Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 10:24 [R45] światła do jazdy dziennej
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam!!! Potrzebuję małej porady -gdzie ,pod który bezpiecznik podpiąć dzienne? Tak żeby zapalały się po włączeniu zapłonu. Może ktoś z kolegów przerabiał już ten temat w 45 . Będę wdzięczny za sugestię.
pozdr.
_________________ marek501
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 10:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A propos świateł do jazdy dziennej, to ostatnio widzę sporo aut z takimi światłami. Ale większość to ma włączone te światła z przodu, a z tyłu nic nie świeci.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 13:25
W toku "usilnych poszukiwań" trafiłem na coś takiego (wg zdjęcia) - kto wie od czego są te przewody? Napięcie pojawia się na nich po przekręceniu kluczyka a i podłączeni w tym miejscu nie sprawiło by kłopotu.
_________________ marek501
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 13:50 Re: [R45] światła do jazdy dziennej
marek501 napisał/a:
Witam!!! Potrzebuję małej porady -gdzie ,pod który bezpiecznik podpiąć dzienne? Tak żeby zapalały się po włączeniu zapłonu. Może ktoś z kolegów przerabiał już ten temat w 45 . Będę wdzięczny za sugestię.
pozdr.
niezły patent, ciekawe tylko czy policja nie będzie się czepiać bo to wygląda jakby się jechało na postojowych, będą tłumaczenia podczas kontroli i pewnie skończy się pouczeniem lub mandatem
Gdzieś czytałem, że te światła do jazdy dziennej są nieopłacalne, że bardziej opłaca się jeździć na mijaniach. Ogólnie to większość nie patrzy na oszczędności, tylko chodzi im bardziej o poprawę wyglądu auta.
Nie ma co wydawać kasy na taką kostkę gdyż zakładając LEDy wystarczy jeden przekaźnik do sterowania. Zasilanie można pobrać w sumie z dowolnego kabla na którym pojawia się prąd po przekręceniu stacyjki. Ja w jednym aucie podłączyłem się do kabelka od radia. Zasilanie trzeba puścić przez bezpiecznik, np. 0,5A oraz przekaźnik który rozwiera się po pojawieniu się napięcia na zacisku sterującym. Zasilanie sterowania przekaźnika podłączamy pod pozycję. Dzięki temu po przekręceniu kluczyka włączają się światła dzienne (pobór prądu przez LEDy nic akumulatorowi nie zrobi i nie osłabi jego zdolności rozruchowych) a po włączeniu pozycji czy innych świateł automatycznie się wyłączą. Koszt przekaźnika to 5-10zł.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sro Lut 29, 2012 21:59
Nie chodzi o koszty tylko o wygląd .Przymiarki z ledami robiłem wcześniej ale w 45-tce na moje krzywe oko gdzie by te ledy nie podczepić to wyjdzie albo wiocha, albo miejsce montażu minie się z przepisami . Jedyna sensowna możliwość to w miejsce halogenów w zderzaku .A tych mi szkoda bo ze dwa ,trzy razy w roku "ratują mi życie". Światła drogowe jako dzienne stosowali z powodzeniem niektórzy producenci w seryjnych autach (przed epoką ledów)i było ok.
P.S. kiedyś miałem taki projekt ale po konsultacjach okazało się nie spełnia norm określonych w przepisach.
Skoro już jesteśmy przy światłach do jazdy dziennej.
Mam halogeny uruchamiane bez świateł mijania.
Czy policjant może mi cokolwiek zrobić jeśli będę jechał na światłach przeciwmgielnych (oryginalne) ale powiem że są to światła do jazdy dziennej?
Pomijamy tu kwestie wymiarów.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum