Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] tarcie w układzie kierowniczym, co to?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] tarcie w układzie kierowniczym, co to?
Autor Wiadomość
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Lip 28, 2013 14:54   [R75] tarcie w układzie kierowniczym, co to?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Będąc dziś w trasie i po zatrzymaniu się gdzieś tam, podczas skręcania na parkingu usłyszalem jakieś tarcie. Okazuje się że trze coś jak skręcam kołami na uruchumionym silniku, bardziej jakby w prawo ale w lewo również. Kilka razy było dość głośno. Podczas jazdy na wprost nic nie słychać. Czyżby to coś z maglownicą czy może coś inne np. pompa wspomagania. Nie czuję różnicy w kręceniu fajerą n apostoju, z resztą od zawsze nie chodziła ona tak abym mógł tzw. jednym palcem kręcić. Nic nie wyje tylko trze. Wiem że to wróżenie z.... ale nie iwem jakie mogą byc ewentualne problemy z tym jak będę gdzieś dalej od domu. Dzięki za odpowiedź.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 28, 2013 14:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 18:43   

Sprawdzałeś płyn w układzie wspomagania?
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 19:13   

Oczywiście, ż esprawdziłem i jest płyn. Dziś pojechałem do mechanika i patrzył tam i okazuje się że ta guma co jest za pedałami na dole w tej kolumnie kierowniczej takie dźwięki daje. Wczoraj było to bardziej metaliczne a dziś odgłosy gumy. Widać ciepło wpłynęło tak na to. Zobaczę jak się ochłodzi, choć przyznam że denerwuje mnie ten hałas jak na postoju kręce. Psikałem n atę gumę i ten metal :) co idzie do niej wd 40 ale coś nie pomaga.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 19:27   

markozalko napisał/a:
wd 40 ale coś nie pomaga
Smar, wazelina techniczna. Sprawdź czy nie masz pordzewiałej kolumny oraz maglownicy pod tą gumą.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Sie 04, 2013 15:54   

Popsikałerm ostatnio na te gume pod pedałami i tam pod tą gumą silkonem w sprayu. Ciut bylo lepiej. Niesttey teraz jest coraz gorzej. Np. zakręcając na 3 jak to się mówi ciężko jest jedną ręką kręcić. Jeszcze jak się spoci dłoń to całkiem. Jakby brakowało wspomagania. Do tego te tarcie i skrzypienia, choć bardziej skrzypienie. Nie wiem czy to jakiś pasek od wspomagania czy co. Wiem na pewno że to się stało jak upały nadeszły. Upał wypalił jakieś gumy może i sparciały. Ni mam głowy :(
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 04, 2013 21:34   

To jest tarcie faktycznie, czy takie jakby trzeszczenie, jakby coś próbowało się "przełamać"?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 07:51   

To jest tarcie i skrzypienie jakby jakiejś gumy. Dziś rano nie tarło mocno bo było chłodniej i deszcz padał w nocy. Ale ciężko się kręci kierownica nadal. Zajechałem do majstra to patrzył i gada że jest ok, nie ma wycieków w przekładni, płyn jest. Podniósł mnie do góry i popsikał olejem przeguby, ale raczej nie pomogło dużo. Mówi że może to są te górne łożyska amorów z przodu, i dlatego też mnie ściąga w trasie w prawo na okrągło. Nic nie przeskakuje jak kręcę tylko ciężko kręcić i skrzypi. Jak dodałem gazu na postoju do 2 tys. obrotów to lżej chodzi kierownica ale to chyba normalne bo ciśnienie wtedy wzrasta.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 05, 2013 09:37   

Jak było auto podniesione, to kręcenie kierownicą bez obciążenia dawało takie efekty, bądź mniejsze? Czy nie sprawdzaliście tego?

Skoro to ma być skrzypienie gumy i nie jest to uszczelnienie ściany grodziowej, to może być:

- guma poduszki mcphersona
- gumy trzymające drążek stabilizacyjny

jeśli miałoby to być trzeszczenie graniczące z "łamaniem", to może to być praktycznie każdy element zawieszenia:

- łącznik drążka stabilizacyjnego
- sworzeń na wahaczu
- tuleja wahacza
- luz na końcówkach/drążkach kierowniczych

Trudno takie rzeczy ocenić na odległość :) Można tylko bazować na własnym doświadczeniu.
Guma uszczelniająca grodź (ta od maglownicy) jak jest źle założona też potrafi dokuczać.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
czarek532 



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 11:04   

a moze to lozysko na amortyzatorze w moim tez trzeszczy jak poloze reke na kielichu iktos rusza kierownica to mozna wyczuc
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 05, 2013 11:07   

Łożysko mcphersona trzeszczy przy skręcaniu i łatwo je rozpoznać.
Jeśli to jest skrzypienie gumy, może być guma na owym łożysku.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 13:39   

Jak siedziałem w aucie jak było podniesione to oczywiście było lżej kręcić kierownicą ale też czułem lekkie obcieranie. Dodam tylko że auto nie było odpalone tylko kluczyk w stacyjce był przekręcony. Czyli normalne że ciężej było kręcić. Pare dni temu przy odpalonym aucie kładłem dłoń na te mocowania amortyzatorów i kobita kręciła fajerą. Czułem tylko jak ta poduszka w środku się rusza ale nic nie trzeszczało ani nie wydawało dźwięków. A która to jest ta guma przy maglownicy co może obcierać? Ja nic nie ruszalem przy aucie więc jak mogła spaść? I jak można nasmarować te gumę od poduszki amortyzatora? Jak popryskam ją czymś od góry jak maskę otworzę to pewnie nic to nie da?
 
 
ripek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 44



Wysłany: Pon Sie 05, 2013 14:35   

Witam
Ja bym jeszcze sprawdził koło pasowe na wale, może ono przy obciążeniu się już kręci samo w sobie i trze i szlifuje o blok silnika. To by po części tłumaczyło spadek siły wspomagania.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Sie 09, 2013 12:01   

Kolo pasowe zmieniałem w tamtym roku to chyba jeszcze żyje :) :)

[ Dodano: Pią Sie 09, 2013 13:01 ]
No kurcze raz jest już ciut, podkreslam ciut lepiej a na drugi dzień gorzej. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Na zewnątrz jak się stoi i kręci kołami nic nie słychać ale jak na postoju kręce to jakby coś trzymało jakieś gumy czy coś w tym stylu. Moż eto coś z wahaczami ale to by skrzypiało a tu i skrzypi/trze ale nie metal i ciężko kręcić. Pompa nie wyje. Co robić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Stukanie w układzie kierowniczym
gagadrago Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Mar 05, 2012 09:33
piterazim
Brak nowych postów [R75] Skrzypienie w układzie kierowniczym
kerbi Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 20, 2011 18:56
kerbi
Brak nowych postów [R75] Zawieszenie - stukanie w układzie kierowniczym
Gość Rover serii 75, MG ZT 26 Sob Lis 19, 2011 16:13
thorgalxxx
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 ] - Problemy z układem kierowniczym
piotrek250 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Mar 30, 2013 19:05
apples
Brak nowych postów [R75] stukanie w układnie kierowniczym
baxspace Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Paź 29, 2012 20:22
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink