Wysłany: Pią Gru 03, 2010 23:10 [R75] Ogrzewanie. Zbyt długo się nagrzewa.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, bardzo proszę o pomoc.
Po włączeniu silnika, ogrzewanie ustawiam na max.
od tego momentu potrzebuje jakieś 20 minut aby pojawiło się ciepłe powietrze, bardzo długo dmucha zimne, nie wiem co może być przyczyną?
Być może ma tak być, ale według mnie trochę za długo się nagrzewa. Zimne powietrze zaczyna się zmieniać na cieplejsze dopiero wtedy gdy wskazówka na temp.silnika dojdzie do połowy.
Co może być przyczyną tak wolnego nagrzewania wnętrza samochodu? Bardzo proszę o pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 03, 2010 23:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
prawnik30, powinien się nieco szybciej nagrzać, nawet jak stoi noc na mrozie.
Jeśli wadliwy jest termostat, to mogą być podobne objawy. Zeszłej zimy, mogłem przejechać 40 km i powietrze leciało letnie.
Możesz jeszcze zakręcić dopływ zimnego powietrza na desce rozdzielczej pod zegarkiem.
Wyłącz też nawiewy i obserwuj kiedy poczujesz zmieniającą się temp. powietrza. Wtedy odpal nawiewy (klima) z temp. ustawioną na max.
Dodatkowo z tyłu, pomiędzy nogami pasażerów z tyłu zakręć sobie wlot zimnego powietrza
Ja potrzebuję jakiś 7-10 min. od uruchomienia silnika, do nagrzania się auta.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 17:40 Re: [R75] Ogrzewanie. Zbyt długo się nagrzewa.
prawnik30 napisał/a:
Witam, bardzo proszę o pomoc.
Po włączeniu silnika, ogrzewanie ustawiam na max.
od tego momentu potrzebuje jakieś 20 minut aby pojawiło się ciepłe powietrze, bardzo długo dmucha zimne, nie wiem co może być przyczyną?
Być może ma tak być, ale według mnie trochę za długo się nagrzewa. Zimne powietrze zaczyna się zmieniać na cieplejsze dopiero wtedy gdy wskazówka na temp.silnika dojdzie do połowy.
Co może być przyczyną tak wolnego nagrzewania wnętrza samochodu? Bardzo proszę o pomoc.
U mnie jest podobnie - w mróz (poniżej -10 ) muszę przejechać ok 15 km, zanim zacznie lecieć ciepłe powietrze, a i tak jak włącze ogrzewanie to wskaźnik temperatury silnika wyraźnie spada o 1/4 skali. Natomiast po dłuższej jeździe temperatura stabilizuje się i jest OK.
Dziś sprawdziłem jeszcze ten spadek temperatury na silniku podczas gdy włącze ogrzewanie. Dokładnie jest tak samo. Silnik nagrzewa się opornie, a jak włącze ogrzewanie to wskazówka słabo nagrzanego silnika jeszcze dodatkowo spada. Sporo osób wypowiada się, że ich R75 zachowuje się tak samo, specjaliści twierdzą też , że sporo osób ma również problemy z piecykiem, więc teraz nie wiem czy piecyk jest ok a ten model tak się zachowuje, czy rzeczywiście to wina piecyka i choroba ta jest powszechna ?
Jeżeli będzie problem z piecykiem, to temperatura silnika nie będzie efektywnie spadać po załączeniu ogrzewania. Ten silnik jest zbyt efektywny i ekonomiczny i mało ciepła wytwarza. Zatem do 2002 roku w standardzie było webasto, żeby dodatkowo dogrzać silnik w zimie. Tak jak masz CDTi to wnioskuję że już nie załapałeś się…
Dobra. To teraz pytanie podstawowe, gdzie ja mam szukać tego cudownego urządzenia w swojej maszynie ? Wtedy będe przynajmniej wiedział, że go nie mam i problem z głowy, choć chłód dalej wokół głowy
mam taki problem z nagrzewaniem kabiny w moim R75, otóż ostatnio zrobiło się chłodniej i temp na zewnątrz waha się pomiędzy 8 a 14st C, zatem postanowiłem zacząć ponownie po przerwie letniej używać nawiewu ciepłego powietrza. Ku mojemu zaskoczeniu przestało ono prawidłowo działać, ale do rzeczy:
1. odpalam rano auto (na zewnątrz ok 8st C), komputer pokazuje jakiś kosmos czasami -2,5st C czasami 0 a czasami 4st C
2. po przejechaniu ok 2km w mieście temp silnika stabilizuje się w połowie skali zatem płyn chłodzący powinien mieć już ok 85-95st C czyli teoretycznie nagrzewnica już powinna być mocno ciepła
3. po nagrzeniu silnika włączam nawiew na econo (lub auto - nie ma to znaczenia), siła nawiewu 2 kreski, temp 22-23st C i leci zimne powietrze, jadę po mieście (codzienna droga do pracy) jeszcze 3km (korki) - ok 15 minut - powietrze robi się letnie, jak dynamicznie przygazuje do 60km/h zaczyna lecieć ciepłe, gdy tylko sie zatrzymam lub zwolnię znowu leci zimne
4. Po dojechaniu do pracy - 7km jazdy miejskiej po zatrzymaniu się natychmiast leci zimne powietrze
5. Przewody przy chłodnicy oraz zbiorniczku wyrównawczym są gorące (gruby i ten cieńszy - ostatnio wymieniony)
Dodatkowe informacje:
Mam uszkodzone webasto (odłączone) ale narazie jest > 5st C.
Wczoraj został wykonany test klimatronika, wynik = 00 czyli brak błędów.
Przed wakacjami padł mi czujnik wałka (już wymieniony) wtedy walczyłem z jego schładzaniem aby uruchomić auto - zauważyłem że nawet po 3-5h stania w cieniu (ok 25st C) sinik się nie bardzo chciał schłodzić - był gorący - tak samo czujnik - to chyba niezbyt normalne - zwłaszcza że auto zrobiło raptem 5km (np. dojazd na pływalnię/do marketów)
W wakacje jak jechałem dość szybko (powyżej 100km/h) i miałem wyłączony nawiew ale otwarte klapki to zdarzało się że na szyby lub bezpośrednio na mnie leciało gorące powietrze ?!
Czasami jak zgaszę silnik i ponowie przekręcę kluczyk (bez odpalania) to włącza się wiatrak mimo że nie jest załączona klimatyzacja - po sprawdzeniu w zegarach temp. płynu ma 98st C po schłodzeniu do 96st wiatrak się wyłacza, po chwili tem znowu skacze do 97-98st C i wiatrak ponownie się załącza. Dawniej nie miałem takiego efektu
Od dawna mam zapchana lewa stronę nagrzewnicy - więc tam jeszcze rok temu leciało ledwie letnie powietrze, obecnie lewa strona nawiewu jest zamknięta.
W połowie sierpnia miałem awarię w postaci pękniętego węża "wody" tego pod pompą wody - awaria usunięta - mechanik wymienił przewód, odpowietrzył układ. Sam próbowałem dodatkowo odpowietrzać ale leci tylko płyn (niebieskie petrygo) .
Od wiosny mam wilgotną gąbkę (spód wykładziny) tylko lewa strona głównie pod fotelem kierowcy, wydaje się że ostatnio wody tam przybyło ale jest ona bardzo czysta więc chyba należy wykluczyć wycieki płynu chłodniczego ? Niestety nie da się zlokalizować skąd naciekła ta woda.
Najpierw podmien czujnik temperatury zzewnętrznej. Może być głównym podejrzanym w twoim nagrzewaniu. PPrzydało by się też nagrzewnice wyczyścić, też pomoże . dodatkowo tez trzeba sprawdzić silniczki klatek pod nogami twoimi i pasażera.
[ Dodano: Pią Wrz 27, 2013 16:25 ]
Co do mokrej wykładziny. Masz szyberdach?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Czujnik podmienić owszem ale skąd wziąć na podmiankę ?
Nagrzewnica była czyszczona wodą z octem tak z 1,5h - ale nic nie pomogło.
Jak mogę sprawdzić te silniczki - poproszę o łopatologiczną instrukcję
Tak mam szyberdach ale nie cieknie z odpływów - mam zrobione przedłużki i wyprowadzone przednie odpływy całkiem na zewnątrz, chyba że są gdzieś jeszcze tylne ?
Tak trochę nie na temat, ale poproszę jeszcze o info gdzie znajdę tabliczkę z kodem koloru (PAINT), na słupku od strony kierowcy jej nie ma jest tylko jakaś inna naklejka z różnymi kodami w stylu 13-hr-000001
Odkrecasz boczek konsoli środkowej z obu stron i zobacz czy jak zmieniasz temperaturę, to silniczek zmienia położenie. Powinien chodzić nawet jak zmienisz temperaturę o jeden stopień
Jak masz szyberdach, to z tego co pamiętam odpływy tez są w ssłupkach
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
punkx masz jeszcze ten uszkodzony czunjnik - sorry że tak poza tematem, ale właśnie szukam uszkodzonego czujnika, żeby wyeliminować odpalanie samochodu przy jego uszkodzeniu
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Oczywiście że mam, bo pewnie się orientujesz że te czujniki się tak tylko częściowo uszkadzają, czyli jak jest zimny silnik palą od strzału, jak jest gorący to już jest loteria, czasami tydzień jest OK, a czasami 3 razy w ciągu dnia jest padaka ... zatem czujnik mam jako backup, ale chętnie mogę wypożyczyć. Dodam że mam jeszcze także czujnik zamiennik od BMW - ale on się gorzej zachowuje od uwalonego oryginału - czytaj ma jeszcze większe fanaberie z odpalaniem na ciepłym silniku, do tego mocowanie jest delikatnie inne i zapinka nie zaskakuje jak w oryginale.
Czy czujnik temp. zewnętrznej jest plug and play ? i da się go na 1 dzień przełożyć z innego r75 cdt ?
Oczywiście że mam, bo pewnie się orientujesz że te czujniki się tak tylko częściowo uszkadzają,
Mogą się uszkodzić różnie Ale chciałem mieć pewność, że czujnik który testuje jest na pewno uszkodzony i mieć możliwość testowania na aucie tego. Być może, drobną korektą ECU można ten problem ominąć i auto będzie palić
Jeśli mógłbyś mi go udostępnić, to Ci podam dane na PW, chyba, że wybierasz się na jesienny XXIV Zlot Klubu ROVERki.pl do Zakopca?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum