Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Diagnostyka ELM'emem 327 + błędy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Diagnostyka ELM'emem 327 + błędy
Autor Wiadomość
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:08   [R75] Diagnostyka ELM'emem 327 + błędy
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Podłączyłem sobie interfejs ELM 327, "pogadał" z kompem i żadnych błędów nie wykrył.
Chciałem mu zasymulować jakiś błąd, odpiąłem kontrolę trakcji, silniczki VIS. I teraz mam pytanie, czy coś takiego jak odpięcie wtyczek powinno skutkować zapisem błędu?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 16:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 17:56   

a po odpięciu silniczków VIS "przygazowałaś" auto do obrotów w jakich się załączają? może dopiero wtedy wyskoczy błąd? bo odpięcie ich na 100% powinno skutkować błędem, też się zastanawiałem nad zakupem "interfejsu ELM 327" więc daj znać czy zadziałał w 75 :-)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:00   

Tak, przegazowałem. Przejechałem się w sposób taki żeby go trochę na wyższe obroty wprowadzić i po przyjechaniu nadal nie było błędów. Więc nie wiem czy program do bani....
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 14, 2009 18:07   

nie wiem z jakiego roku masz auto ale wiem że jest kilka wersji oprogramowania jedno dla aut z przed 2001 i drugie po 2001 tyle wyczytałem choć zbytnio się tym jeszcze nie interesowałem, jedynie ta data gdzieś się przewijała.
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lis 14, 2009 21:50   

Auto z 2003r ale nie chodzi o oprogramowanie bo mi się łączy z samochodem (tylko jeden soft), chodzi o to czy w przypadku wyjęcia wtyczki np. z ASRa czy silniczka VIS zapisywany jest błąd na samochodowym kompie.
 
 
mocek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 36
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Wrz 04, 2010 22:52   

Witam i jak praca z ELMem to urządzenie jest coś warte, czy nie ma co sobie głowy zawracać??
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 11:13   

blazi napisał/a:
czy w przypadku wyjęcia wtyczki np. z ASRa czy silniczka VIS zapisywany jest błąd na samochodowym kompie.

ELM "gada" tylko z silnikiem wiec odpiecie ASR nie pokaze zadnego bledu. Mozesz odpiac czujnik temperatury cieczy chlodzacej i zobacz co pokazuje (na pewno mozes odczytywac parametry w czasie rzeczywistym) ,jak odepniesz sonde lambda to na pewno zapisze blad. Mozesz odpiac wtryskiwacz powinien pokazac jakis blad P300 itd. ELM moze pokazac ci jakas bzdure jesli chodzi o VIS, bedzie z poprawnym numerem ,ale zly opis ,cos o przekaznikach wentylatora. Sa pewne bledy typowe dla marki i ELM czasem pokazuje zly opis ,ale dobry numer, trzeba sprawdzic. I to ze od razu nie pokazuje bledu to nic nadzwyczajnego, poprostu nie diagnozuje tego elementu tak dobrze jak tych wazniejszych lub trzeba by z odpietym VIS-em przejechac , nowe systemy CAN sie dobrze diagnozyja i wywalaja nawet najmniejsze nieprawidlowosci nawet marginalnych czujnikow itd. Mozesz odpiac czijnik walka rozrzadu ,latwy dostep i na pewno wyskoczy blad. Pozdr.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 20:45   

była juz paczka tematów o tym, ja i zgredzik katowalismy elma silnikami roverkowskimi itd, cdti, 1.8 T, elm ladnie diagnozuje silniki od 2003 w gore ze starszymi roznie bywalo. poczytajcie posty o diagnostyce, temat manual i tam apples zawarł wiekszosc tematow w dziale diagnostyka roverków.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Wrz 10, 2010 20:19   

ELM "gada" nie tylko z silnikiem. Wszystko zależy od wersji, oprogramowania i protokołów wymiany informacji pomiędzy komunikującymi się urządzeniami. Więcej w temacie http://forum.roverki.eu/v...p=511613#511613
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 20:50   Diagnostyka

Czy moge prośic żeby mi ktoś podał jaki najlepiej programik do diagnostyki kupic? Najlepiej do zainstalowania na laptopie.Prosze o pomoc.Pozdrawiam.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 21:21   

ELM327 w wersji chińskiej nie nadaje się do diagnostyki tego auta.
Jeśli chcesz coś naprawdę dobrego i w miarę taniego to kup to:
http://allegro.pl/diagnos...3116561792.html
Musi być oryginalna płyta z protokołem J1850 by go poprawnie odczytać.
Chińskie podróbki składane są na procesorze PIC18F2420 który jest tanim badziewiem.
Ja mam fejsa w wersji BOX z prockami wymiennymi na podstawce i to działa.
Interfejsy z Allegro za 100zł sa do niczego.
Jak chcesz coś mega profi to kup CDIF2.
Ostatnio za sprawą kilkunastu Angielskich fanatyków powstał interfejs MPPS który dodatkowo lamie zabezpieczenia komputera silnika i pozwala na modyfikacje.
http://allegro.pl/interfe...3069209823.html
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 21:22   Interface

SyntaX .Dzieki za szybką odp. Możesz mi jeszcze napisac czy któryś z tych bedzie ok? http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1438.l2649 lub http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1438.l2649 .Pozdro
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 12:10   

Jeden i drugi jest o kąt dupsztyla.
Pierwszy jest do niczego a drugi to tania Chińska podróbka MPPS - Pytanie jak dobrze podrobiona i czy będzie miała wszystkie protokoły.
Kup:
http://allegro.pl/chiptun...3138731377.html
Wystarczy do diagnostyki podstawowych parametrów
A jeszcze lepiej z pełnym wsparciem protokołów Rovera:
http://allegro.pl/interfe...3144023325.html
Ja umywam tego.
Do tego pobierz sobie program CDIF2
Są odpowiednie wsady oszukujące program by myślał że masz oryginalny interfejs.
Jeśli masz silnik TD4 to bardzo fajnie działa też program BMW Carsoft albo Digimoto.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 18:49   

SyntaX, a coś do benzynki polecisz ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 20:37   Interface

SyntaX .Dzieki serdeczne kolego za pomoc.Szacuneczek sie należy.Pozdro
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 22:49   

Syntax a masz co ogarnia starsze R? z MEMSem?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 22:50   

Cytat:
Ostatnio za sprawą kilkunastu Angielskich fanatyków powstał interfejs MPPS który dodatkowo lamie zabezpieczenia komputera silnika i pozwala na modyfikacje.

Którego? ;) W CDT i CDTi na X sterowników z żadnym nie miałem problemu ani KWP ani Galetto.
MPPS natomiast w różnych wydaniach nie z każdym silnkiem sobie radził. Polfitowe zaczytuje wszystkie, natomiast starsze nie bardzo chcą się komunikować, albo są kapryśne. Dysponowałem dwoma, jeden taki droższy za 500 zł (podobno oryginalny) :) a drugi mój własny kupiony 1.5 roku temu za 200kilka złotych. Oba na moim aucie się nie sprawdziły. Ten tańszy na spocie w Zatorze ogarnął bez problemu R75 i MG ZT poliftowe.

Nigdy nie próbowałem jednak na tym interfejsie czegokolwiek diagnozować :) Zawwsze uważałem go jako produkt przeznaczony do FLASHowania pamięci ECU.

Do diagnostyki CDT/CDTi używałem interfejsu VIAKEN KKL 401.9 USB za 90 zł oraz programu do diagnostyki BMW - INPA. Niestety należy trafić w odpowiednią wersję programu INPA + EDIABAS. W innym wypadku możliwe będzie diagnozowanie tylko pozostałych elementów.
Jeden z angielskich forumowiczów napisał nawet specjalne PRG'i do INPY. Niestety są niedostępne. Do reszty modułów używam BMWScanner 1.4 i programu PASoft. Odpowiednio przerobiony interfejs potrafi nawet kasować EWS i programować go bez potrzeby wyciągania. To samo (podobno) może dotyczyć IKE - np. zapisywanie ODOMETER. Nie próbowałem jeszcze.

Przy pomocy TACTRIXa openport 2.0 opartego o J2534 można próbować łączyć się z autem za pomocą programu T4 - ale musi on być jednak odpowiednio zmodyfikowany aby nie szukał przewodów...

SyntaX jeśli masz wiedzę na temat interfejsu, który w cenie zgrzewki piwa, albo nawet beczki da radę robić wszystko to co T4, to daj znać :) Głównie chodzi o dostęp do GM6 - BCU.

Gdyby posiąść skądś dokumentację adresacji poszczególnych modułów można by spróbować napisać samemu oprogramowanie, które zadziałałoby i z ELM'em. Ale to potrzeba tęgiej głowy i kilku stron dokumentacji ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 06, 2013 14:11   

http://allegro.pl/interfe...3519663867.html

a czy to warto kupić?
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 23:07   

Pingiel napisał/a:
a czy to warto kupić?

Do czego to ma być? Do diagnostyki? Ten interefejs przeznaczony był do komunikacji z ECU po CANie w celu odczytu i zapisu epromu - tuning. Być może jakieś oprogramowanie wykorzysta go także jako diagnostyk - coś wcześniej Syntax wspominał o takowym, ale nie wiem o czym pisał ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 00:20   

Do diagnozowania w szczególności. Tyle że mam 99 rocznik i nie wiem czy go ogarnie.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Diagnostyka - błędy P1470, P1472
Siwus181 Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Kwi 08, 2009 21:54
Siwus181
Brak nowych postów [R75] Diagnostyka, błędy jakie wyskoczyły
Dam-Kam Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Maj 30, 2008 15:49
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Diagnostyka komputera pokładowego- błędy, wskazania
apples Rover serii 75, MG ZT 43 Pią Kwi 14, 2017 18:40
Ozi546
Brak nowych postów [R75] Błedy ECM
Jaco_Krakow Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Wrz 06, 2012 20:43
apples
Brak nowych postów [r75] Błędy
drut4 Rover serii 75, MG ZT 16 Nie Lut 09, 2020 16:15
kazek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink