Wysłany: Nie Lip 14, 2013 21:39 [R75] Problem z elektryką
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
mam problem z moim roverem 75 2.0 V6
przestała działaś mi zmieniarka centralne zamykanie drzwi z kluczyka
otwieraja się normalnie nie pokazuje mi na zegarach kierunków,awaryjnych i świateł długich. Na klimatyzacji auto wyskakuje mi ER zrobiłem test zegarów wszystko ok na teście klimatyzacji wyszedł błąd F 21 i F 22 pomóżcie czasami są przebłyski chwilowe że działa potem znika bardzo rzadko zazwyczaj na postoju
Ostatnio zmieniony przez MaReK Pon Lip 15, 2013 11:02, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 14, 2013 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdź stan akumulatora jak mój dokonywał żywota to takie cyrki się działy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja bym zrobił przegląd wszystkich modułów i złączy w kierunku zlokalizaowania ewntualnych zalań i zaśniedziałych styków.. Przy okazji wszystkim poruszaj i podociskaj wtyczki
Tak rozległe usterki mogą wskazywać na zalanie i zaśniedziałe styki skrzyniki bezpieczników lub kompoutera
dzisiaj zakupiłem nowy CENTRA według tabeli producenta i niestety
nic się nie zmieniło
U mnie tez zaraz po włożeniu nie ustąpiło ale po konsultacji z PHJOWIm dowiedziałem się, że mam wyczyścić porządnie klemy i bardzo dobrze je dokręcić po założeniu i wtedy dopiero mu przeszło.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Oczyść klemy jak pisze kolega skenrko, sprawdź kabel masowy - ten do karoserii samochodu w komorze silnika. Jeśli zabiegi nie przyniosą rezultatów sprawdź moduły BCU i LSM, zwłaszcza złącza o których wspomina Pieta.
Sprawdź obecność wilgoci w kabinie. Wilgotność wykładziny za i przed siedzeniem kierowcy oraz pasażera.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Każdy moduł w sumie możesz wymienić, ale przydałoby się go skopiować
Jeśli włożysz taki z "ulicy", to nie otworzysz go z pilota Poza tym może wyć i mieć inne ustawienia niż Ty miałeś. Do tego jednak póki co T4 się tylko da.
Sprawdź czy BCU nie jest zalane... ew. oczyść go i osusz i załataj przecieki.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Czemu pytasz o takie podstawy? W przypadku problemów z elektryką już powinieneś wiedzieć, gdzie masz podstawowe modułu w samochodzie Tym bardziej, że w dziale R75 masz świetnie przygotowany Work Shop Manual.
Moduł BCU znajduje się za schowkiem pasażera, przykręcony od dołu deski na dwie nakrętki. Jeśli masz szyby z tyłu otwierane elektrycznie powinien być czarny, jeśli masz szyby na korbki powinien być biały. Aby mieć do niego swobodny dostęp musisz schowek zdemontować. Torxy od schowka są na jego górnej krawędzi (po otwarciu klapy) 4szt. oraz pod wykładziną wyściełającą schowek (ona jest przyklejona) i tam są 3 torxy. Należy pamiętać o odpięciu oświetlenia schowka, żeby nie urwać przewodów przy próbie jego wyjęcia. Bierzesz sobie kluczyk nasadowy 8 lub 10 (nie pamiętam już), na przedłużce i odkręcasz obie nakrętki. Nie musisz ich całkowicie zdejmować, wystarczy poluzować. Moduł ma zaczepy w stylu "U" więc da się go zsunąć. Do moduły dochodzą 3 wtyczki. Od klimy odpowiada ta najmniejsza, ale i tak lepiej zdjąć całe BCU żeby sprawdzić czy nie ma śladów korozji na pinach.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum