Forum Klubu ROVERki.pl :: [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:08
[R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa

Zima sroga, czyli jak podgrzewacz filtr paliwa. Zbieramy tutaj informacje :D
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

  Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:30   [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa

Witam,
Ja czytam to nie tylko mi się wytrąca parafina w filtrze i go zapycha :wink: Dlatego pomyślałem dorobić sobie jakieś podgrzewanie na zimę.

Mam kilka fajnych pomysłów :wink: Tylko nie wiem gdzie to wszystko kupić. :razz: Cenna jaka by była dobra to do 150zl :grin:

    1.) Zamontowanie filtra do VW, Audi czy Seata :wink:
    Wygląda gdzieś tak:


    Ma on oprócz dolotu i powrotu jeszcze takie miejscaena taki przepływać paliwa z pompy.



    Z tego co ja rozumiem jakoś temp. paliwa powrotnego z pompy jest cieplejsza i zapobiega to wytracania się parafiny :grin:

    2.) Porządny przepływowy podgrzewacz paliwa:
    Znalazłem to tylko ne ebayu bo nie mam jak to po polsku szukać. Nazwy sie to jakoś Eckes-wymiennik ciepła


    Ta opcja by była chyba najbardziej wydajna ale drogie to jest: 75€ az :shock: :/ chyba ze gdzieś na szrocie to można dostać. albo jakoś z chłodnicy oleju zrobić. :bezradny:

    Jedyny minus to ze nie pomoże to przy porannym rozruchu :neutral: Dlatego by trzeby bylo jeszcze sobie taka opcje nr 3. dorobić.:

    3.) Przeplywka podgrzewana świecą żarowa:


    Monza by to tez zrobić z miedzi :mrgreen:




co o tym sadzicie :?: Lub macie więcej informacji albo pomysłów

Jest jeszcze drugi ciekawy watek kolegi win32 :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50650
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Sty 27, 2010 15:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:32   

chyba przeczytałeś o moim pomyśle na sb bo pisałem że zakładam filtr podgrzewany od VW chyba że wpadliśmy na to jednocześnie :wink: :razz:
 
 
richmond 




Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 62
Skąd: Gniezno

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:37   

jak któremuś z Was uda się założyć filtr z podgrzewaczem to poproszę o opis najlepiej z fotkami :D bo u mnie tez problem z odpalaniem, autko chwile chodzi zaczynają skakać obroty i gaśnie wiec pewnie parafina we filtrze... te nasze kochane paliwo "dobrej" jakosci... trzymam kciuki za WAs :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:42   

ja załozylem sobie pogrzewacz na przewód paliwowy i daje rade (mrozy nie sa mi teraz grozne) niestety minus jest taki ze grzanie jest ciecza (z obiegu) wiadomo elektrczyny byłby lepszy ale jak dla mnie wystarcza
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Sro Sty 27, 2010 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:42   

richmond napisał/a:
bo u mnie tez problem z odpalaniem

niestety założenie podgrzewanego filtra od VW powrotem paliwa nie pomoże przy odpalaniu, on ma w późniejszej fazie zapobiegać wytrącaniu się parafiny a odpalić nie pomoże jak np. silnik zimny po nocy
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:45   

szoso420, No nie bardzo myślałem dziś o tym dopiero sobie :wink: Szukałem o podgrzewaczach i z Niemiec mi dal jeden cynk z VW maja coś takiego wiec sobie to dokładniej oblukałem :razz:

Ale zdaje to dobrze egzamin :?: Jest to w miarę tania opcja niż opcja, full wypas nr 2 :wink: Będę teraz w Polsce to chyba zakupie co trzeba i popróbuje z tym :wink:

bo czemu VAG ma takie cos a my w Roverkach nie :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:45   

szoso420 napisał/a:
richmond napisał/a:
bo u mnie tez problem z odpalaniem

niestety założenie podgrzewanego filtra od VW powrotem paliwa nie pomoże przy odpalaniu, on ma w późniejszej fazie zapobiegać wytrącaniu się parafiny a odpalić nie pomoże jak np. silnik zimny po nocy

no cóz w tym przypadku ratują jedynie podrzewacze w baku (jak maja co niektóre ciezaróweczki)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:48   

kadzaf, pokaz jakies foty lub jak to wyglada u ciebie.

Były takie przepływki kiedyś na allegro z aluminium za 60zl, i uważam ze grzanie ciężą nie jest złe. Ale przy rozruchu tez nie pomaga, ale to by można było opcje nr3 jeszcze w montować :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:48   

Remi55 dzisiaj jade po filtr i przewody i będę działał jak mi pogoda pozwoli :smile:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:51   

szoso420, Super, daj jakaś foto relacje i wycena kosztów :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:53   

Mój plan jest taki

chce założyć przepływowy ogrzewacz stanadyne'a - stosowany między innymi przez volvo
szerzej opisane tutaj: Przed filtrem paliwa.
http://forum.roverki.eu/v...p=453782#453782

Oraz sprowadzić sobie matę grzewczą arctic foxa - też opisałem w temacie wyżej.


Na filtr paliwa. Urządzenie ma 80 Watt / 6,7A /12V, 8x4,5 cm więc bez problemu w krótkim czasie rozgrzeje filtr przed rozruchem. A to on a nie paliwo w baku powoduje problem.
Są też podgrzewane węże paliwowe A-F , ale to drogi biznes(ponad 700 $) i chyba przesada jak na nasze warunki klimatyczne. Ogrzewanie filtra + przepływowy ogrzewacz powinny wystarczyć.
Do tego drugi przekaźnik pozwalający ręcznie dogrzać świece . wszystko na oddzielnym obwodzie z własnymi włącznikami - no bo po co w lato grzać paliwo ;)

Krótko mówiąc :
mata na filtrze rozpuści/rozgrzeje parafinę po nocy
przepływowy podgrzeje płynące paliwo ze zbiornika.
świece ręczne ułatwią rozruch

A resztę załatwi już ciepłe paliwo wracające do baku
Ostatnio zmieniony przez win32 Sro Sty 27, 2010 16:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:54   

Remi55 napisał/a:
daj jakaś foto relacje i wycena kosztów

masz to jak w Banku :smile: byle pogoda pozwoliła bo garażu nie mam a pada śnieg i mroźno
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:04   

win32, Fakt był ten nasz temat jeszcze :razz:

Z tymi matami dobry pomysł oraz o włączniku grzania świeć nie zapomniałem będę montował :mrgreen:

dodałem linka na twój temat na1. poście :wink:

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 16:04 ]
Jeszcze jedna prośba, jak by można było to proszę o jakiś link albo namiar gdzie można kupić, np takie maty czy podgrzewacz przepływowy itd. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:05   

zastanawiam się czy sens ma pompka która zaciągnęła by paliwo przed kręceniem silnikiem , ale zakładając rozgrzanie filtra , FIP powinien sobie poradzić.

Oczywiście powyższe rozwiązania wymagają dobrego akumulatora. Który pozwoli na 2-3 minutowe grzanie i będzie miał siłę na rozruch ;) .

Remi , maty znalazłem jedynie w U.S . W Polsce niestety nie :( - www.arctic-fox.com przepływowy podgrzewacz znajdziesz tutaj : http://podgrzewacz.prv.pl/ - gość wystawia je na allegro też.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 16:50   

Oj drogie te maty :neutral:

Jeszcze mam pomysl na takie cos z Audi A4 lub Vw Passata B5 :razz:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:28   

tak więc o to koszt:
filtr PP 839/6 (tylko ten pasuje)-70zł
plastik który zakłada się na filtr na tą okrągłą część do powrotu paliwa-30zł
przewód paliwa 7,5mm- 12zł/mb
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:34   

problem polega na tym że do rozruchu po nocy to musi być elektryczne , a nie przepływowe ;)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:38   

win32 napisał/a:
problem polega na tym że do rozruchu po nocy to musi być elektryczne , a nie przepływowe ;)

wiem :wink:
dlatego zastanawiam się nad elektrycznie podgrzewanym filtrem bo jak się nie mylę to VW też takie ma tylko nie wiem który model :smile:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:41   

szoso420, A PP839 nie pasuje bo jest to samo co PP 839/6 :wink: Spory koszt na filtr :( Nie wiem czy nie lepiej kupic sobie ten filtr paliwa z podgrzewania na szrocie za nie cale 100zl zu Audi czy Passata B5
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:45   

Remi55 napisał/a:
A PP839 nie pasuje bo jest to samo co PP 839/6 :wink:

różnią się średnicą na przewód paliwa, ten pierwszy jest na 6mm a a ten drugi na 8mm tak mi powiedzieli w sklepie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R L-series (Diesle)] Rolka paska wieloklinowego
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Mar 17, 2010 15:10
Remigiusz
Brak nowych postów [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Sty 23, 2011 15:34
keczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
BialYY Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Wto Cze 19, 2007 16:11
piter34
Brak nowych postów [diesle] Żywotność i różnice między dieslami
Bobek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sro Lut 18, 2015 13:11
irmina30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink