Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam . Otóz od roku użytkuje Rovera 400 1.4 16v 99r. Przy zakupie auto chodziło poprawnie . Gdy dojechałem do domu klepało coś w silniku jakby to był diesel.Udałem sie do mechanika { wielu ich było} który powiedział iz musze zmienić popychacze .Ja kupiłem sobie regenerowana głowicę + nowe 16 popychaczy i co - dalej klepie na ciepłym silniku. Co najlepsze na zimnym jest cisza.Odgłos wręcz identyczny jak silnika diesla.Chciałbym to naprawić tylko nie wiem co wymienić bo mechaniory nie mają pojęci.Silnik nie kopci nie spala oleju na 10000 km jakieś 400ml oleju
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 19:59, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 30, 2007 11:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 14 Skąd: mordy koło siedlec
Wysłany: Sro Lis 21, 2007 00:45
Witam
Niechcę pisać nowego postu, bo i tak jest ich duuuuuużo a temat podobny.
Od kilku tygodni dosiadam R45, 1.4, 2001r, 70kkm.
Przeczytałem na forum chyba wszystko co związane jest ze stukaniem w silnikach. Niestety stuka i mój .
Dzięki AndrewS padła diagnoza ......szklanka .
Wiele razy dokładnie osłuchiwałem silnik ( śrubokręt przystawiony do ucha jest cudownym narzędziem diagnostycznym ) ,
wyraźnie na pierwszym cylindrze od paska rozrządu od góry, słyszę tylko jeden hydropopychacz.
Czytałem że można wymienić tylko te stukające,
również o tym że trzeba niestety wymienić wszystkie,
a nawet wałki są do wymiany
Mam lekki mętlik w głowie po przeczytaniu wielu postów na naszym forum, oraz w/w,
Polubiłem mojego roverka i niechciałbym mu zaszkodzić lecz wydatek 60 lub 1000 zł to jednak jest spora różnica.
Niestety nieznalazłem nigdzie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:
czy ktoś wymienił np. 1 czy 2 hydropopychacze, a następnie przejechał swoim "nie stukającym roverkiem" powiedzmy 50 czy 100kkm ?
czy ktoś wymienił np. 1 czy 2 hydropopychacze, a następnie przejechał swoim "nie stukającym roverkiem" powiedzmy 50 czy 100kkm ?
Ja wymieniłem 4 popychacze w R200 1.4 8V mojej żony i niestety nie było poprawy. Stuka coś innego. Prawdopodobnie to po prostu "piston rattle" opisany w biuletynie serwisowym MG-ROVER, tyle że jakiś taki nasilony.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 14 Skąd: mordy koło siedlec
Wysłany: Sro Lis 21, 2007 18:51
W sobotę dobiorę się do grzechotnika i sprawdzę co tam panie pod dekielkiem słychać, a raczej widać.
Wybrałem opcję częściowej wymiany, mam (na wrazie co) 4 sztuki, choć słyszę jeden.
Jeśli nie wszystkie zużyję, to będę mógł je zwrócić do sklepu.
sTERYD i piter34 - dzięki
Pozdrawiam
Witam Panowie po długiej przerwie ale myślałem że nikt mi już nie odpowie.No ale się myliłem.
Najlepsze jest to ze nie usunęlem problemu z tym silnikiem- rozkładam ręce chyba sprzedam te auto. Wszyscy mądrzy mechanicy w mojej okolicy się głowili ale nic - napewno w 1000% wykluczam głowicę jest po kompleksowym remoncie- popychacze są sprawne silnik rano chodzi jak zegarek , ale gdy osiągnie temperaturę no to się zaczyna.Panewki nie sądze bo przejechałem już w tym stanie ok 35tyś km - oleju spala znikome ilości .Ciśnienie w normie , nie sprawdzałem jeszcze pompy oleju jak jeden mechanior mi kazał.W innym poscie dowiadywałem sie o tej pompie , mam już informacje , muszę sprawdzic ten zawór ciśnieniowy. Ale nie sądze zeby to było to bo czemu rano wszystko jest ok .Lubię ogólnie te auto ale ten benzyno-diesel mnie denerwuje.
Nagranie wyślę w poniedziałek nie ma mnie w weekend
A co to jest ten zawór odprowadzania oparów silnika i gdzie on jest.
Jeszcze jedno klepie jak jest rozgrzany w zakresie 1000-2300 obr/min , klekot identyczny z dzwiękiem silnika diesla - sami posłuchajcie ale dopiero w poniedziałek
Ostatnio zmieniony przez giewu Pią Lis 23, 2007 13:48, w całości zmieniany 1 raz
martinguli79, to klepanie można olać, no chyba, że jesteś silnikowym audiofilem...
Dowodem tego jest choćby dystans jaki zrobiłeś z tym klepaniem (35kkm). Swoją drogą dziwię się, że dopiero teraz przyszła Ci do głowy sprzedaż.
Najprawdopodobniej masz do czynienia z luzem tłok<>tuleja, o którym pisano w wątku, do którego odsyłał Ciebie giewu na samym początku.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
No właśnie według mnie to jest tez popychacz , ale grający na ciepłym silniku , komplet popychaczy jest nowy , na starej głowicy było to samo.
Więc może ta pompa olejowa za mało oleju daje , zbyt niskie ciśnienie - kontrolka się nigdy nie świeci
W ogóle dziwna sprawa
Po zdjeciu głowicy widać było ze raczej jest wszystko w porządku
Odgłosu odchodzą gdzieś z okolic drugiego cylindra od lewej.
Co było robione wcześniej nie wiem. Ja wymieniłem tylko głowice , popychacze, uszczelkę głowicy bo się rozwaliła
Auto powera ma tylko jak je teraz sprzedać , chyba tylko wtedy jak będzie zimno,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum