Witam. Z racji desperacji podczas nocnych podróży i kompletnego braku widoku czegokolwiek postanowiłem kupić najmniej szkodliwy i wieśniacki zestaw HID do lamp bez soczewek, o temperaturze 5000K. Po zainstalowaniu, świeci ładnie na biało, z elementami kremu.
Zestaw jest w pełni cyfrowy, zawiera filtr przeciwzakłóceniowy i do tego ma warning canceler (can bus). Gdziekolwiek na necie sprawdzałem (a robiłęm to przed wyborem zestawu), wszyscy pisali, że ten zestaw nie powoduje zakłóceń. U mnie niestety są. Po włączeniu lamp, w radiu jest szum. Nie ma go gdy wysyłam transmiterem muzę do radia. Nie mam CB więc ciężko mi to powiedzieć.
Taki zestaw zakupiłem:
http://twojeauto24.pl/pl/...ml?partner=1984
Teraz pytanie, jak doszukać się co powoduje szum i jak go usunąć?
Zmień HID na zwykłe żarówki halogenowe, chcesz dobrą widoczność Osram Night Breaker albo jego odpowiedniki, zwykle żarówki Philipsa +80% more light świecą rewelacyjnie!
miałem Philips Night Guide, a przedtem jakieś tam narva czy coś takiego. Świecą bardzo słabo.
Teraz wróciłem z testu wieczornego tego HIDa i co prawda promień jest dłuższy, to barwa 5000K (bardzo biała) wygląda dobrze tylko w lampie, na ulicy jakoś słabo to świeci (troszkę błękitnie zalatuje i mało detali widać). Męczy wzrok. Kompletnie wygląda to inaczej niż w innych autach z hidami.
NIe wiem, czy żarnik potrzebuje jakiegoś czasu by się "dogrzać", czy to tak już będzie. Może 4300 byłoby lepszym rozwiązaniem.
Nie wyobrażam sobie jak można jeździć z 6000K i więcej, przecież to kompetnie droga jest nieoświetlona.
[ Dodano: Pią Sie 09, 2013 22:55 ]
Tutaj odbicie świateł na żarówkach philips night guide:
Tutaj odbicie robione dzisiaj na hidzie w deszczu:
1) dlaczego hid jest praktycznie niewiele lepszy (jak nawet nie gorszy) od żarówki? Przecież to jest kompletnie nielogiczne
2) mimo, że zestaw cyfrowy z filtrami, to i tak są szumy w radiu. Dlaczego?
1.) Jest logiczne to HID będzie gorszy w warunkach zlej pogody poniewaz zarowka halogenowa ma wieksze spektrum barwy swiatla i dlatego lepiej na niej widac.
Hid pokazuje tylko waskie pasmo barwy swiatla co nie jest najlepsze.
2.) Bo te Xenony to shitowskie jak nie masz orig montowanych.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
a co z lumenami? Hid ma większą liczbę niż żarówka, a o to chodzi że u mnie jakby odwrotnie było. Jadąc w deszczu droga była oświetlana i nie pochłaniała światła, bo barwa nie jest niebieska, a biała. Na suchej wiadomo lepiej i to bez znaczenia czy żarówka, czy hid.
Dochodzi kwestia co powoduje szum? Przetwornica cyfrowa z filtrami nie powinna tego powodować. Zakłóceń nie ma przy transmiterze np.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum