Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam drogich forumowiczów,
Wiem że ciągle zawracam gitarę coraz to z nowym problemem ale takie życie, otóż tym razem problem tkwi w szyberdachu, do tej pory było wszystko ok ale ostatnio trochę padało i dzisiaj zauważyłem na podsufitce niewielką mokrą plamę, jestem pewien że chodzi o szyberdach, stąd moja prośba do Was czego szukać i na co kłaść największy nacisk, nie wiem odwodnienia, uszczelka, regulacja szyberdachu? Jeżeli ktoś miał podobny kłopot będę wdzięczny za każdą radę i ciekawy pomysł naprawy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 13, 2013 22:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli do tej pory było ok, a teraz nagle po opadach widzisz zacieki to stawiałbym na zapchane odpływy Weź butelkę wody, otwórz szyber i lej w tą "rynnę" od której odchodzą kanały odpływowe, jeśli spłynie bez problemów to pozostaje sprawdzić uszczelke
Ok, fajnie, dzięki Pany wielkie za radę, a wiecie może jak najłatwiej udrożnić kanały odpływowe? może jakiś specyfik typu "kret" by pomógł? nie wiem, jak mi się dzisiaj uda zajrzeć do niego to będę kombinował jak sprawnie rozwiązać problem gdyż teraz będzie więcej dni deszczowych niż suchych (tak mi się wydaje), a że parkuje pod chmurką nie chciałbym pewnego dnia się obudzić z zalanym autem w środku
[ Dodano: Sob Wrz 14, 2013 15:49 ]
Nawiązując do tematu jestem po wstępnych oględzinach szyberdachu i bodajże przyczyną jest łączenie uszczelki, musiała z czasem się skurczyć powodując przerwę około pół centymetra, przy zamkniętej zasłonie podczas opadów woda spływała po owej osłonie tworząc plamę na podsufitce od strony pasażera. Prowizorycznie zakleiłem taśmą izolacyjną, a w poniedziałek będę miał gumę do dachów i silikon dekarski więc zrobi się na tip top oczywiście jest to przypuszczenie że przyczyna leży tam, teraz tylko czekać na crash testy czyli deszcz mam cichą nadzieję iż to jest to i uda się rozwiązać problem nieszczelnego szyberdachu
Harry, dzięki za cenną informacje ale na razie przypuszczalnie zlokalizowałem przyczynę w miarę sił naprawiłem i czekam na efekty jeżeli to się nie sprawdzi trzeba będzie dalej węszyć, najwyżej pół samochodu się rozbierze ale usterkę znajdę i zlikwiduje
Nie jest konieczne rozbieranie czegokolwiek żeby uszczelnić uszczelkę szyby albo przepchać kanały Przy przednich kołach masz wyloty kanałów, zlokalizuj je i usuń błoto, jeśli to nie pomoże to warto zaopatrzyć się w jakiś długi, elastyczny ale w miare sztywny drut/przewód albo inne ustrojstwo i po prostu fizycznie wypchnąć syf
Co do uszczelki warto ją zdjąć, oczyścić rant z rdzy, zabezpieczyć i wkleić spowrotem wzbogacając o jakiś klej/środek izolujący wode Tylko pamiętaj żeby założyć ją identycznie jak była do tej pory
Hehehe...z tym rozbieraniem połowy samochodu to oczywiście była metafora tak, wiem mniej więcej co trzeba zrobić o ile tu leży problem tak jak pisałem wcześniej jutro zdobędę materiały i uszczelnię łączenie uszczelki i sprawdzę czy moje podejrzenia okazały się trafne jeżeli nie zrobię to co proponuje imejdz
mam nadzieję iż ten przeciek był właśnie spowodowany dziurą w uszczelce
[ Dodano: Pon Wrz 23, 2013 16:00 ]
Ostatnio miałem chwilę czasu aby zrobić to o czym wcześniej wspominałem, a więc uporałem się z tą dziurą w uszczelce, zakleiłem gumą trochę silikonu dekarskiego i na razie spokój i cisza, także temat uważam za zamknięty. Dzięki za wszelakie podpowiedzi i pomysły
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum