Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 16V 97r]Brak zasilania pompy paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:34
[R416 16V 97r]Brak zasilania pompy paliwa

prosze POMOCY !!!
Autor Wiadomość
piterh 



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 00:13   [R416 16V 97r]Brak zasilania pompy paliwa

Witam
Opisze po krotce problem mianowicie kilka dni temu zajechałem pod dom wieczorem po pracy i rano ku memu zdziwieniu moj R-ek ni ztad ni z owad nie odpalil az do wyczerpania aku poczym pociagnalem go na lince kilka okrazen i nadal nic. Wiec zakasalem rekawy i do roboty: sprawdzilem swiece - iskra jest, odkrecilem przewod zasilania paliwem na filtrze i tu nic nie wylecialo to mysle sobie pompa siadla ale sprawdzam na wtyczce - brak zasilania, do bezpiecznikow - dobre, dalej wylacznik udezeniowy spialem na krotko i nadal nic, nie jestem pewien tylko co do przekaznika bo nie mam pojecia ktory to ale wymienilem je wszystki wiec musi byc ok.
Prosba moja jest taka czy ktos z was fachowcow moze podac mi opis gdzie i jak szukac krok po kroku przerwy w zasilaniu pompy (zolto zielony przewod na wtyczce powinien miec zasilanie)
Trudno mi pojac schematy ktore pokazuja kolory kabelkow i urzadzenia sterujace ale nie pokazuja gdzie one sa umieszczone w aucie.
Pozdrawiam
Czy nik nie zna sie na elektryce czy poprostu nie chcecie pomoc początkujacym forumowiczom przeciez tez kiedys bede mogl w czyms pomoc choc nie mialem zadnych powazniejszych usterek w mojej R400 odkad ja kupilem 3 lata temu.
prosze o POMOC
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 24, 2010 00:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 14:21   

Sprawdziłeś bezpiecznik pod maską? Bezp H pod maską (15A). Póżniej po drodze jest wyłącznik zderzeniowy, przekaźnik umieszczony w module przekaźnikowym schowanym za kompem pod maską i stąd kabelek już bezpośrednio do pompy.
Sterowanie przekaźnika jest zasilane z bezp F24 w kabinie a steruje nim bezpośrednio komp (podając masę).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 14:44   

Pod maska na grodzi czołowej za mocowaniem kompa jest moduł przekaźnika. Dochodza do niego dwie kostki jedna mała druga duża. Teraz ściagasz obie kostki i od strony wiązki przewodów (patrząc ) w dużej kostce zwierasz pin 1 i 4 pompa musi w tym momencie zadziałać. Napisz potem to będziemy radzić dalej :wink:
 
 
 
paranoik 



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 24
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 17:16   

piterh, czesc, powiedz prosze gdzie znajdeuje sie pompa paliwa?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 20:40   

paranoik napisał/a:
piterh, czesc, powiedz prosze gdzie znajdeuje sie pompa paliwa?


W benzyniaku jest w zbiorniku paliwa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piterh 



Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 00:04   

TARADAJA napisał/a:
Pod maska na grodzi czołowej za mocowaniem kompa jest moduł przekaźnika. Dochodza do niego dwie kostki jedna mała druga duża. Teraz ściagasz obie kostki i od strony wiązki przewodów (patrząc ) w dużej kostce zwierasz pin 1 i 4 pompa musi w tym momencie zadziałać. Napisz potem to będziemy radzić dalej :wink:




witam
Właśnie uporałem sie z problemem i tu podziękowania za cenne wskazówki. Okazało się że na kostce modułu przekażnika przewód zasilania pompy (żółto zielony) był uwalony i tam stracił zasilanie. Kilka dni nerwów ale warto było - znów czegoś się nauczyłem i przy okazji wymieniłem kilka podzespołów elektryki i wyczyściłem znaczną część instalacji. na jakiś czas powinien być spokój.Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.
 
 
L24 



Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Łuków



Wysłany: Sro Lip 24, 2013 21:13   

Witam,

Od pewnego czasu walczę z podobnym problemem. Zaczęło się od tego, że po przejechaniu kilku km gdy silnik już się rozgrzał gasł. A po jakimś czasie gdy ostygł odpalał i tak w kółko. Początkowo podejrzenie padło na czujnik temperatury. Jednak jak się później okazało zaczęło się pogarszać. I w zasadzie nie ma możliwości odpalenia auta przez to że pompka paliwa się nie załącza. Późniejsze czynności sprawdzające wykazały, że podczas gdy daje się masę do przekaźnika od pompy to ona pracuje. Jak doczytałem się na forum, masa powinna być dostarczana z ECU.

Tak więc co może być przyczyną, że ECU nie dostarcza masy do przekaźnika?
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Lip 25, 2013 10:08   

Nie wiem czy nie szukasz problemu w złym miejscu, ponieważ Twoje objawy ewidentnie wskazują na czujnik położenia wału, typowa usterka w silnikach serii K.
Więc zacząłbym od niego. Używkę znajdziesz za kilkadziesiąt zł na allegro. Szybka metoda na sprawdzenie to gdy zgaśnie silnik, wykręcić czujnik, ochłodzić go i wkręcić. Jak zapali to masz winowajcę.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
L24 



Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: Łuków



Wysłany: Czw Lip 25, 2013 13:47   

W tym sęk, że rok temu gdy również Roverek odmówił posłuszeństwa wymieniłem czujnik położenia wału. Zakupiłem nową sztukę (dobieraną z Land Rovera Freelandera silnika 1.8, jak się okazało pasuje bo to w końcu też seria K i nie jest taki drogi jak na nową część). Poza tym iskra jest. A problem obecnie tkwi w tym, że w ogóle pompa paliwa nie dostaje zasilania. Obecnie nie da się uruchomić silnika bez względu na to czy jest zimny czy ciepły. Jedynie gdy sam podam masę do przekaźnika pompy to wówczas zaczyna działać i silnik odpala. Tak więc nie w tym problem.
Natomiast owszem cały ten łańcuszek problemów tak jak napisałem wcześniej zaczął się od tego że samoistnie gasł wówczas gdy był rozgrzany i po chwilowym ostygnięciu znowu odpalał.

Nie mam pojęcia dlaczego ECU nie podaje masy. Czyżby trzeba było go wymienić, lub jakiś czujnik nie dostarcza mu sygnału? Czujnik zderzeniowy też by wymontowywany, wciśnięty itd i nadal nic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si] Nagły brak zasilania w czasie jazdy
QbaM Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Gru 12, 2016 19:43
QbaM
Brak nowych postów [R416]Problemy pompy paliwa
kadmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 09, 2013 17:02
kadmen
Brak nowych postów [R416 LPG] Po wymianie pompy paliwa chodzi jeszcze gorzej
dawid1509 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Paź 24, 2015 09:50
dawid1509
Brak nowych postów [R416] Brak paliwa ???, czy jednak coś innego ???
Janus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Paź 18, 2008 19:11
Jary
Brak nowych postów [R45] brak zasilania cewek zapłonowych.
Hrabia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 05, 2011 22:29
Hrabia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink