Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2005
Proste pytanie
Jak wiadomo prawa, długa półoś w ZS180 jest dzielona przez podporę łożyskowaną. Pewnie ze względu na znaczny moment jaki przy tej mocy musi ów półoś przenosić na koło.
Czy to łożysko da się zdemontować i wymienić na nowe czy jest integralną częścią półosi? Rozum mi podpowiada, że powinno być demontowalne, ale z rysunku wygląda, że nie. Nie mam kanału pod ręką, żeby się temu dokładnie przyjrzeć.
Geneza problemu to stuki w "zawieszeniu" podczas jazdy po drobnych nierównościach. Okazało się że mam wywaloną tylną łapę silnika - tą która idzie od miski olejowej do sanek. Prawdopodobnie przez defekt łapy poleciało łożysko półosi bo jak złapię ręką i ruszam góra - dół to czuje luz. Stąd pewnie te stuki (albo od łapy, albo od łożyska półosi).
Liczę na Was koledzy. Sprawdźcie czy wyczuwalny jest u Was ten luz i czy to łożysko da się wymienić bez wymiany całej prawej części półosi.
Łożysko znajduje się w obudowie zaznaczonej czerwoną strzałką.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 07, 2013 20:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak wiadomo prawa, długa półoś w ZS180 jest dzielona przez podporę łożyskowaną. Pewnie ze względu na znaczny moment jaki przy tej mocy musi ów półoś przenosić na koło.
Oj chyba nie.
U mnie, u Markzo jakoś półosie nie padają a siedzą silniki z większym momentem, szybciej dostępnym niż jest w kv6.
Najrozsądniej chyba będzie kupić półoś z diesla, bez podpory.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie chodzi o przenoszony moment, tylko o przesunięcie przegubu za silnik, żeby dało się puścić półoś bez ocierania
w katalogu nie występuje to jako osobna część i w RAVE też nic nie ma o rozbieraniu, ale pewnie ludzie to montowali, pozostaje pytanie, czy da się złożyć tak, żeby działało
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Sądzisz, że by podeszła półoś od diesla? W takim układzie po co zastosowali zupełnie inne rozwiązanie dzieląc półoś na dwie części z podporą?
Tego nie wiem, być może kwestia wyważenia? Im dłuższa półoś tym gorzej z wyważeniem.
Skoro skrzynie to PG1 i są one montowane tak samo niezależnie od wersji silnikowej to powinna półoś z diesla pasować jeśli nie różni się na wieloklinie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
nie podpasują inne półosie, motor siedzi inaczej ze skrzynią. Sprawdzałem rózne warianty przy swapie. Jak chcesz to mam komplet półosi, oddam w dobrej kasie (sprawne, nie wywalone itp.).
Dokładnie jest tak, że z racji V6 skrzynia ma poduszkę odsuwającą ją bardziej od podłuznicy niż przy motorze R4. Może spasuje półoś z KV6 75, ale nie wiem tego na pewno.
Co do poduszki z tyłu, możesz się zdziwić... u mnie zardzewiała śrubą z tuleją metalową poduszki. Nie dało się jej wykręcić normalnie Jak Ci sie uda nie kupuj nowej, zalej klejem do szyb lepiej i taniej
Markzo skoro masz to na wierzchu to powiedz brachu czy da się to łożysko wymienić czy jest to mission impossible. Najlepiej jak byś jakieś foty porobił
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum