samochodów z ABS jedyną słuszną metodą wymiany płynu jest wymiana poprzez jednoczesne wtłaczanie nowego płynu, który wyprze stary? I w ten sam sposób trzeba odpowietrzać?
Czy pompa hamulcowa i pompa ABS to jest jedna całość?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Ostatnio zmieniony przez ArekL Czw Lip 25, 2013 12:34, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 10, 2013 12:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy to prawda, że w przypadku samochodów z ABS jedyną słuszną metodą wymiany płynu jest wymiana poprzez jednoczesne wtłaczanie nowego płynu, który wyprze stary? I w ten sam sposób trzeba odpowietrzać?
A jak to inaczej mechanik zrobił Chyba nie wypościł całego płynu bo się zapowietrzy pompa ABS i masz cyrki. Zawsze się pilnuje zbiorniczek żeby był pełny i tylko dolewa się nowy płyn i wytłacza się tak stary płyn z układu
Ja bym podjechał do kogoś co ma sprzęt na wymianie płynu pod próżnia i spróbował
A drugie pytanie jest w jakieś kolejności zostało wszystko odpowietrzone bo powinno się wszystkie kola odpowietrzyć nawet przy wymianę jednego węza.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Szczerze to zawsze jak cokolwiek robi przy hamulcach, to tylko po robocie uzupełniamy płyn i odpowietrzamy i nigdy nie było problemów. Nawet mówi, że dużo mu płynu nie ubyło przy tej wymianie przewodu, tylko odrobinę. Przeglądam teraz internet i zdania są podzielone. Ale gdzieś musi być przyczyna. Ten mechanik mi serwisuje samochody od 10 lat, poza tym pracuje na etacie w warsztacie i trudno mi uwierzyć, żeby nie wiedział co robi.
Nie znam się za bardzo na tym więc nie rozumiem jak można uszkodzić w ten sposób pompę. Psuje się kiedy płyn zejdzie poniżej minimum? Czy sam fakt "pompowania" pedałem na wyłączonym silniku ją psuje?
Mówisz o pompie ABS, a z ABS-em nie mam problemów, działa tak jak działał od zawsze.
Spróbuję dzisiaj podjechać do jednego warsztatu, ale sądzę, że ciężko będzie znaleźć taki ze sprzętem, o którym mówisz.
Ciekawe ile kosztuje nowa pompa...
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Ja kiedys po wymianie przewodow mialem strasznie miekki pedal hamulca. wrocilem do tego mechaniora, przejechal sie i poszedl grzebac. potem bylo juz dobrze, a powiedzial ze za 1szym razem nie odpowietrzyl wlasnie pompy abs. nie wiem ile w tym prawdy, cytuje tylko mechanika
Z autopsji wiem że hamulce u nas trzeba odpowietrzać na raty. Pierwsze odpowietrzenie zazwyczaj nie daje za wiele. Odpowietrzac trzeba co jakiś czas co ileś tam kilometrów. U mnie po trzecim odpowietrzaniu po około 300km nadal wylatywaly banki. Teraz będę odpowietrzal 4 raz po kolejnych 200km. Jest już dużo lepiej niż na początku ale wraz nie tak jak przed. A za każdym razem odpowietrzam do momentu aż nic nie leci.
Mój mechanik kiedyś powiedział że musiał przelać litr płynu żeby dobrze Odpowietrzac.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum