Szczerze, to polecam Bosch`a z R25 czy R45 zamiast MAGNETI MARELLI... Trzeba przerobić końcówki przewodów, ale BOSCH jest bezawaryjny. Ja u siebie zamontowałem BOSCH YLE102430.
Cytat:
Trzeba było tylko przerobić wyprowadzenie kabli, ten gruby, brązowy (c0183) trzeba wtyk mienić z M6 na M8, a na brązowo-żółty (c0185) dać albo wtyczkę oryginalną z r45, albo małą wsuwkę i wpiąć pod pin L.
Podobno MAGNETI MARELLI to jedyny rozrusznik w którym uzwojenie stojana jest z aluminiowego płaskownika a to połączone jest za pomocą zgrzewarki do miedzianego przewodu szczotek. Jeśli połączenie to się zerwie to mamy problem ponieważ nie tak łatwo jest ponownie połączyć miedź z aluminium, wiadomo dla czego.
Do tego połączenia potrzebna jest specjalna zgrzewarka na którą stać tylko nieliczne punkty regenaracji rozruszników.
Pozostaje tylko kombinowanie we własnym zakresie. Bosch nie ma tego problemu.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
robsson78, pomalutku, mówimy o alternatorze chyba, a nie rozruszniku
A co do MAGNETI MARELLI, ich bolączką jest pękająca obudowa. Nie tyczy się to tylko ROVERków, ale wszystkich marek samochodów, Fiat, Alfa Romeo, BMW itd. gdzie były stosowane alternatory tej firmy.
Alternator już naprawiony, coś w mostku prostowniczym było nie tak. Przy okazji chiałbym podciągnąć drugi pasek a nie wiem gdzie jest regulacja. Może jakieś rady mi dacie. Dzięki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum