Wysłany: Pią Paź 11, 2013 13:48 [R111]Czy na silnik 1.1 -8v można postawić głowicze 16v??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1998
Jak w temacie. Zastanawiam się czy da się postawić głowice 16v na blok 1.1. Wiem ze wychodziły silniki wersji 1.1 16V ale podejrzewam że różniły się tłokami. 8v nie miały pewnie wycieć na tłokach na zawory i po założeniu głowicy 16v tłok się przytuli z zaworem i będzie pac.. Mam nadzieję że ktoś jest w stanie rozwiać moje wątpliwości.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 11, 2013 13:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chyba że pożycze laparoskop wykręcę świece włożę przewód z kamerką i obejrze sobie tłoczki bez ściągania głowicy. teraz jeszcze zastanawim się nad wrzuceniem silnika 1.4 i zrobić GTi .
podejdzie, tylko bedziesz musial poknuc ze sterowaniem silnika, bo o ile w 1,6 mozesz wykorzystac ecu i wiazke od 1,6 ( a tym samym kolo zamachowe ) o tyle w 1,8 musisz sklecic jakas hybryde - albo zalozyc od razu ze skrzynia z 1,8 ( pg1 ) i tym samum zmienic poloski ( a wlasciwie sklecic takie ktore beda mialy wewn. przeguby od pg1 a zewnetrzne metrowkowe)
masz skrzynie 4ro czy 5cio biegowa?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
mam skrzynię 5 biegową i poprzedni właśniciel mówił że jest to ponoć PG 1 choć nie chce mi się w to wierzyć i nie wiem za bardzo gdzie szukać oznaczenia tej skrzyni żeby to sprawdzić. Czyli 1.6 podchodzi bez problemu tylko trzeba rzecz jasna całą instlacje i Ecu od 1.6 wsadzić. Raczej będę szukał teraz silnika 1.6 bo mam jeszcze w domu małą niespodziankę dla tego silniczka... Ostrzejsze wałki i do tego leży jeszcze Garret, intercooler od audi 1.8 TDi i ECUMaster. Wystroić dobrze zrobić mu na ecu lounch contol'a i na strcie bach bach bach bach w wydech i będzie robiło roboę. Dobre slicki na przód i będzie bajka.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Paź 13, 2013 20:34
1.8 też możesz wsadzać bez problemu razem z ecu i wiązką, kwestia koła zamachowego pod sprzęgło 200mm z 4ema brakującymi zębami pod czujnik np. z MG ZR 105, 416tki itp.
Polo1512, mam przeczucie że grzebałeś tylko w samochodach marki VW (oraz pochodne) i nie do końca masz pojęcie o modyfikacjach...
[ Dodano: Wto Paź 15, 2013 21:37 ]
Silniki serii k praktycznie niczym się nie różnią (po za pojemnością i liczba zaworów), jedynie jeśli chcesz modelowo młodszy wsadzić to będą różnice.
Druga sprawa, to po co wsadzać intercooler do silnika bez doładowania? Wiesz do czego to w ogóle służy?
Wybacz, ale po Twoim poziomie wypowiedzi przypuszczam że nie do końca wiesz co robisz...
Grzebałem w różnych silnikach. Głównie bawiłęm się starymi pojazdami i budowałem stare samochody na 1/4 mili. Oczywiście z pomocą moich kolegów... Np. Łada 2107 która miała około 400km na seryjnym silniku 1.3 i robiła mocne sportowe auta. polecam obejrzeć http://www.youtube.com/watch?v=6p_luuQBt88 1:15 nasza łada pragnę zauważyć że corvetta też była dłubana i niestety pomimo opóźnionego startu łady przegrała. Wydaje mi się jednak ze jakieś pojęcie mam o motoryzacji. Nie znam się na K serii dlatego też pytam chyba po to jest forum. Pozdrawiam
Była wersja k-serii 1.8 z fabrycznym turbodoładowaniem, silnik ten był przystosowany do softturbo więc podstawa już by była.
Taki też bym polecał do tego typu konstrukcji, problem w tym że jest to najnowszy silnik i instalacja z 1.1 nie podejdzie.
Wsadziłem 1.6 16V i samochód robi taką robote że szok. Musiałem założyć Drag zimówki bo na pierwszych 3 biegach nie miał trakcji na suchym a na mokrym to stał w miejscu:) Wiele opony nie dały bo i tak nie ma trakcji i tak Roverek na 1/8 mili jedzie podobnie jak Toyota Corolla TS która ma 192 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum