Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 22:26 [Rover 214 Si] Instalacja gazowa - czy warto.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam Forumowiczów
Ostatnie zmiany cen na stacjach zmusiły mnie do rozważenia czy nie założyć w moim aucie instalacji LPG. Auto jest z 97 roku, ma już na liczniku prawie 200 tys. kilometrów oraz jest po wymianie uszczelki pod głowicą. W najbliższym czasie nie zamierzam zmieniać auta, z drugiej strony trochę już zainwestowałem w mojego Rovera. Pytanie do Was Koleżanki/Koledzy - czy opłaca się w niego wrzucać LPG?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 22:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wszystko zależy od tego ile jeździsz. Wiekiem auta bym się nie sugerował bo nie rocznik jest wyznacznikiem stanu technicznego.
[ KLIK ] TA strona udzieli odpowiedzi na Twoje pytanie.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Witaj! ja mam instalację od ok miesiąca i miałem podobny problem co Ty. Auto przebieg 211kkm, rok 1999, też po uszczelce... no t moje rozważania trwały kilka miesięcy i teraz załuje tego przepłaconego czasu... założyłem instalacje i wszystko wygląda tak:
Instalacja BRC, nie będe opsywał szczegółow co siedzi pod maską (chyba ze będziesz chcieć). auto odpalam na benzynie i po pozgrzaniu do 30* przełącza sie na gaz, w praktyce, odpalam auto, wyjezdzam z parkingu do bramy osiedla tj jakieś 50metrów i już chodzi na gazie, czyli jakieś 2-3 minutki benzynki i gaz, na ciepłym silniku 5-6 sekund i gaz, przełączenia wogóle nie czuje, żadnego szaprnięcia dławienia beknięcia absolutnie nic. NIE CZUJE ROŻNICY MOCY NA LPG ABENZYNIE. montując instalacje miałem zalane poł zbiornika benzyny(idealnie na kresce wskaźnik) i puki co tylko minimalnie drgnął (przejechane 800km)więc jej kwestię pomine co zauważone w praktyce, prowadze bardzo szczegółowe raporty spalania więc zauwzyłem że auto gdy ja jeżdzę, a jezdże szybko agresywnie , pali mi 9l gazu, moja narzeczona która spędza więcej czsu w aucie osiąga 8l:) Troche matematyki:
-przyjmijmy moje 9Litrów x 2.51 cena gazu Orlen=22,59zł 100km
Na benzynie Rover palił 7-9litrów mocno duszony zimą co daje:
-przyjmijmy 8litrów x 5,63 (Zkalkulatora Robssona) =45zł
Wiec widać że 45zł-22.59zł=22,14zł
Wniosek? każde 100km na benzynie to 200 na gazie
koszt mojej instalacji w wlewem pod klapką 2654zł
dalej matma:
na stu km przejechanych na gazie zaoszczędzamy 22,14zł, koszt instalacj 2654 dzielimy przez 22,14zł aby uzyskać ilość stu kilometrowych odcinków jakie musimy przejechać zeby zniwelować koszt założenia instalacji, wynik 119,9 czyli wprzybliżeniu 120. Razy 100km = OK 12 TYSIĘCY KILOMETRÓW musimy przejechać by zwrócić instalacje.
przy założeniu że przez 2 lata przejechałem 40 tys zwróci mi sie w niecały rok Bajeczka
pomijam sprawy przeglądu i konserwacji bo to temat na inną rozmowe,bo przecież nie robimy jej codziennie, a że przegląd robiłem tydzień przed montażem to tylko mój plus
przed założeniem warto podjechać do instalatora, on oceni stan silnika itd. u mnie zrobił to za darmoszke. miałem wymienione wcześniej kable świece kopułke i palec, więc luz, wymieniłem jeszcze szybko filtr powietrza a dzida na montaż:) rano podstawiony wieczorem do odbioru i tak mam gaz od jakiegoś czasu, a że na tyle lubie to auto że mimo tyly dni wkur-- i tylu nocy czytania forum jeszcze go nie znienawidziłem, nie wymienię go na innego kota w worku bo tutaj wiem co mam, a włożyłem w niego dużo serca czasu ikasy więc mam mam no i to Rover, skóra:) tylko klimy brak, ale jest szyber nie namawiam Cie bron Boże na montaż gazu, ale przedstawiam jak to wyglądało w moim przypadku, ba jak już pisałem straciłem kilka miesięcy i parę stówek a wiem ze Lpg mogło siedzieć w aucie np Rok temu...
Ale to Remigiusz uważasz że mało czy dużo 2.6? Bo rozglądając się ro firmach to nie wydaje mi się dużo, sterownik pod maską mam fly sf, jeśli to jest to:-) reduktor brc genius, wtryski brc, instalacja cen seqent plug&drive. Tyle powiem Ci na podstawie zdjęc papierów i zdjęci spod maski które mam w telefonie ale jak chcesz więcej to napisze wieczorem bo teraz nie mam dostępu do auta, wydaje mi się że dużo nie dałem, ale może dałem za mało? Bo nie rozumiem tej dwuznacznej wypowiedz:-( po rozmowie z instalatorem stwierdziłem że lepiej założyć te instalację i mieć spokój niż dac mniej i mieć jakieś problemy w stylu szarpanie itd. A Ty jak uważasz? Czasu już nie cofnę ale i nie chce bo jestem zadowolony:-)
Jeżeli zamierzasz faktycznie jeżdzić tym samochodem jeszcze jakiś czas to zakładaj i sie nei zastanawiaj. Tylko niekoniecznie zestaw za ponad 2,5k
Wystarczy Ci isntalka poniżej 2k poczytaj na lpg-forum.pl.
Ja bym zaproponował Ci jakiś zestaw KME sam mam taki i sobie chwalę.
Milu co ty masz tam w środku ze tyle to kosztowało jestem ciekaw i jaki sterownik masz:-)
Remigiusz rozwin prosze mysl a nie rzucasz bezbarwnymi tekstami jtore níe wiadomo co maja na celu. Twoj wpis nic nie wniosł do tematu poza wpisem dla wpisu. Jakie sa ceny paliw i ze wartooszczedzic kazdy wie, pytasz co mam w srodku ze tyle to kosztowalo nie piszac cz to duzotcz malo mimo ze napisalem co mam. Pomysl o tym, ze ktos teraz czyta ten wpis bo jutro maja mu wsadzic to co mi a jeden remi sie wymadrza i nikt poza Toba nie wieto co Ci chodzi... Poprzyj wpis przykladem: tu i tu założą to taniej więc za drogo lub taka droga instalacja jest nie potrzebna, bo coś tam, bo ja mam, sąsiad kuzyna ciotki ma itd a nie piszesz bezbarwne posty. Zanim założyłem instalację czytałem żeby uważać na wolne wtryski itd żeby wszystko było cacy i instalator powtórzył mi to samo bo już przerobił kilkanaście roverow, więc jeśli uważasz że coś mogło być lepiej lub utaniej to podpowiedz innym bo o to też chodzi autorowi postu. Chyba że poprostu nabijasz posty bo fajnie wygląda jak ma ich się miliony...
mi-lu, Hejka Sorki brak czasu zęby odpisać coś konkretnego bo na telefonie siedzę w MPK jak czytam forum
Bylem ciekaw co po prostu siedzi w środku w detalu bo nie rozwinąłeś na początku za taka kwotę bo nie jest to mala ale jak dobry sprzęt jest zamontowany to wszystko jasne jest. SIe to tak sumuje do kupy ze raz dwa się ma 2tys Jestem na etapie montażu LPG do Diesla wiec już mniej więcej wiem w jakich kosztach się zamknę
Jak się za rok to zwraca to nie ma co się zastanawiać i brać od razu z dobrej polki i przynajmniej się cieszyć z tego. Wiem jak to wygląda potem jak ktoś oszczędza tam gdzie nie trzeba w LPG
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Panowie i panie, ja się podepnę do tematu, gdyż niedługo będę zakładał LPG.
Gdzie polecacie zamocować wlew do gazu? Pod klapką od dziury na pieniążki nie ma już miejsca przecież. Coś jak u Robssona, czy polecacie inną lokalizację?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Wrz 17, 2013 10:28
Z tego co słyszałem gwint przy tych przejściówkach lubi się wyrabiac. Ja miałem pod klapką wlew gazu, polecam, ale radziłbym zweryfikowac co i jak z tymi przejsciówkami .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum