Wysłany: Sob Wrz 14, 2013 15:22 [R800Ti] Zagrzał się skubany O_o ??
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Nie do końca co prawda, bo w 3/4 temperatury wyłączyłem skurczybyka.. co jest? Płynu nie ubywa, mazi pod korkiem brak więc wykluczam uszczelkę.
Pogoda dziś też niezbyt gorąca, stałem w małym korku do wyjazdu i jak zobaczyłem że wskazówka idzie w górę to się mocno zdziwiłem.. po 20min wietrzenia silnika i zbiorniczka (płyn trochę bulgotał przy odkręcaniu + ciśnienie) ruszyłem z powrotem do domu i od tego momentu temperaturę trzymał twardo lekko poniżej połowy. Nawet jeszcze pod domem go nie wyłączyłem i patrzyłem czy temperatura rośnie ale nic..
Znowu wydaje mi się że wiatrak nie chodził jak się zaczął grzać ale czy ma on aż taki wpływ na temperaturę? Stary płyn chłodzący może?
Jeśli wentylatory nie załączyły się na niskim biegu, to jak najbardziej temperatura mogła rosnąć.
Ja często nawet nie zauważę kiedy one się włączą, chyba że akurat wychodze z samochodu, albo wyłącze silnik, wtedy słychać charkterystyczny dźwiek jak zwalniają.
A BTW dźwiek jest fajny, bo przypomina jakiś lądujący kosmodrom
Z tego co pamiętam to u mnie na pierwszy bieg czyli wolny włączają sie gdy temp. wzrośnie do 104 stopni, a wyłączaja sie gdy spadnie do 96. Sprawdzone to przy podpietym kompie do złącza diagnostycznego.
Nie wiem i nie sprawdzałem kiedy załączają sie na drugi bieg. Może jest to opisane w Workshop manual.
To że przy odkrecaniu były jakieś bulki i ciśnienie to akurat norma. W układzie cisnienie ma być.
Ja bym sprawdził dlaczego nie włączyły się wentylatory najpierw na pierwszy potem na drugi bieg, przkaźniki itp.
Jak będzie mi sie nudzić to podłącze w miejsce czujnika temp, rezystor nastawny i zasymuluje wzrost temperatury, podepne kompa i zobacze przy jakich wartościach załącza drugi bieg.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Hmm a to sa dwa biegi? Ja zawsze mialem nic albo huragan ktory latwo było zauwazyc bo prawie trzeslo autem No to elektryka na pierwszy ogien, plyn w sumie tez chyba już zmienie bo prawie 2 lata już ma choc przez ten czas 5tys zrobilem tylko.
Są dwa biegi, na pierwszym wolnym biegu, wentylatory sa połączone szeregowo i wtedy kręcą sie wolno, na drugim połączone są równolegle i pracują wtedy z pełną mocą.
Być może przyciął się termostat
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
W wersji turbo jest tylko jeden wentylator, za to duży.. termostat był zmieniany ostatniej zimy ale kto wie. Jest jakiś sposób przetestowania wentylatora prócz normalnego używania auta?
Jak masz jeden to troche inaczej, ale poszukaj od niego przekaźnika, żeby sprawdzić czy w ogóle działa trzeba zmostkowac odpowiednie styki tego przekaźnika.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Bezpieczniki sprawdzone i są ok, byłem u elektryka - wentylator działa także jakiś jednostkowy przypadek chyba albo problem tkwi gdzie indziej.. Może jednak termostat, niby wymieniany ale jakiś zamiennik więc może trefny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum