Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 620SDi] Brak sprzęgła, 2 typy wysprzęglika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 620SDi] Brak sprzęgła, 2 typy wysprzęglika
Autor Wiadomość
Staniol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 91
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 07:49   [Rover 620SDi] Brak sprzęgła, 2 typy wysprzęglika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Koledzy mam taki problem, od pewnego czasu sprzegło zaczęło się robić takie dziwne, jakby po dłuższej jeździe nie używając go, zapowietrzało się, trochę trzeba było podpompować i było dobrze. Potem już jedynka sama z siebie zaczęła czasem źle wchodzić, możliwe że przez luzy na krzyżaku. Jako ze szykuje mi się długa trasa postanowiłem wymienić sprzęgło, po wymianie sprzęgła i wysprzęglika (ciekł) na nowy i odpowietrzeniu układu, sprzęgła nie było, było takie jakby pół sprzęgło i nie dało się wbić biegu, w skrzyni wszystko jest dobrze poskładane ponieważ gdy się ręcznie wysprzęgli przy skrzyni to biegi wchodzą jak w masło. Po zajrzeniu do pompy okazało się że też cieknie, wymiana na nową (trw). Odpowietrzenie i niestety znowu to samo, brak sprzęgła. Po przeskanowaniu internetu doszedłem do tego że są 2 typy wysprzęglnika Delphi LL16013 i LL36779, ten pierwszy ma średnice tłoka cylindra 17.5 i system hamulcowy Lockheed a ten drugi 19.05 i system Lucas. Kupiłem zamiennik tego pierwszego i wydaje mi się że ta wajcha w skrzyni robi za mały ruch, tak jakby chciała dalej odciągnąć a wysprzęglik nie miał już zakresu pracy. Przerabiał ktoś z Was taki problem? Narazie szukam tego drugiego wysprzęglika ale dziwi mnie jego wygląd:
1:
2:
Różnią się tym trzpieniem i nie wiem czy ten drugi będzie mia pasował. Są jakieś 2 typy tych wajch w skrzyni?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 10, 2013 07:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bazyl1218 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 132
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 09:45   

Przerabiałem ten temat.Wymieniałem może ze 3 szt.wysprzęglika ale w parze z pompką sprzęgła.Mechanik który mi wymieniał wysprzęglik,chyba delphi przyczynę krótkiego skoku łapy sprzęgła zrzucił na kończące się sprzęgło.Nie mogłem uwierzyć ponieważ przed padnięciem wysprzęglika była regulacja w pełnym zakresie na pomce sprzęgła.Ponieważ po wymianie łapa miała krótki skok dospawał do popychacza kawałek tak aby go przedłużyć.Nie brał pod uwagę że powinny być zachowane średnice tłoczków w obu pompkach.
Wysprzęglik średnica 17,5mm.
Pompa średnica tłoczka 15,9mm.
A co do róznicy w wodzikach na zdjęciach to nie ma to znaczenia,ponieważ się je wyciąga.Zamień ze starego.
 
 
Staniol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 91
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 11:35   

Tylko ze ja mam teraz zalozony nowy wysprzeglik 17.5mm, nie ma sprzegla, stwierdzilismy ze to pewnie nie ten wysprzeglik ale z tego co piszecie to mam prawidlowy 17.5mm. Juz mi sie pomysly skonczyly. Dlaczego lapa ma taki krotki skok pracy?
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Sob Sie 10, 2013 19:08   

Ja wymieniałem tak samo wysprzęglik, a dokładnie to ze znajomym mechanikiem już jakiś czas temu.

Problem rozwiązaliśmy tak jak kolega wyżej, dospawaliśmy kawałęk pręta i szlifierką wygłądziliśmy. Nie pamiętam dokłądnie ile, mogę spojrzeć jutro pod spód ale u mnie skok tej łapy również jest niewielki.

Zaowocowało to tym że sprzęgło bierze w innym miejscu niż brało. Po wyregulowaniu śrubą regulacyjną pod pedałem trochę się poprawiło, ale jest inaczej jak było.
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
bazyl1218 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 132
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Sie 11, 2013 10:12   

U mnie jakieś 10 mm.
 
 
Staniol 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 91
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Nie Sie 11, 2013 14:22   

tylko 10mm? ktoś jeszcze sprawdzał jak to wygląda u niego?
 
 
 
Figlaq 




Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 38
Skąd: Czułów k. Krakowa



Wysłany: Nie Sie 11, 2013 15:25   

Ja sprawdzałem, u mnie też około 1cm (+- 2mm) :-)
_________________
Kto nie pyta pozostanie głupi na zawsze
Kto pyta, będzie głupim tylko przez chwilę ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 620 SDi] regeneracja wysprzęglika sprzegła
Emil.Miziolek Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Gru 26, 2013 19:10
marzlot
Brak nowych postów [620sDi] pedał sprzęgła w podłodze
bogdankar Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Sty 01, 2015 23:12
Marrkus
Brak nowych postów [620SDI] Pedał sprzęgła w podłodze po wymianie skrzyni
Kam971 Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Maj 23, 2017 21:03
Kam971
Brak nowych postów [620sdi] brak biegow 1,3,5.
prix83 Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lip 05, 2014 07:28
prix83
Brak nowych postów [620SDi] Brak ciśnienia doładowania
Abaddon09 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Wrz 07, 2018 16:23
Abaddon09



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink