Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Pompa i wysprzęglik od R600?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Pompa i wysprzęglik od R600?
Autor Wiadomość
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 09:50   [R45] Pompa i wysprzęglik od R600?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Tematów o sterowaniu sprzęgła w R45 jest sporo bo problem dość częsty. Nie znalazłem jednak konkretnej informacji czy pompa i wysprzęglik z R620 SDI będzie pasować do R45. Skrzynia i silnik niby takie same. W R600 wygląda to dość solidnie bo tłoczki i obudowy są metalowe a cena za komplet porównywalna.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 10, 2013 09:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 10:45   

słabo szukałeś. Nie pasuje. Prędzej z civica, ale trzeba przewód dorabiać. Ceny nieporównywalne.

A w ogóle co Ci się stało, że się zastanawiasz?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 11:15   

Pompa sprzęgła zaczęła się pocić, pedał chodzi miękko przez 90% skoku jakby nie miał obciążenia. Sprzęgło bierze przy samej podłodze a biegi zaczęły ciężej wchodzić. A jak sprawa z zestawem do Freelandera? Będzie pasować? Z zestawem do Civica to więcej roboty jest chyba z dorobieniem blachy mocującej wysprzęglik- przewód dorobią w większości warsztatów.
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 10, 2013 14:43   

Bartek8508 napisał/a:
Pompa sprzęgła zaczęła się pocić

No to pompa jest do roboty, a nie wysprzęglik.
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 08:03   

Wczoraj miałem wolną chwilę i obejrzałem dokładnie gdzie są wycieki. Pompa się poci i trochę płynu ubyło. Trzpień wysprzęglika też jest mokry więc on też przepuszcza. Łapa chodzi lekko. Nie wiem czy jest sens reanimować ten zestaw. Od Freelandera będzie pasować? Elementy są te same ale nie wiem czy przewód nie będzie za krótki.
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 08:54   

Bartek8508 napisał/a:
Elementy są te same ale nie wiem czy przewód nie będzie za krótki.

Będzie za krótki.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Precello 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 25



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 11:15   

Ja polecam zestaw od freelandera :-) za 220zl masz i pompke i wysprzeglik nowy. Tylko bedzie troche zabawy. 2tyg temu w moim ZS180 wymienialem z mechanikiem bo mi sprzeglo samo odposzczalo przez popsuta wlasnie pompke tak ze nie dawalo sie ruszyc spokojnie ani jechac na polsprzegle.
A teraz do rzeczy:
Przewod zostawiasz swoj a wymieniasz pompke i wysprzeglik na nowy i tym samym nie ma problemu ze zbyt krotkim przewodem.
Trzeba uwazac aby przy wymianie nie ulac za duzo plynu z pompki i wysprzeglika aby byly jak najmniej zapowietrzone.
Po wymianie mialem zapowietrzone i miekkie sprzeglo a ze nie na odpowietrznika to problem jest ale uklad sam sie odpowietrzyl w pare dni jezdzenia samochodem.
W pompce trzpien od freelandera jest inny wiec Trzyba podmienic z tym z naszej pompki. Z mechanikiem godzine glowkowalismy jak to zrobic aby nie popsuc :P Otoz trzpien trzyma sie na zatrzaskach Z ktorych trudno jest go wyjac. Jak dobrze pamietam to koncowke trzpienia od freelandera plastikowa rozwalilismy aby ten trzpien wyjac od drugiej strony bez urwania zatrzaskow. W pompce oryginalnej te zatrzaski juz mialem urwane wiec trzpien wyszedl bezproblemowo ale jesli nie bedzie chcial wyjsc po dobroci to bedzie trzrba zniszczyc pompke :-P i jak juz mamy trzpien od swojej pompki to z latwoscia wkladamy do nowej pompki i tyle ;-)
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 11:48   

Tak zrobię. Dzięki za pomoc
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 13:11   

Precello napisał/a:
W pompce trzpien od freelandera jest inny wiec Trzyba podmienic z tym z naszej pompki. Z mechanikiem godzine glowkowalismy jak to zrobic aby nie popsuc :P Otoz trzpien trzyma sie na zatrzaskach Z ktorych trudno jest go wyjac. Jak dobrze pamietam to koncowke trzpienia od freelandera plastikowa rozwalilismy aby ten trzpien wyjac od drugiej strony bez urwania zatrzaskow. W pompce oryginalnej te zatrzaski juz mialem urwane wiec trzpien wyszedl bezproblemowo ale jesli nie bedzie chcial wyjsc po dobroci to bedzie trzrba zniszczyc pompke :-P i jak juz mamy trzpien od swojej pompki to z latwoscia wkladamy do nowej pompki i tyle ;-)

Wystarczy szunąć gumową osłonę przeciwpyłkową, wypiąć seger, i minimalnie wysunąć tłoczek wraz z tym metalowym pałąkiem. Wtedy nożyk, cienki płaski śrubokręt płaski i rozdzielamy tłoczek od plastikowego elementu który trzyma pałąk. Trzeba uważać żeby za mocno nie wysunąć tłoczka z pompki bo wtedy dupa zbita i cały płyn wyleci.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Precello 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 25



Wysłany: Wto Sie 13, 2013 16:17   

Ten metalowy trzpien nie latwo wyjac. Ja z mechanikiem probowalismy z ponad 30min przy pomocy i srubokretow i igiel i nie dawalo rady. Ale jak juz za to sie wezmie to jakos pojdzie. Nam sie udalo. Troche kombinowania i poszlo. Teraz sprzeglo jest twarde i dobrze chodzi ;-) a wczesniej strach bylo parkowac :-D
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 13, 2013 23:13   

Precello napisał/a:
Ten metalowy trzpien nie latwo wyjac.

A ja sam po radach Markzo (czyli tym co napisałem) wyjąłem w 5 minut jak nie mniej.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
asztera26 



Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 1



Wysłany: Sob Maj 24, 2014 20:46   

A u mnie biegi w ogóle nie wchodzą ;/ Jest tu ktoś z Wrocławia kto może mi pomóc?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Pompa sprzęgła + wysprzęglik
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Maj 31, 2012 18:56
Jordan87
Brak nowych postów [R400] Pompa wysprzęglik
JohnnyB Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Cze 20, 2008 12:31
JohnnyB
Brak nowych postów [r45] pompa sprzęgła i wysprzęglik
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lut 21, 2015 18:32
karooo
Brak nowych postów [R416] Wysprzęglik / pompa sprzęgła
Bartek2586 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Wrz 24, 2015 00:19
Bartek2586
Brak nowych postów [R45/MG ZS] Wysprzęglik , pompa , sprzęgło ?Jak zdiagnozowac
Armandoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 73 Sro Mar 26, 2014 17:23
dawid257



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink